Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #1 Skrevet 3. januar 2014 Jeg personlig synes det er galskap altså, min datter på 10 år har en Samsung Galaxy s3 med 4g og jeg synes ikke hun trenger en så avansert mobil engang, men måtte jo bare gi etter for presset når venninnene kommer og viser frem nyeste iphone 5s med komplett medium abonnement. Min datter får heller ikke noe betalingsabonnement før hun er i stand til og ta konsekvensene av og ha abonnement som koster ganske mye i månedsavgifter. Her er det ring kontant som gjelder. Anonymous poster hash: c001d...6d6
mamma_til_verdens_beste Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 Det er galskap etter min mening.Ingen 10 åringer trenger noen iphone i det hele tatt spør du meg.
Vinterlilje Skrevet 3. januar 2014 #3 Skrevet 3. januar 2014 Ingen trenger iPhone 5s og ingen foreldre MÅ gi etter for press
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. januar 2014 #5 Skrevet 3. januar 2014 Det er vel ingen som virkelig trenger det med mindre man er avhengig av masse stæsj på tlf
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #6 Skrevet 3. januar 2014 Nei Anonymous poster hash: c53ab...ee5
det er berre mordi Skrevet 3. januar 2014 #7 Skrevet 3. januar 2014 Nei, det treng dei ikkje, men eg har lagt merke til at alle 14-åringane har det. Det var ein elev som leverte inn ein vanleg "retro" modell då eg konfiskerte mobilane før juletentamenen - og alle andre hadde av den flate sorten;)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #8 Skrevet 3. januar 2014 Nei, det trenger de absolutt ikke. Har lyst på 5s selv, men syns det koster mer enn det smaker. Har en 2,5 år gammel 4. Det holder jo egentlig, men mye vil ha mer. Anonymous poster hash: aa66f...37a
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #10 Skrevet 3. januar 2014 Min tiåring har en Nokia ett eller annet, og aner ikke hvor den er engang. Han bruker den aldri. Så nei, det trenger de ikke. Jeg trenger det heller ikke. Anonymous poster hash: 7df23...da8
Septembermirakel❤️ Skrevet 3. januar 2014 #11 Skrevet 3. januar 2014 Nei!! En 10åring trenger ikke nyeste IPhone vel!! Jeg grøsser når jeg tenker på alt presset som kommer på jenta mi som bare er 3mnd nå, men ser og hører det begynner tidlig... Skulle ønske foreldrene ikke bidro slik til dette, det er tross alt de som bestemmer. Eller ikke
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #12 Skrevet 3. januar 2014 Vanvittig ! Min 9 åring har ikke mobil, kun noen få av vennene. De snakker aldri om det. Tenker når han skal få så blir det i alle fall ikke iphone 5 har ikke så flott tlf selv engang. Nå må vi foreldre snart begynne å tenke litt. Hvilket samfunn vil vi ha ? Galskap ! Anonymous poster hash: 65937...8a9
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 3. januar 2014 #13 Skrevet 3. januar 2014 Nei, ingen 10-åring må ha akkurat den, ingen voksen må ha akkurat den, og ingen forelder må gi etter for press. Helt fritt valg, alt sammen.
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. januar 2014 #14 Skrevet 3. januar 2014 Under ingen omstendigheter! Heller ingen voksne for den saks skyld.
MrsMilla Skrevet 3. januar 2014 #15 Skrevet 3. januar 2014 Nei! Vi har ikke gitt etter for presset til vår tiåring, men vet det er mye mas om sånt. Hun svarte på tiltale ved å si til masete klassevenninnerat hun ikke trenger iPhone for å være populær.... Hun har forresten veldig mange venner, så ikke redd for mobbing eller noe...
håperpåvinterbarn Skrevet 4. januar 2014 #16 Skrevet 4. januar 2014 Nei. Det er forøvrig ingen som "trenger" nyeste iPhone. En kreftpasienter "trenger" cellegift, om du forstår hva jeg vil frem til.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #17 Skrevet 4. januar 2014 Det er jo helt hinsides! Iphone til en 10 åring?? Synes forresten det er like mye galskap at man må gi etter og gi ungen en Samsung Galaxy også... Vet jeg blir litt sånn "tenk på barna i Afrika", men synes det er litt på grensen til kvalmt at man i det hele tatt tenker tanken at en 10 åring "trenger" en smartphone i det hele tatt. Anonymous poster hash: 68e33...cf9
Serepta Skrevet 4. januar 2014 #19 Skrevet 4. januar 2014 Jeg ble sjokkert når min 14 år gamle niese fikk denne nylig. Koster jo over 8000,- ? Så nei. En 10-åring trenger ikke det. Har en på snart 10 som bruker min gamle samsung. Vennene hans har tlf, men det er utelukkende de samsung og Sony modellene som er rinelige og beregnet på barn/ungdom.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #21 Skrevet 4. januar 2014 Trenger? De fleste tingene en 10-åring i Norge i dag har er vel ting man strengt tatt ikke trenger? Anonymous poster hash: 4e2ff...08f
soleia Skrevet 4. januar 2014 #22 Skrevet 4. januar 2014 Nei. Å gje etter for noko ein synes er unødvendig galskap berre fordi "alle andre" har er ryggradlaust, og er med på å auke presset enno meir for dei familiane som ikkje kan ta seg råd til slikt fjolleri.
BareMas Skrevet 4. januar 2014 #23 Skrevet 4. januar 2014 Ingen TRENGER så dyre telefoner, og det er bare tull at ungene skal gå rundt med slik. Det 10åringer trenger, er at noen forteller dem at det er noe stort tull å måtte ha det dyreste og nyeste til enhver tid.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #24 Skrevet 4. januar 2014 Ikke i min verden Anonymous poster hash: 0f863...500
Monajenten Skrevet 4. januar 2014 #25 Skrevet 4. januar 2014 Jeg syns selv det er helt sprøtt. Min 10-åring har en Nokia uten noe stæsj, for tlf skal være til å ringe og sende mld med. Men hun er jo den eneste i klasse som ikke har iPhone, og de fleste har 5'eren. De er 10 år for søren, jeg visste omtrent ikke hva en mobil var på den alderen😱
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå