Gå til innhold

har du sett et dødt menneske før?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så farmoren min død da jeg var 20 år. I kapellet etter at hun var stelt og lagt i kisten. Hun så pen og fredelig ut. Litt glattere i huden. Husker jeg syns det var uvirkelig og at hun ikke så ut som henne. Mye av skrukkene/rynkene i huden var borte og hun så litt voksaktig ut.

Jeg mistet pappan min i 2012. Det var helt forferdelig. Det var jeg som fant han død. Han hadde hatt ett kraftig hjerteinfarkt og så vettskremt ut i ansiktet. Så tydelig at han hadde hatt veldig vondt og rett og slett hatt forferdelig angst og panikk.

Da begravelsesagenten spurte om jeg ville se han igjen etter obduksjonen og etter at han var stelt, sa jeg at det orket jeg ikke.

Han anbefalte meg likevel å gjøre det, da mine siste bilder/minner av han var grusomme.

Jeg hylgråt da jeg stod utenfor kapellet, grudde meg og ville virkelig bare våkne opp fra en vondt drøm.

Jeg gikk til slutt inn og der lå han. han var så fin! og fredelig! Så ut som han sov.

Det var vondt å se han igjen, men samtidig godt å se han fredlig og uten redsel. Jeg satt ved siden av han en stund å hulket fram alt jeg aldri rakk å si til han og så kjente jeg bare plutselig en ro i kroppen og jeg sluttet å gråte. Merkelig følelse. Jeg angrer absolutt ikke på at jeg valgte å se han igjen å ta ett endelig farvel.

Disse to, er de menneskene som har betydd mest for meg utenom barna mine.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er forresten 27 år

Skrevet

3 stk, oldefar da jeg var 15, oldemor da jeg var 22 og bestefar da jeg var 27.

Anonymous poster hash: b9933...843
Skrevet

Er 30, og har sett mamma, pappa, morfar, mormor, farmor, faren til sønnen min og tre til utenom min familie.

Oj, det var mange dødsfall og så mange av dine nærmeste. Høres ikke lett ut. 

Jeg har sett noen i utdanningssituasjoner og når jeg har beveget meg rundt på sykehuset i jobbsammenheng, men aldri privat. 

Skrevet

Har sett to døde. En gammel dame når jeg var i praksis på sykehjem og min bestemor.

Hele familien var der når hun døde, og det var kjempe godt å få vært der med henne til hun forlot denne verden.

Fikk noen minutter med henne alene etter hun var død og fikk sagt alt jeg hadde på hjertet til henne. Savner henne :(

Skrevet

Ja, ganske mange, både barn (dessverre), midt i mellom, og gamle. Jeg har også sett folk dø.

Jeg så døde folk første gang når jeg var barn, og for meg er døden noe helt naturlig. JEg har derfor ingen problemer med å se døde folk, men å måtte se et dødt barn i kista, og kose med et dødt barn (ikke mitt, men nær familie) DET var fryktelig tøft.

Mine barn har også sett døde mennesker, men da gamle folk. 

Anonymous poster hash: a2d8a...2a8
Skrevet

37 år og aldri sett noen døde..

Anonymous poster hash: 6a350...7c1

Skrevet

Ja, flere. Første gang var jeg rundt 18 år.

Skrevet

Har sett to. Min bestefar når jeg var 16år. Og ungenes oldefar for litt siden. Det hadde jeg ikke lyst til, men ungene ville så da måtte jeg bli med.

Kunne sett min mormor nå for noen dager siden, men hadde ikke lyst.

Anonymous poster hash: 49570...1a9

Skrevet

Ja, både i jobben som sjukepleiar og ved dødsfall i familien. Stelte bestefaren min før han vart lagt i kista.

Skrevet

Ja

Privat: en venn, mamma, farmor, farfar.

Jobber som sykepleier, så døden er noe jeg møter på med jevne mellomrom

Anonymous poster hash: d5c56...d17
Skrevet

Er lege og sett flere døde på jobb, i tillegg til en del hjertestanser. Døden er en del av livet, ikke glem det.

Anonymous poster hash: 56161...23b

Skrevet

Ja, sett mange døde mennesker. Jeg er 32 år. Er sykepleier, og har derfor sett døde i jobben og også i private sammenhenger.

Anonymous poster hash: 73315...d74

Skrevet

Ja, mange dessverre. Både i tidligere jobb og privat.

Skrevet

Har sett begge besteforeldrene mine.

Har også sett en del eldre og to små barn. Jobber som sykepleier på barneavdeling. Men begge dødsfallene var ventet da barna hadde kreft og all behandling var avsluttet.

Er 28 år.

Anonymous poster hash: 3a401...7eb

Skrevet

Ja, pappaen min og en venninne av meg. Begge etter at jeg fylte 40.

Anonymous poster hash: 311bd...98e

Skrevet

Ja, har vore vakt med nokre som har døydd og stelt dei etterpå - jobba på sjukeheim i studietida.

Har og sett eit par besteforeldre.

Skrevet

Er 32 år, har sett 2 stk døde. Bestefaren min og en da jeg var i praksis på sykehjem.

Anonymous poster hash: 545fe...a2f
Skrevet

Snart 27. Har sett altfor mange døde mennesker. Siste for 2 uker siden

Skrevet

Så min grandonkel da jeg var åtte. Dette var etter at han var stelt ferdig på sykehuset, etter å ha dødd av kreft.

Anonymous poster hash: 96fc2...393

Skrevet

Flere, både jobb og privat. 

Anonymous poster hash: 24499...802
Skrevet

Er 30 år og har sett 3 besteforeldre (2 av dem holdt jeg i hånden) og det aller verste: min datter som ble 2 år <3

Anonymous poster hash: ffb8d...b65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...