Gå til innhold

Juletrefest i barnehagen avlyst pga få påmeldte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble så utrolig skuffa, gidder ikke foreldrene å delta på slikt lenger? Jeg tviler på at en HEL barnehage hadde planer mellom 17 og 18 en fredag ettermiddag. Hvor sløve har folk blitt?! Nå er mitt barn fortsatt veldig liten så han vet ikke hva han gikk glipp av, men tenker på de eldre barna i bhg som måtte få en så kjip beskjed når de hadde gledet seg.

Sier bare SKJERP dere foreldre!! Vi er nødt til å bli mer engasjerte på vegne av barna våre så de kan få oppleve de koselige tradisjonene som vi hadde da vi vokste opp.

P.S dette er en barnehage med nesten bare etnisk norske barn, så kan ikke bruke religion som unnskyldning.

Anonymous poster hash: 4e388...818

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg festen til en dag midt i uka. Kanskje det hjelper. Her er det veldig mange påmeldte på juletrefesten, blir stinn brakke som alltid. Vi har på en onsdag

Skrevet

Enig. Folk stiller generelt mye mindre opp enn før. Samfunnet har blitt egosentrisk. 

Anonymous poster hash: b8e70...ed4
Skrevet

Men må si at fredag ettermiddag var en tåpelig dag å ha det. Den verste dagen og tidspunktet for uka, spør du meg. ALT annet hadde vært bedre spør du meg.

Anonymous poster hash: 38c9a...98f
Skrevet

Det er jo ikke helt riktig. Foreldre har aldri brukt så mye tid på barna sine som de gjør nå.

Enig. Folk stiller generelt mye mindre opp enn før. Samfunnet har blitt egosentrisk.

Anonymous poster hash: 92a81...e71

Skrevet

Så utrulig trist. Her har vi juletrefest idag, og vet ikke helt om hvor mange som kommer, men det har dessverre noen ganger vært ganske få påmeldte. Aldri så få at det ble avlyst da. Utrulig trist. 

Men vet at informasjonen for vår juletrefest har vært ganske intens. Det har blitt informert to-tre ganger på mail + henger en plakat på avdelingen. Pluss ble informert om i begynnelsen av desember (en måned før) slik at folk får ordnet seg fri. 

Men tidspunktet er alltid vanskelig da.

Her har vi det på lørdag eller søndag, for især for de minste er en hverdag håpløst etter barnehagen. Men likevel er det litt dumt, for havnet i de små sin leggetid i barnehagen. Vet at flere ikke kommer pga det. Men er jo alltid et eller annet problem. 

Anonymous poster hash: 7da80...845
Skrevet

Fredag ettermiddag passer som regel ganske dårlig for ganske mange. 

Da er det mye bedre med lørdag eller søndag. 

Skrevet

Her stiller nesten alltid samtlige barn og foreldre- og i mange tilfeller også besteforeldre.

Men så har de det FØR jul også da, og midt i uka. Sikkert lettere da?

Skrevet

Det er jo ikke helt riktig. Foreldre har aldri brukt så mye tid på barna sine som de gjør nå.

Jeg syns generelt folk er mindre flinke nå enn før jeg. Alltid mye mindre folk på feks julegrantenning, mindre støtte om prosjekter i lokalsamfunnet, mindre dugnadsånd.. 

Skrevet

Vi skal på juletrefest  som bli på en helg og der er det opptil 100 påmeldte - halvparten barn og voksne. I fjor var det lagt opp til midt i uka, det ble det få påmeldte -og ble avlyst. 

Anonymous poster hash: 88193...7ba
Skrevet

Personlig synes jeg de hadde valgt et idiotisk tidspunkt. Da mine var små, ville det aldri fungert. Jeg jobber til fire, rase avgårde for å hente barn i barnehagen. Rase hjem for å få i ungene litt mat og så møte opp i barnehagen igjen. Med barn som var totalt utslitte etter uken. Ja, for mine barn ble slitne av å gå i barnehagen. Og fredag ettermiddag brukte vi som regel til å klappe sammen og sløve hjemme.

Noen få ganger ble barna bedt i bursdager etter barnehagetid, og det fungerte særs dårlig. Utslitte, trøtte og sutrete ville de stort sett klynge seg til meg og sitte på fanget. Så vi tilhører den gruppen dere klager over som ikke ville meldt oss på.

