Gå til innhold

Dib-boble - med stor avstand til samfunnet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Omtrent aldri diskuteres det samfunnsrelaterte temaer her inne. Hvorfor ikke? Er dere virkelig så langt inne i deres verden at det som preger nyhetsbildet ikke angår dere? Ser dere ikke at deres valg betyr noe for helheten, for hvordan samfunnet utvikler seg?

Det er ganske villt at dere overhode ikke viser noen interesse for det som skjer utenfor deres egne lille sfære.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker Dib som en "lekeplass". Bruker andre fora til å diskutere og debattere andre ting. For meg er ikke Dib et sted til det formålet.

Å gå derfra til at du antar at når jeg ikke diskuterer noe seriøst her inne til å tro at da er jeg overhodet ikke interessert er en ganske vid tolkning fra din side. Om jeg skal driste meg til å tolke så tror jeg at svært mange bruker Dib og Bim på samme måte som jeg gjør.

Skrevet

Tenker at det er hit folk søker for livets meir trivielle problem, å løyse verdsproblem gjerast andre stader.

I dag har eg lest gjennom 6 sider diskusjon om kor folk kastar tampongar. Kan ikkje seie dagen har vore heilt bortkasta då..

Skrevet

Bruker Dib som en "lekeplass". Bruker andre fora til å diskutere og debattere andre ting. For meg er ikke Dib et sted til det formålet.

Å gå derfra til at du antar at når jeg ikke diskuterer noe seriøst her inne til å tro at da er jeg overhodet ikke interessert er en ganske vid tolkning fra din side. Om jeg skal driste meg til å tolke så tror jeg at svært mange bruker Dib og Bim på samme måte som jeg gjør.

Det er ganske tydelig hvordan dib blir brukt. Det sammen gjelder på brorparten av blogger jeg kjenner til. Hvorfor er det slik? Hvorfor denne manglende interessen for å diskutere når man er gravid/i barselperm/har små unger? Eller er det bare slik damer er?

Hvor drar du for å diskutere, Vinterlilje?

Skrevet

Hvor er disse andre stedene?

Tenker at det er hit folk søker for livets meir trivielle problem, å løyse verdsproblem gjerast andre stader.

I dag har eg lest gjennom 6 sider diskusjon om kor folk kastar tampongar. Kan ikkje seie dagen har vore heilt bortkasta då..

Skrevet

Dib er for moroskyld. Diskutere det som skjer ellers i samfunnet gjør jeg med mann, venner og kollegaer.

Anonymous poster hash: a9ce6...07a

Skrevet

Stua, helst.
Skrevet

Dib er for moroskyld. Diskutere det som skjer ellers i samfunnet gjør jeg med mann, venner og kollegaer.

Hvorfor diskuterer du ikke i det offentlige rom?

Skrevet

Stua, helst.

Hvorfor? Trengs ikke kvinnestemmer i det offentlige? 

Skrevet

Det er ikke interessant nok for mange nok til at det funker, samt at resten av jobbhverdagen er mer enn full nok av seriøse samfunnsrelaterte spørsmål . Dib er friminutt.

Skrevet

Stua, helst.

Vi trenger en offentlig kvinnestemme mot spoling av ob i do!

Anonymous poster hash: 803fe...86a

Skrevet

Det er ikke interessant nok for mange nok til at det funker, samt at resten av jobbhverdagen er mer enn full nok av seriøse samfunnsrelaterte spørsmål . Dib er friminutt.

Så hjernen legges igjen på jobb?

Skrevet

For min del så er det fordi det er alt for mange sneversynte, påståelige tullinger i det offentlige rom, og de overdøver de det faktisk hadde vært interessant å diskutere med.

Skrevet

Så hjernen legges igjen på jobb?

Nei, jeg har en fleksibel hjerne.

Skrevet

Omtrent aldri diskuteres det samfunnsrelaterte temaer her inne. Hvorfor ikke? Er dere virkelig så langt inne i deres verden at det som preger nyhetsbildet ikke angår dere? Ser dere ikke at deres valg betyr noe for helheten, for hvordan samfunnet utvikler seg?

Det er ganske villt at dere overhode ikke viser noen interesse for det som skjer utenfor deres egne lille sfære.

Det har ikke slått deg at vi kanskje er flere som vanker på flere ulike diskusjonsfora? 

Her diskuterer jeg barn og familie og alt annet fjas, på Canis diskuterer jeg hund, på en bloggplattform er jeg med og debatterer de temaer de ulike brukerne skriver om og på endel utenlandske debattsider diskuterer jeg politikk og annet. 

Jeg har også, utrolig nok, en vennekrets der vi kan ha samtaler om både "dibtema", religion, politikk og samfunn. :P

Jeg foretrekker helt ærlig å diskutere samfunnsrelaterte/dypere ting på fora der man gjerne får litt mer nyanserte og mindre sort/hvitt svar enn her. ;)

Skrevet

Dib er friminutt.

Bingo.

Skrevet

Stua, helst.

Jo, heilt sikkert. Men eg deltek på forum via mobil, og lengda på innlegga mine er begrensa.

