Gå til innhold

Jeg blir ikke sint, bare veldig skuffet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og veldig lei meg. Har vært alene lenge, og nå vil jeg gjøre noe annet enn å sitte alene hele tiden. Jeg møter venninner på dagtid når jeg ikke har barnet mitt hos meg, besøker dem hjemme hos dem, og snakker med de om at vi skal finne på litt mer, noe de sier de vil. Nå har jeg virkelig tatt initiativ til å finne på noe på kveldstid. Spise middag, ta noen øl, kino en by tur, osv. Venninnene mine er barnløse, har barn, single og i forhold, noen også single med barn. Nå hadde jeg en avtale med noen, de avlyste. Jeg sendte melding til ei venninne om vi fortsatt skal finne på noe om to helger, hun skulle noe annet likevel. Jeg gir opp. Er ikke så lenge siden jeg flyttet og er glad for at jeg har 6-7 jeg kan være med her, men når ingen kan, og prioriterer andre ting når vi har en avtale, så vet jeg ikke hva mer jeg kan gjøre?

Anonymous poster hash: f789d...8b8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dette er ganske nye venninner som du kanskje ikke har kjent mer enn noen få år tror jeg bare du må fortsette å forsøke. Det tar lang tid å bygge vennskap.

Anonymous poster hash: 31775...826

Skrevet

Jeg synes heller ikke du skal gi opp enda.

Men avlysing av avtaler har jeg lite til overs for, med mindre grunnen er veldig god. Skjer det igjen, ville jeg faktisk vurdert om de egentlig var interessert, og eventuelt prøvd å finne andre venner.

Ang. finne på noe om to helger - noen liker ikke å planlegge lang tid i forveien (ofte underforstått at de vil være sikre på det ikke dukker opp noe annet de heller vil, føler jeg...). Du kan jo derfor gjøre et forsøk på å avtale noe mer spontant med "vennene" dine, f.eks. ringe en torsdag og spørre om dere skal finne på noe i helga.

Men - jeg gidder ikke bruke tid på folk som ikke er interessert i å avtale noe konkret, litt i forveien. De som er interessert i å treffe meg, synes også det er ok å gjøre en avtale med meg.

Anonymous poster hash: fac75...13f
Skrevet

Hvis dette er ganske nye venninner som du kanskje ikke har kjent mer enn noen få år tror jeg bare du må fortsette å forsøke. Det tar lang tid å bygge vennskap.

Anonymous poster hash: 31775...826

De fleste er venninner fra før, bare tilfeldigheter at vi har endt opp i samme by. Da jeg sa jeg skulle flytte hit, gledet de seg veldig og snakket om alt vi kunne finne på sammen. Noen har jeg blitt kjent via jobb. En gang skulle alle ut sammen, og jeg visste det, jeg var ikke invitert. Det viste seg senere at det var pga der de skulle var det mye narkotika og de vet at jeg ikke ville vært sammen med en som røyket innimellom en gang, siden vi har diskutert det. Istedet for å informere meg om det og invitere meg, lot de bare være. Men de venninnne jeg hadde fra før forventet jeg litt mer av faktisk.

Skrevet

Jeg synes heller ikke du skal gi opp enda.

Men avlysing av avtaler har jeg lite til overs for, med mindre grunnen er veldig god. Skjer det igjen, ville jeg faktisk vurdert om de egentlig var interessert, og eventuelt prøvd å finne andre venner.

Ang. finne på noe om to helger - noen liker ikke å planlegge lang tid i forveien (ofte underforstått at de vil være sikre på det ikke dukker opp noe annet de heller vil, føler jeg...). Du kan jo derfor gjøre et forsøk på å avtale noe mer spontant med "vennene" dine, f.eks. ringe en torsdag og spørre om dere skal finne på noe i helga.

Men - jeg gidder ikke bruke tid på folk som ikke er interessert i å avtale noe konkret, litt i forveien. De som er interessert i å treffe meg, synes også det er ok å gjøre en avtale med meg.

Anonymous poster hash: fac75...13f

Det var egentlig hennes forslag for to uker siden om ikke vi skulle finne på noe om da fire, nå to helger. Så jeg kom bare med forslag om hva vi kunne gjøre, da jeg fikk i svar at hun hadde andre planer. Er i grunnen derfor jeg skriver dette. Hun sier vi kan finne på noe da, hun avslår da jeg etter to uker spør hva vi skal gjøre. Nye venner er også vanskelig å finne, like vanskelig som å finne en mann :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...