Ikke fordi vi ikke gidder, men fordi det ikke ville ha vært koselig for ungene. Og derfor heller ikke for meg.

Gjest MaJo0812
Skrevet

Ta lørdag eller søndag formiddag. Gjerne i desember, nå er jo folk lei jula..

Skrevet

Før i tiden var folk villige til å ofre av sitt eget til fordel for fellesskapet.

I dag er folk villige til å ofre fellesskapet til fordel for egoismen.

Anonymous poster hash: f07b2...2b4
Skrevet

Jeg synes det er rart å omtale det som "utrolig skuffet" og "utrolig trist". Vi går på juletrefest fordi jeg synes jeg må og fordi ungene vil det, men det er ikke stas. Unger som løper spinnville rundt omkring, halvdårlig tryllekunstner, tørre julekaker (som man jo er lei av for lenge siden), juletre som drysser. Ikke skjønner jeg greia med juletrefest i januar heller, da er man jo ferdig med jula. 

Skrevet

Gidder ikke å være med. Har andre ting å gjøre. Har ikke barnet mitt i barnehagen for å sosialisere med andre foreldre, synes barna kan gjøre unna julegreier i barnehagen med de ansatte.

Anonymous poster hash: ad4d4...9f1
Skrevet

På jobben hos meg er juletrefesten lagt til en søndag. Hadde det vært på en ukedag hadde det vært få, eller ingen, som kom.

Hadde heller ikke kommet på juletrefest i barnehagen om den var lagt til etter en arbeidsdag. Slitne unger og slitne foreldre er mer tjent med å komme seg hjem og slappe av.

Anonymous poster hash: 665a7...da8

Gjest usababy
Skrevet

Hvorfor juletrefest i januar? Jula er jo over. Hadde heller kommet i desember. :)

Ellers så er jeg enig i at mange kanskje er slitne fredag ettermiddag etter en lang uke i barnehage og jobb.

Skrevet

Juletrefester holdes alltid i januar. Tradisjon.

Gjest usababy
Skrevet

Det må være forskjellig fra landsdel til landsdel, da. Juletrefest i januar er nytt for oss i hvert fall.

Skrevet

Ikke her. Her holdes juletrefester i romjula. Tradisjon.

Skrevet

Før i tiden var folk villige til å ofre av sitt eget til fordel for fellesskapet.

I dag er folk villige til å ofre fellesskapet til fordel for egoismen.

Anonymous poster hash: f07b2...2b4

Tror ikke det er det som er problemet. Det er snarere det at tilbudet er altfor stort.

Bare i barnehagen har det vært fire "julegreier" med foreldre i desember. Så har du alle juleavslutningene på fritidsaktivitetene, ymse julegrantenninger, juletrefester på jobbene til besteforeldre, organiserte pepperkakehuslagekvelder (barna mine har laget FIRE pepperkakehus i år!), juleverksteder... Og på alle avslutninger MÅ det selvsagt være nisse, så magien rundt nissen er borte før julaften kommer...

Vi har deltatt på alt i år, og sitter igjen med en følelse av at vi har fått lite rolig tid SAMMEN i jula, det har vært for mye stress både for oss og barna. Vi kommer til å prioritere bort mer neste år, og heller fokusere på hyggelige familieaktiviteter og deilig familietid.

Hvis det gjør meg egoistisk, så får jeg heller være det. Jeg nekter å bli slukt av fellesskapet.

Skrevet

En time, og på en fredag? det skjønner jeg at folk ikke kommer på.

her r det to timer på en onsdag. der er greiere.

skulle helst hatt det i en helg, men her bruker alle barnehagene det samme lokale, så alle kan ikke ha i helga.

Gjest lillehi
Skrevet

Gidder ikke å være med. Har andre ting å gjøre. Har ikke barnet mitt i barnehagen for å sosialisere med andre foreldre, synes barna kan gjøre unna julegreier i barnehagen med de ansatte.

Anonymous poster hash: ad4d4...9f1

Så hyggelig da😳

Skrevet

Har aldri skjønt greien med å ha juetrefest etter jul - skikkelig antiklimaks! Her har vi heldigvis i desember, og da er det jo koselig. Hadde muligens ikke giddet om det hadde vært nå på nyåret...

Anonymous poster hash: d32d3...882

Skrevet

Er det vanlig at barnehager organiserer juletrefest? Har aldri hørt om det før jeg

Anonymous poster hash: 1a119...e2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...