Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #1 Skrevet 4. januar 2014 Har en baby med kolikk og en treåring i verste trassalder. Mannen gjør så godt som ingenting annet enn fulltidsjobb. Jeg sitter oppe til kl 6, og står opp kl 11, altså 5 timer søvn om jeg er heldig. Dagen går på husarbeid, stell av den lille, matlaging og hente eldste fra bhg. Han kommer gjerne hjem kl 18, spiser middag som jeg har lagt på bordet og tar seg en ettermiddagslur. Igjen sitter jeg der alene med to unger. Får 0 avlastning med mindre jeg skal på do eller dusje. Varer dusjen mer enn 10 min får jeg faktisk kjeft! Er så trøtt og sliten, at jeg drømmer om å stikke av. Sukk. Anonymous poster hash: e5337...738
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #2 Skrevet 4. januar 2014 Hva med å sove når bebien sover ? Anonymous poster hash: a49ff...0b4
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #3 Skrevet 4. januar 2014 Vis mannen din innlegget. Kanskje han ser hvor merkelig det er at du skal ha det fulle ansvaret for begge barn og hjem. Det blir urettferdig på et vis å synes mannen er urimelig dersom du ikke har forsøkt å fortelle han hvor urimelig du syns han er og hvorfor. Alle evner ikke å se alt av seg selv. Kanskje mannen din syns det er "skummelt" med kolikkbarnet ? Og det er vel ingen som har sagt at middagen skal stå på bordet klokken seks ? Sett krav, og forklar kravene ovenfor mannen din. Anonymous poster hash: c9a5c...00b
soleia Skrevet 4. januar 2014 #4 Skrevet 4. januar 2014 prioriter søvn framfor husarbeid. Så får de dele på å ta dykk av barn og høgst nødvendig husarbeid når mannen kjem heim. Du må sette foten ned og stille krav til at mannen hjelper til. Baby og småbarnstid er ikkje perioden i livet der ein tek seg ettermiddagslurar, med mindre ein har ein sovande baby på bringa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå