Gå til innhold

Reima dresser? Er de så jækla bra da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring? 

Anonymous poster hash: 7a536...e0d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Etter å i mange år ha ment at å kjøpe så dyre dresser var tull, arvet jeg en og ble frelst. De er vanntette, varme og ikke minst behagelige for ungen. Jeg falt for fristelsen og kjøpte en friends dress sist år som var best i test. Sendte mamma på oppdrag så jeg så ikke dressen, men den er tung, stiv og ekkel. Den har ikke fleece-overganger i kalde soner og er et møkkaplagg. Så Reima forever. 

Anonymous poster hash: 485dd...ba0
Skrevet

Ja, de er bra. Minsten har hatt flere Reima tec + , og de har ikke vært synlig slitt når han har vokst ut av dem.

Anonymous poster hash: 967de...bae
Skrevet

Jeg bruker stormberg.. Har brukt reinaste, men barna trives best med stormberg og jeg synes de er bedre også..

Anonymous poster hash: 11561...971

Skrevet

Man får hva man betaler syns jeg :) vi er stor fornøyde :)

Anonymous poster hash: 1fea3...e48

Skrevet

Ja, de er bra. På lik linje med flere andre, som feks LegoTec, Isbjörn og Stormberg. 

Skrevet

Jeg har ikke god erfaring med Reimadresser. Refleks fungerte bra for oss. Hvis du vurderer å kjøpe Reima bør du undersøke hva som er deres reelle behov og kjøpe en dress som tilfredsstiller dette. Kanskje du finner en billigere dress som er like god? Det er både forskjell fra barn til barn (f.eks hvor lang den er i ryggen) og fra type dress til type dress. 

Skrevet

Synes de er litt overvurderte. Gode, for all del, men har hatt andre merker som er vel så gode, om ikke bedre.

Anonymous poster hash: da0e6...50e

Gjest Julia1984
Skrevet

Reima er supert om vinteren, lette, myke og ikke for tykke. Vårdressen synes jeg er for "tykk", så der sverger jeg til Reflex

Skrevet

Greit! Jeg kjøpte en annen dress i fjord (Nov 2013), men så fikk vi en Reima dress nå, Reima Tec Sammy eller hva den nå heter, vurderte å bytte den i noe annet siden vi har en ny fra før... men da beholder jeg den bare. Den er såpass stor at den passer til neste sesong også. 

Takk for at dere svarte :) 

Skrevet

Greit! Jeg kjøpte en annen dress i fjord (Nov 2013), men så fikk vi en Reima dress nå, Reima Tec Sammy eller hva den nå heter, vurderte å bytte den i noe annet siden vi har en ny fra før... men da beholder jeg den bare. Den er såpass stor at den passer til neste sesong også. 

Takk for at dere svarte :)

Har ingen erfaring med Reima dresser, så håper den er god da og at jeg ikke angrer :P 

Skrevet

Har erfaring fra veldig mange dresser. Reima er bra det, men det er mye annet som er bra også. Den er veldig lik ticket sine dresser. MeMini var fin å se på, men våt i rompa, tiltrss for hjerteforma ekstra bot.

HH er bra greier, men ikke like slitesterke som Troll. Ingenting hat vært like slitesterke som Troll. Reflex merker en godt i forhold til de nevnte over her at er en billig dress, den er ikke like god som de andre. Nautica er også tydelig billigere enn de overnevnte, det samme med Lindex, men alle de har vært ok. (Den dyre lindex, den billige er ræl)

Didrikson er bra, Bergans er bra greier like så. Lego har vi også vært veldig fornøyd med.

Anonymous poster hash: aae83...01d

Skrevet

Ja de er faktisk veldig bra. De er veldig lette dresser,(viktig slik at barnet har det best ,ulig ute) utrolig lett å ta på selv (noe som er viktig i barnehagen!)god passform, holder barnet varmt og tørt.

Jeg har prøvd ticket,men den ble veldig fort slitt. 

Anonymous poster hash: b0982...f95
Skrevet

Tusen takk for svar! Har valgt å beholde den, kjekt med to dresser uansett :) 

Fikk den av besteforeldre som hadde kjøpt den til 50% på lekmer.no sitt salg, så da er det ikke "sååå" farlig uansett... Verdt et forsøk! 

Skrevet

Min erfaring med reima er at etter ca 3årsalderen, så slites de ekstremt raskt. Da har vi hatt reimatec, har aldri fått tak i reimatec+ og har endt opp med å bruke refleksdressene som ikke slites på langt nær like mye og koster halve prisen.

Anonymous poster hash: 9c63b...161
Skrevet

Jeg har blanda erfaringer. Supergod til de minste barna som ikke er så veldig aktiv enda og som sitter mye på rompa. Har man aktive barn over 3-4 år blir den slitt hull i lenge før vintersesongen er over dessverre. Da er den ikke lenger vanntett heller. 

Skrevet

Nei det synes jeg ikke. Har forsøkt noen forskjellige og havnet til slitt på Molo. Jeg har anbefalt de her inne før. Bare helt fantastisk bevegelighet, slitestyrke, vann og vindtett, holder kulda ute, den har alt.

Reima sine er gode frem til ungene blir 3 til 4 år. Det er da de virkelig starter å bruke dressene, slite på dem, og da funker de ikke mer syns jeg. Stive er de også.

Men dette er vel smak og behag som ved alt annet

Skrevet

Nei det synes jeg ikke. Har forsøkt noen forskjellige og havnet til slitt på Molo. Jeg har anbefalt de her inne før. Bare helt fantastisk bevegelighet, slitestyrke, vann og vindtett, holder kulda ute, den har alt.

Reima sine er gode frem til ungene blir 3 til 4 år. Det er da de virkelig starter å bruke dressene, slite på dem, og da funker de ikke mer syns jeg. Stive er de også.

Men dette er vel smak og behag som ved alt annet

Akkurat samme erfaring med Reima. Gode frem til 3-4 år. Vi bruker også Molo!

Skrevet

Jeg liker egentlig bedre Nameit dressen for den tåler bedre vann enn reima sin.

Reimadressen brukte han bare i barnehagen en time ute i regnet,å når de kom inn så var han gjennomvåt.

Mens Nameit dressen har han enda ikke blitt våt gjennom.

Anonymous poster hash: 67137...7aa
Skrevet

Vi har forsøkt Reima, Molo, Troll og Kaxs (kappahl). Jeg er mest fornøyd med Troll sin 3i1, den kan brukes uansett årstid, og siden en kan putte ulldressen under regntøyet kan den brukes om det er kaldt og vått i tillegg.

Anonymous poster hash: 244bf...207
Skrevet

Jeg har hatt den Troll 3i1 å syns den var en vits!

Den er jo så tynn at det hjelper ikke at det er ulldress inni,den blir altfor kald om vinteren likevel.

Jeg er skuffet over den!

Anonymous poster hash: 67137...7aa
Skrevet

Min har 2 reima dresser og er VELDIG fornøyd

Anonymous poster hash: 20bd8...603
Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Reima er helt ok. Ticket derimot - awesome!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...