Gå til innhold

Norske jenter dater utlendinger som bare det... Har du gjort det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde jeg flyttet til ett annet land og blitt statsborger i det landet ville jeg uansett alltid si jeg er norsk Anonymous poster hash: ae5bc...d54

Jeg og. Jeg er vokst opp og har hele min kulturarv i Norge. På lik linje som mine barn som er mørke i huden og har en far fra et afrikansk land.

Anonymous poster hash: fcf7e...6a4

Skrevet

Mine barn lærer at de er norske. De lærer selvfølgelig at de har afrikansk opprinnelse også, derav farge.

Heldigvis lærer jeg også mine barn at uansett hvilken farge vi har, er vi mennesker.

Dersom vi hadde vært så forskjellig som mange her skal ha det til hadde vi faktisk ikke kunne fått barn sammen.

Vi mennesker blir ikke halvt det ene og halvt det andre. Fordi vi ikke er forskjellige på den måten. En ulv som parerer seg med en hund blir ulvehybrid. En hest med esel muldyr. En nordmann som får barn med en afrikaner-et menneske som vil få den nasjonaliteten hvor det vokser opp, får statsborgerskap osv. Religion og kultur er ikke skumle gener som kommer snikende. Det er et resultat av miljø. Anonymous poster hash: fcf7e...6a4

Det er faktisk forsket på lyse og mørke mennesker, og de kom fram til at man kroppslig sett ikke var helt like.

Mørke mennesker( afrikanere) er skapt slik som de er forde de skal kunne tåle sterk sol og varme. De har også en annen muskeltype som gjør dem til proffe sprintere (for å lettere kunne skaffe mat i varmen, sett fra naturen).

Lyse skandinavere har etter min mening, en hud som er svakere. Vi har levd i kulde og mørke i lange tider, og har derfor blitt som vi har blitt. Håret vårt er også slett og mykt, i motsetning til afrikanernes grove krøllete hår.

Slik er det:)

Anonymous poster hash: aadf4...7af

Skrevet

Hadde jeg flyttet til ett annet land og blitt statsborger i det landet ville jeg uansett alltid si jeg er norsk Anonymous poster hash: ae5bc...d54

Jeg og. Jeg er vokst opp og har hele min kulturarv i Norge. På lik linje som mine barn som er mørke i huden og har en far fra et afrikansk land.Anonymous poster hash: fcf7e...6a4

Når barna dine blir voksne, tenker jeg nok at de oppsøker sine røtter i Afrika.

Jeg flyttet selv til min fars hjemby i Norge som voksen, da jeg følte sterkere tilhørighet der:)

Mennesker som er halvt mørke, ser jeg på som utlendinger uansett. Forde mørke farger er utrolig dominante på utseendet.

Skrevet

Dater heller en utlending enn endel av de idiotiske bygdedyrene som har svart her i alle fall.

Anonymous poster hash: 55084...b13

Skrevet

Du har ikke gjort noe som helst for å bli norsk, så hva er det å være stolt av ? Jeg er også glad for å være norsk. Anser meg selv for å være heldig.

Mine barn er like norske som de fleste andre nordmenn, men er mørke i huden.

Jeg er gift med en tysker, og mine barn er jo da ikke like norske som naboen, men norsk-tyskere.

Er man mørkhudet og ikke adoptert er man da virkelig ikke norsk!

Anonymous poster hash: 1b602...48e

Min niese har farget (nederlandsk) farfar, hvit (norsk) farmor, farget (født og oppvokst i Norge) far, er svært mørk selv, men født og oppvokst i Norge.

Er ikke hun norsk? Hvor mange generasjoner skal man gå tilbake før man kan kalle seg norsk i dine øyne? Blir man fortere norsk om man ligner på sin hvite norske mor?

Utrolig skremmende og snever tankegang.

Anonymous poster hash: db421...67c

Utrolig lettskremt du, da.

