Gå til innhold

Jeg skal begynne å date eksmannen min..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grugleder meg. Vi hadde det svært vanskelig på flere områder og jeg sa til han at han måtte endre seg f.eks med husarbeid og prioriteringer, noe han ikke gjorde. I ettertid har jeg sett at jeg kunne gjort ting annerledes selv også. Nå er han ikke(og etterhvert jeg), klar for å snakke med noen. Jeg kommer til å gå maaaange runder med han og med meg selv før vi evt flytter sammen igjen, for jeg ønsker IKKE det samme en gang til. Han sier han har skjønt alt nå og ser men side og det jeg alltid har mast om. Lurer på om det går. Hvis det går inn i samme spor, kan det jo være fordi jeg også gjør ting på samme litt uheldige måten.. Mønster må brytes. Vi har barn og jeg gjør det mye for henne. Men også for meg selv. Det er kjipt å ha en ødelagt familie bak seg:/

Noen som har erfaringer rundt dette med dating av eks?

Anonymous poster hash: ed622...780

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grugleder meg. Vi hadde det svært vanskelig på flere områder og jeg sa til han at han måtte endre seg f.eks med husarbeid og prioriteringer, noe han ikke gjorde. I ettertid har jeg sett at jeg kunne gjort ting annerledes selv også. Nå er han ikke(og etterhvert jeg), klar for å snakke med noen. Jeg kommer til å gå maaaange runder med han og med meg selv før vi evt flytter sammen igjen, for jeg ønsker IKKE det samme en gang til. Han sier han har skjønt alt nå og ser men side og det jeg alltid har mast om. Lurer på om det går. Hvis det går inn i samme spor, kan det jo være fordi jeg også gjør ting på samme litt uheldige måten.. Mønster må brytes. Vi har barn og jeg gjør det mye for henne. Men også for meg selv. Det er kjipt å ha en ødelagt familie bak seg:/

Noen som har erfaringer rundt dette med dating av eks?

Damn autocorrect! Han ER klar for å snakke med noen, skal det være.. :/

hi

Skrevet

Jeg holder på å date eksen min igjen jeg også,å er mer forelsket i han enn noen gang! :D

Har ett håp om at denne gangen skal forholdet fungere :)

Men er ikke barnefaren her da,men han jeg var sammen med når barnet mitt var baby.

Anonymous poster hash: 01bc0...22f
Skrevet

Respekt for Deg å mannen som prøver på nytt. Som faktisk tenker på det som er viktigst.

Skulle virkelig ønske vi også kom dit dere er:)

Misunnelig mildt sagt;)

Anonymous poster hash: 3bac5...c8b
Skrevet

Jeg holder på å date eksen min igjen jeg også,å er mer forelsket i han enn noen gang! :D

Har ett håp om at denne gangen skal forholdet fungere :)

Men er ikke barnefaren her da,men han jeg var sammen med når barnet mitt var baby.

Anonymous poster hash: 01bc0...22f

Hvordan går dere frem? Er barnet involvert? Vi må få terapihjelp også, men har på en måte tro på det siden han også er interessert. Det er igrunn HAN som er pådriveren, jeg er litt mer avventende siden han skuffet så totalt sist gang. Men jeg kjenner en annen tiltrekning til han nå enn før.. Håper bare ikke det er en illusjon:-/

Lykke til:-)

Skrevet

Jeg har ikke selv vært i den situasjonen, men en bekjent av meg og mannen hennes.

De hadde ett barn sammen. De begynte å gå til samtaler på familievernkontoret og fant ut av ting der og med egne samtaler lenge før de flyttet ammen igjen. De var vel fra hverandre i 1 år. De fortsatte med samtalene lenge etter de flyttet sammen igjen også.

Nå har de det supert og har også fått enda ett barn :)

Det står det respekt av syns jeg.

Skrevet

Er du sikker på at du heller ikke vil date eks-mannen min :)

Han er singel, ganske så kjekk og flink til å lage mat.

Skrevet

Jeg kan overta han jeg! ;)

Han er nok litt gammel for deg (født midt på 70-tallet), er jeg redd, men en fin fyr ;)
Skrevet

jeg er sammen med exen min jeg ;-) fått ett barn til har vi og.

han er ikke norsk og når vi først flyttet til norge mistrivdes han forferdelig. lærte ikke språket, fikk ikke job og når de en dag ringte fra den gamle jobben hans I hjemlandet og tilbød ham en flybilett, leilighet og jobben tilbake, packet han og reiste.

jeg satt igjen med vår 3,5 år gamle datter og var knust.

han reiste I begynnelsen av februar. kontakten oss imellom var veldig sporadisk. jeg var litt mer enn en smule bitter og han var nok fortsatt Ganske deprimert. jeg fikk noen rapporter fra venner og familie rundt ham at han drakk mye og jobbet enda mer og han tok aldri kontakt med oss.

så, I mai, begynte han så smått å snake om at han ville at datteren vår skulle komme til ham og være hele sommeren. jeg satte meg på bakbeina og la på røret! kontaktet advokat og hele pakka. (siden han reiste på dagen, møtte han jo ikke opp til mekling eller noe sånt, så vi hadde ingen avtaler)

til slutt ble vi enige om at jeg skulle reise med henne til ham og hans familie 2 uker om sommeren. (blandt annet skulle vi være med ham på slektstreff!!!)

det var en forferdelig tur som kulminerte I at jeg, sent en kveld, skjellte ham ut for å være mer opptatt av å drikke og sitte oppe hele nettene I stedet for å tilbringe tid med datteren sin og informerte ham om at han aldri ville få ha henne alene (uten å fysisk reise til norge og ta meg for retten) så lenge han drev med den slags drikking.

til slutt var turen over og jeg og jenta reiste hjem igjen uten å så mye som se oss tilbake. jeg husker så godt når vi gikk fra ham ved sikkerhetssjekken på flyplassen, jeg følte meg så sinnsykt sterk! plutselig visste jeg at vi to klarte oss godt, jenta mi og jeg!

så..... 3 dager etter at vi kom hjem kom der en melding fra ham (første melding han sendte siden lenge før han reiste fra oss) og gradvis begynte vi å snake sammen. det ble mye meldinger og telefoner de neste månedene, og etterhvert begynte han å snake om å komme tilbake til oss. jeg satte strenge betingelser (slutt på drikking, blandt annet, og at han søkte hjelp for det problemet)

og så kom han hjem til jul!

nå er det 3 år siden. vi fikk nylig vårt andre barn og har det utrolig godt sammen. han trives I norge, snakker norsk, har fast job og mange venner og vi kommuniserer bedre enn noen gang ;-)

Anonymous poster hash: 2c78d...f82
Skrevet

Er du sikker på at du heller ikke vil date eks-mannen min :)

Han er singel, ganske så kjekk og flink til å lage mat.

Høres bra ut.. What' s the catch?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...