Forøvrig er eg medlem av eit politisk parti, og går på kommunerådsmøta når eg kan. Der får eg også diskutert frå meg ein del.

Her inne får eg fyllt behovet for fjas, ispedd ein og anna tankevekkjar.

Skrevet

For min del så er det fordi det er alt for mange sneversynte, påståelige tullinger i det offentlige rom, og de overdøver de det faktisk hadde vært interessant å diskutere med.

Du mener altså at de du regner som interessante/vettuge er lavmælte eller tar liten plass? Hvilke temaer vil du diskutere og hvilke kanaler har du prøvd?

Skrevet

Samfunnsdebatten får vi ta i real life. Andre hverdagslige problemer får vi diskutere her. Som for eksempel hvor vi kaster tampongen eller hvor mange ganger man får orgasme når man onanerer. Man må velge sitt publikum tenker jeg. 

Skrevet

Jeg diskuterer mer seriøse ting med mann, venner, kollegaer og i offentlige rom når det passer.

Her inne skriver jeg som regel mens jeg ser på tv, går til og fra mellom matlaging, husarbeid og lek med barna - altså ikke tid til å gå dypt inn i seriøse saker, bortsett fra om noen er i virkelig knipe og jeg føler at jeg har noe å bidra med, da tar jeg meg tid til å legge litt omtanke i svarene.

At du trekker konklusjonen at vi ikke er samfunnsengasjerte på bakgrunn av et så lite seriøst forum er faktisk litt imponerende og korttenkt.

Skrevet

Er ikke dette et babyforum?? Ville ikke ramla meg inn å diskutere samfunnsting her, hvorfor skulle jeg det? Er ikke derfor jeg er her da.

Anonymous poster hash: 57965...b2d

Skrevet

Jeg diskuterer mer seriøse ting med mann, venner, kollegaer og i offentlige rom når det passer.

Her inne skriver jeg som regel mens jeg ser på tv, går til og fra mellom matlaging, husarbeid og lek med barna - altså ikke tid til å gå dypt inn i seriøse saker, bortsett fra om noen er i virkelig knipe og jeg føler at jeg har noe å bidra med, da tar jeg meg tid til å legge litt omtanke i svarene.

At du trekker konklusjonen at vi ikke er samfunnsengasjerte på bakgrunn av et så lite seriøst forum er faktisk litt imponerende og korttenkt.

Godt og presist formulert. Sånn er det!

Skrevet

Blir litt som å gå inn på ei matside og stille spørsmålstegn ved at de lever i en matboble og driter i samfunnet. Som Luten sier.. Det her er friminutt.. Hvertfall for meg. Samfunnsspørsmål/problemer snakker jeg om sammen med venner og familie.. Eller i sosiale lag.

Helt bak mål å påstå at folk ikke bryr seg om ting utenfor sin sfære av den grunn. Folk her inne er like forskjellige som folk alle andre steder.. Men tror de fleste her har til felles at de er her for å småprate om "småtterier". Med unntak av et par bedrevitere som stikker hodet innom av og til såklart, for de er jo så smarte at de ser det som sin plikt å kritisere andre og sette folk i bås

Skrevet (endret)

Det har ikke slått deg at vi kanskje er flere som vanker på flere ulike diskusjonsfora? 

Her diskuterer jeg barn og familie og alt annet fjas, på Canis diskuterer jeg hund, på en bloggplattform er jeg med og debatterer de temaer de ulike brukerne skriver om og på endel utenlandske debattsider diskuterer jeg politikk og annet. 

Jeg har også, utrolig nok, en vennekrets der vi kan ha samtaler om både "dibtema", religion, politikk og samfunn. :P

Jeg foretrekker helt ærlig å diskutere samfunnsrelaterte/dypere ting på fora der man gjerne får litt mer nyanserte og mindre sort/hvitt svar enn her. ;)

Interessant! 

Din erfaring er altså at folk grupperer seg etter temaer. Det interessante er at et forum gjøres av folk som deltar og dermed skapes den stemningen og kulturen som de dominerende har. Hvilke steder diskuterer du temaer som foreldrepersmisjon, kontantstøtte, likestilling i et litt større perspektiv enn hva akkurat du velger å gjøre? Jeg synes det er overraskende og skuffende hvor lite engasjement det er for slike temaer et sted som dette hvor en skulle tro at interessen var stor. 

Så hvor finner du diskusjonsvillige, engasjerte, oppegående mennesker å diskutere med?

Endret av Lammelåret
Skrevet

Du mener altså at de du regner som interessante/vettuge er lavmælte eller tar liten plass? Hvilke temaer vil du diskutere og hvilke kanaler har du prøvd?

Kanskje de ikke er lavmælte, men de drukner veldig ofte i "støy" fra andre. Synes uttrykket "tomme tønner ramler mest" beskriver mange fora veldig godt.

Det er mange emner som er interessante, blant annet helsepolitikk, rovdyrpolitikk og våpendebatten som dukker opp med jevne mellomrom.

Kommentarfeltene til de større avisene har jeg gitt opp for lengst, men jeg har også prøvd meg på fora for de litt mer spesielt interesserte, og trenden er den samme der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...