Gå til innhold

Hei alle sammen :(

Blomst3

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ny her inne og tenkte å dele min historie med dere....

I februar 2013 mistet jeg min datter i uke 37 i magen. Har siden det prøvd og vli gravid og er så og si desperat etter å bli gravid :( Nå holder jeg på med min 3. spontanabort og jeg er så fortvilet så det går an og bli :( rekner med jeg får utredning ganske raskt. Skal snakke med legen på mandag.... Både jeg og mannen min har allerede tatt blodprøver og de var fine.

Noen som har vært til utredning og vil dele erfaring om hva som skjer ect?

Fortsetter under...

Huff så trist:( mistet min datter i uke 21:( har selv hatt fem sa/ma. Utredning viste ingenting galt med noen av oss. Gikk til aleris og fikk bedre og grundigere utredning der enn på Ullevål. Er nå gravid i uke 7:) går på albyl e som er blodfortynnende, lutinus som er progesteron og prednesilon som setter ned imunforsvaret mitt. Dette uten at de har bevist at jeg trenger noen av delene. Håper du får god hjelp!! Go klem til deg:)

Å tusen takk for svar :) Så du fikk altså hjelpemidler uten at det var noe galt med deg? Jeg tror ikke noe er galt med oss jeg heller. Jeg har to friske barn fra før, og så mistet vi jenta før i februar og etter det har det aldri gått :( forstår bare ikke hvorfor det ikke går....er redd jeg havner i en slags depresjon :(

Huff, føler så med deg. Har ikke mistet sent i svangerskapet, men har hatt 4 SA/MA/BO. Har en gutt og vil veldig gjerne ha nr to. Er i gang med utredning. Er jo godt at dere er litt igang med utredning, håper dere slipper å vente lenge før dere kommer inn.

Vi har valgt å kjøre et dobbelt løp foreløpig, både offentlig og privat. Er mer ventetid i d offentlige og føler kanskje at vi blir litt mer tatt vare på i det private. Ikke om jeg vet om det stemmer helt, men vi begynner sånn ihvertfall. Vet dessverre ikke noe mer om hva som skjer under utredning siden vi er i samme situasjon.

Men tenker litt på at du føler du går inn i en depresjon, har du noen å snakke med? Har du en god fastlege som du kan snakke med evt bli henvist?

Er fryktelig å gå å lure på hvorfor en ikke skal klare å holde på den lille spira, hva gjør en galt, hvorfor skjer det meg?

Alle gode tanker til deg!!

Huff så ufattelig trist :( Vi har vært gjennom utredning, men fant egentlig ingenting feil. Jeg har diverse andre svangerskap forsøkt Klexane, Albyl-e og Lutinus. Denne gangen tar jeg de to sistnevnte. Hjelper kanskje ikke denne gangen heller, men kanskje det går til slutt. 

Jeg havnet virkelig i kjelleren. Det var veldig tungt, og det kan det fortsatt være. Det er veldig bra at du har to bar fra før. Da vet du at det er mulig :) Jeg har et fra før, så det er det som gir meg håp. Det som "hjelper" meg i graviditetene er at jeg går til regelmessig ul for å sjekke at hjertet fortsatt slår. 

Håper du får god oppfølging nå, og at du slipper å gå gjennom flere spontanaborter. 

Dr Magnus på aleris mener at det er lurt, selv om det ikke er påvistnoe galt.. Mht det psykiske i det hele så må du huske at du nærmer deg ett års dagen for da du mistet datteren din:( det er psykisk veldig tungt:( jeg fikk det litt bedre etter ett års dagen! Husk at det ikke er deg det er noe galt med! Prøv å ta vare på deg selv! Gjør gode ting for deg selv! Minst en ting hver dag! Du fortjener det!!! Jeg er her dersom du trenger noen å snakke med!! Klæm

Annonse

Tenkte det samme som selma jeg. Det begynner å nærme seg et år, og ingen ny baby i sikte. Kanskje du har det ekstra tøft pga det? 

Jeg fikk virkelig vondt av deg, det må være så ufattelig vanskelig å akseptere når en fullbåren baby blir revet bort på den måten. Jeg håper virkelig at du har fått anledning og rom til å sørge ordentlig over tapet av barnet ditt. 

Mistet selv i feb. -13, men det var i uke 9/10, så det kan virkelig ikke sammenliknes. Jeg mistet da for sjette gang og det tok denne gangen et halvt år for meg å komme meg igjen, det var knalltøft. Du må jo ha hatt det mye, mye verre kjære deg. All sympati!

Krysser fingrene for dere og for at dere får mye hjelp, støtte og kanskje noen svar når dere nå skal utredes. 

Hei på deg!

Så fint at du har funnet veien inn hit, her vil du møte masse støtte, gode ord og kloke damer som er/ har vært i samme situasjon! Først må jeg bare få sagt at du har min største sympati og medfølelse i sorgen, over å ha mistet så sent i svangerskapet!

Selv har jeg 4 sa bak meg, men disse er relativt tidlig. Trøster meg selv med det ofte, at jeg "gikk faktisk ikke lenger! Veldig bra at dere har vært igjennom blodprøver, det er som regel disse som tar tid. Så er det vel sædprøver av mann, og evt laparaskopi/ hysteroskop eller saltvannsinnsprøyting av livmor, for å se om det finnes medfødte misdannelser hos kvinnen. Vi skal i gjennom de to sistnevnte nå i januar!

Frustrasjonen du sitter inne med, er helt naturlig! Håper det går veien for oss! Klem til deg! 😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...