Gå til innhold

Betaler man megler etter salget?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller må man betale før? Vi har ikke penger til å betale før leiligheten er solgt. Hvordan går man frem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Megler trekker honoraret sitt og lånet fra kjøpesummen før resten overføres til dere. Noen ting må av og til betales, fotograf og takst f.eks.

Skrevet

Vi har ikke betalt en krone før etter salget, da trekker megler fra det han skal ha å resterende låntet som er igjen på bolig. Det som er igjen etter dette får du utbetalt på konto :) vi har solgt bolig 2 ganger å har aldri betalt på forhånd.

Skrevet

Vi måtte betale takstmann før oppgjøret da vi solgte i 2010. Husker ikke hvordan det var med fotograf.

Anonymous poster hash: f6c7d...b66
Skrevet

Vi betalte også takstmann, fikk regning direkte derfra. Rundt 3500kr mener jeg å huske.
Det resterende trekker megler av når han får penger fra kjøperen, deretter overføres resten til restlån/selger.

Skrevet

Vi betalte takst og avisannonse før salg. Ble direkte fakturert.

Anonymous poster hash: 1ea78...8ab

Skrevet

Betaler absolutt alt til megler gjennom oppgjøret. Men tror eiendomsfirmaet legger ut for takst, fotograf ol, for vi fikk tilsendt kopi av faktura fra takstmannen. Den kom på mail med taksten, men vi skulle ikke betale den likevel.

Skrevet

Nei, man stikker pengene i lommen og løper som juling!!!!

Beklager, det var bare det som falt ned i hodet mitt når jeg leste overskriften..

Anonymous poster hash: a005a...488
Skrevet

Vi har solgt leilighet for 3 mnd siden, og det eneste vi har betalt er takstmann. Resten kommer etter overtakelse.

Anonymous poster hash: 10bea...fae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...