Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #1 Skrevet 3. januar 2014 Noen som har gjort lignende det jeg skal? Fjerne tannskjøtt, fjerne tanna bit for bit, og deretter sy. Er dette veldig vondt? Anonymous poster hash: 86239...f76
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 Har operert ut en og trekt to. Ble fullt bedøvet, så kjente ingenting under inngrepet. Fort gjort var det også, hvertfall da det var kjevekirurg som gjorde det. Tannlegen fomlet litt mer før hun fikk ut tanna. Hatt lite vondt i ettertid. Hatt smertestillende på resept(Ibumetin) men har stort sett bare tatt dagen samme dag og evt dagen etter. Anonymous poster hash: ff4aa...822
Pesta Skrevet 3. januar 2014 #3 Skrevet 3. januar 2014 Jeg gjorde det i fjor. Sprøyta var litt vond, og jeg kjente det røska godt da de tok ut tanna. Men ellers så har jeg opplevd mye verre ting en dette, og du skal nok klare deg fint Vær forberedt på å se ut som en klovn i en 4-6 dager, da du hovner veldig opp etterpå. (Men kanskje man ikke gjør det om det er i overkjeven? Jeg opererte ut tann i underkjeve)
MammantilNurket Skrevet 3. januar 2014 #4 Skrevet 3. januar 2014 Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Jeg har operert ut to visdomstenner nede. Jeg har også hatt et planlagt keisersnitt - visdomstenner var verre enn KS. Uten tvil.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #5 Skrevet 3. januar 2014 Jeg gjorde det i fjor. Sprøyta var litt vond, og jeg kjente det røska godt da de tok ut tanna. Men ellers så har jeg opplevd mye verre ting en dette, og du skal nok klare deg fint Vær forberedt på å se ut som en klovn i en 4-6 dager, da du hovner veldig opp etterpå. (Men kanskje man ikke gjør det om det er i overkjeven? Jeg opererte ut tann i underkjeve) Man trenger ikke hovne veldig opp nei. Jeg hovnet ikke noe spesielt opp og opererte også ut i underkjeve. Men jeg fikk en blodutredelse og ble litt blå, men det gjorde nå ikke vondt. Anonymous poster hash: ff4aa...822
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #6 Skrevet 3. januar 2014 Har trukket/operert ut to. Knaker godt og røsker godt, men ikke direkte vondt. Tok litt smertestillende et par dager etterpå. Tok meg en lur da jeg kom hjem, med et håndkle rundt puta, så kunne jeg sikle så mye jeg ville Anonymous poster hash: 14d13...c17
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #7 Skrevet 3. januar 2014 Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Jeg har operert ut to visdomstenner nede. Jeg har også hatt et planlagt keisersnitt - visdomstenner var verre enn KS. Uten tvil.Da må du ha vært hos en sykt dårlig tannlege hehe... Anonymous poster hash: 9d8ef...9d9
Pesta Skrevet 3. januar 2014 #8 Skrevet 3. januar 2014 Jeg gjorde det i fjor. Sprøyta var litt vond, og jeg kjente det røska godt da de tok ut tanna. Men ellers så har jeg opplevd mye verre ting en dette, og du skal nok klare deg fint :)Vær forberedt på å se ut som en klovn i en 4-6 dager, da du hovner veldig opp etterpå.(Men kanskje man ikke gjør det om det er i overkjeven? Jeg opererte ut tann i underkjeve)Man trenger ikke hovne veldig opp nei. Jeg hovnet ikke noe spesielt opp og opererte også ut i underkjeve. Men jeg fikk en blodutredelse og ble litt blå, men det gjorde nå ikke vondt. Anonymous poster hash: ff4aa...822 Da satt vel din tann slik til at den var lett å få ut, det var ikke min. Er det ikke likevel greit å være forberedt på å hovne opp? Jeg var ikke forberedt på det, og hadde ikke tatt høyde for det ift jobb osv.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #9 Skrevet 3. januar 2014 KS er jo a walk in the park og har ingenting på en smerteskala å gjøre. Anonymous poster hash: 49eab...59f
MammantilNurket Skrevet 3. januar 2014 #10 Skrevet 3. januar 2014 Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Jeg har operert ut to visdomstenner nede. Jeg har også hatt et planlagt keisersnitt - visdomstenner var verre enn KS. Uten tvil.Da må du ha vært hos en sykt dårlig tannlege hehe... Anonymous poster hash: 9d8ef...9d9 Faktisk ikke - var heldigvis hos en dyktig oralkirurg. Visdomstennene mine satt veldig klønete til og de måtte bl.a.sage (!) bort ben for å komme til. Tennene måtte videre deles opp i fire deler som ble operert ut i tur og orden. Hodet mitt så ut som en basketball i etterkant. Jeg kastet også opp flere ganger. Fikk også feber, sov elendig osv. Jeg var dårlig i ca.en uke etter operasjon og det tok lang tid før jeg klarte å tygge og snakke normalt. Etter KS var jeg på bena etter et par timer
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #11 Skrevet 3. januar 2014 Jeg har trukket ut to tenner som ikke hadde kommet opp. Den ene var et helvete å få ut, den andre var ikke verre enn en vanlig "puss og bilder"-sjekk hos tannlegen. Etter den vonde kunne jeg knapt åpne munn en uke etterpå, etter den lette var det nesten ikke vondt etterpå i det hele tatt. Anonymous poster hash: af45f...a75
Øyne som ser!! Skrevet 3. januar 2014 #12 Skrevet 3. januar 2014 Jeg har operert ut visdomstannen og født uten bedøvelse. Hadde operert ut 100 visdomstenner hvis jeg hadde sluppet å født igjen.
Håpet om nr 3 :-) Skrevet 3. januar 2014 #13 Skrevet 3. januar 2014 Noen som har gjort lignende det jeg skal? Fjerne tannskjøtt, fjerne tanna bit for bit, og deretter sy. Er dette veldig vondt? Anonymous poster hash: 86239...f76 Var hos spesialist å gjorde det 17 desember. Kjente ikke bedøvelsessprøyta en gang gikk fint. Tok 600mg ibux en time etter jeg var der før bedøvelsen gikk ut. Og stinga forsvant av seg selv i dag:-)
Tjofsen Skrevet 3. januar 2014 #14 Skrevet 3. januar 2014 Har trukket/operert ut de i underkjeven. Tok begge samtidig og fikk derfor en sprøyte med steroider for å motvirke eventuelle hevelser. Hadde ingen smerter etter inngrepet. Se her angående bruk av steroider ved tanntrekking: http://www.forskning.no/kortnytt/376965
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #15 Skrevet 3. januar 2014 Har operert ut to, den ene i to deler, den andre i fem. Fikk resept på smertestillende og beskjed om å ta Max dose. Jeg tok en dose når jeg kom hjem og det var det. Ikke vondt, litt ubehag ved å gape de første par dagene og når stingene ble tatt etter en uke var det helt fint. Operasjonene gikk helt smertefritt, vondeste var bedøvelses sprøytene. Hovnet heller ikke opp. Anonymous poster hash: 2c22f...8d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå