Gå til innhold

Sjefen vil kun gi meg 30 min ammefri...

Anbefalte innlegg

Skrevet

på slutten av dagen. Stemmer dette? Jeg trodde jeg hadde krav på minst 1 time lønnet ammefri. Pga lang reisevei kan jeg ikke amme barnet ila vakten.

Jobber i kommunal sektor (helse), går vakter på 7,5 timer.

Sjefen er kjent for å være litt "vanskelig", så jeg gruer meg litt for å ta opp dette med ham.

Anonymous poster hash: 14a04...34d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arbeidsmiljøloven

§ 12-8.Ammefri (1) Kvinne som ammer sitt barn kan kreve den fri hun av den grunn trenger. Fritiden kan for eksempel tas ut i minst en halv time to ganger daglig eller som redusert arbeidstid med inntil én time hver dag. (2) Kvinne som har ammefri etter første ledd, har i barnets første leveår rett til lønn inntil én time på arbeidsdager med avtalt arbeidstid sju timer eller mer. 0 Endret ved lov 7 juni 2013 nr. 27 (ikr. 1 jan 2014 iflg. res. 7 juni 2013 nr. 590.

Anonymous poster hash: 32238...e1c
Skrevet

Sjekk tariffavtalen også. Mulig du har krav på mer enn én time.

Skrevet

I tariffen til KS er det faktisk to timer betalt ammefri. Snakk med tillitsvalgt.

Anonymous poster hash: 1089d...f06
Skrevet

Jeg lot meg overkjøre av sjefen og tok ikke ammefri på vaktene. Fikk én time på dagvaktene selv om jeg hadde krav på to. Viste seg at en kollega av meg fikk ammefri på vaktene sine da hun sto på kravene.

Ville ikke ha noe bråk, men gikk til tillitsvalgt og snakket med henne slik at fremtidige mødre ikke ble behandlet som meg. Nå om dagen har kollegaene mine to timer ammefri og sjefen er ikke helt fornøyd.

Hi, ikke la deg overkjøre som meg. Du får ingenting igjen for det. Barnet ditt kommer først.

Anonymous poster hash: 317ce...a16

Skrevet

Se barne-/likestillings-/inkluderingsdepartementet LENKE

og fra jaunar har du rett på full lønn, se HER

Skrevet

Jeg lot meg overkjøre av sjefen og tok ikke ammefri på vaktene. Fikk én time på dagvaktene selv om jeg hadde krav på to. Viste seg at en kollega av meg fikk ammefri på vaktene sine da hun sto på kravene.

Ville ikke ha noe bråk, men gikk til tillitsvalgt og snakket med henne slik at fremtidige mødre ikke ble behandlet som meg. Nå om dagen har kollegaene mine to timer ammefri og sjefen er ikke helt fornøyd.

Hi, ikke la deg overkjøre som meg. Du får ingenting igjen for det. Barnet ditt kommer først.

Anonymous poster hash: 317ce...a16

Herlig solidarisk og uegoistisk av deg   :gullengel:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...