Anonymous poster hash: 45a07...aa7

Skrevet

Jeg og. Jeg er vokst opp og har hele min kulturarv i Norge. På lik linje som mine barn som er mørke i huden og har en far fra et afrikansk land.Anonymous poster hash: fcf7e...6a4

Jeg flyttet selv til min fars hjemby i Norge som voksen, da jeg følte sterkere tilhørighet der:)

Mennesker som er halvt mørke, ser jeg på som utlendinger uansett. Forde mørke farger er utrolig dominante på utseendet.Anonymous poster hash: aadf4...7af

Selvfølgelig vil de besøke landet til far. Sønnen min har gjort det allerede. Vi leser bøker, snakker om, bruker ord og uttrykk, har masse kontakt med deres familie på farssiden.

Akkurat som jeg har masse tilknytning og familie i et naboland hvor min mor kommer fra.

Jeg anser likevel meg selv som norsk. Jeg ser helt norsk ut. Jeg anser også mine barn som norske, selv om de er mørke.

Bare for nysgjerrighetens del, hva med de som er adopterte ? Anser du også dem for utlendinger ? Altså er du adoptert fra Kina er du utlending. Er du adoptert fra Tyskland er du norsk ?

Har virkelig utseende noe å si for hvor norsk du er ?

Skrevet

Jeg er selv halvt norsk, og før min nåværende norske kjæreste (har vært sammen i snart ti år), hadde jeg bare hatt utenlandske kjærester (kortvarige forhold, var ung, traff min nåværende da jeg var tjue).

Som oppvokst i Norge og med norsk kultur fant jeg ut at det å ha en kjæreste med samme kultur, referanseramme osv. var utrolig fint. Mora og faren min varte ikke lenge, og har store kommunikasjonsproblemerd en dag i dag, grunnet store kulturelle forskjeller. Alle venninnene mine som har datet utenlandske menn har hatt flere problemer med disse forholdene.

Hudfarge, etnisitet osv. har null å si, felles referanseramme og kultur, og å kunne snakke med svigerforeldrene har mye å si. Det er i alle fall min erfaring :) grunnen til at det går så bra mellom meg og min kjære tror jeg i stor grad skyldes at vi er oppvokst i samme by og med samme kultur..

Anonymous poster hash: 0136e...13d

Skrevet

Mennesker som er halvt mørke, ser jeg på som utlendinger uansett. Forde mørke farger er utrolig dominante på utseendet.Anonymous poster hash: aadf4...7af

Selvfølgelig vil de besøke landet til far. Sønnen min har gjort det allerede. Vi leser bøker, snakker om, bruker ord og uttrykk, har masse kontakt med deres familie på farssiden.

Akkurat som jeg har masse tilknytning og familie i et naboland hvor min mor kommer fra.

Jeg anser likevel meg selv som norsk. Jeg ser helt norsk ut. Jeg anser også mine barn som norske, selv om de er mørke.

Bare for nysgjerrighetens del, hva med de som er adopterte ? Anser du også dem for utlendinger ? Altså er du adoptert fra Kina er du utlending. Er du adoptert fra Tyskland er du norsk ?

Har virkelig utseende noe å si for hvor norsk du er ? Anonymous poster hash: fcf7e...6a4

Ja, så klart. Utseendet er jo den beste indikasjon for hvor en opprinnelig stammer ifra, på det genetiske plan.

Nytter ikke å prate seg unna den:)

Hadde jeg vært adoptert fra Afrika og vokst opp i Norge, hadde jeg nok sagt at jeg ER afrikansk. Men at jeg har bodd så og så mange år i Norge og har lært meg språket og kulturen.

Jeg hadde ikke nektet på noe:) Er jeg svart så er jeg svart. Øynene lyver ikke.

Skrevet

Du har ikke gjort noe som helst for å bli norsk, så hva er det å være stolt av ? Jeg er også glad for å være norsk. Anser meg selv for å være heldig.

Jeg er gift med en tysker, og mine barn er jo da ikke like norske som naboen, men norsk-tyskere.

Mener du virkelig det? Jeg er norsk, har veldig mørkt hår og mørke øyne og er gylden i huden. Eller, rent biologisk er jeg halvt norsk da. Er litt svensk, litt tysk og litt engelsk. Men jeg er virkelig ikke noe mindre norsk enn andre nordmenn!

Anonymous poster hash: 58356...820

Du sier det jo selv? Halvt norsk. Akkurat som mine barn.

Mannen min blir jo aldri norsk selv om han har norsk statsborgerskap, på samme måte som jeg aldri blir tysk om vi flytter der.

Snakker ikke dritt om min egen familie her, så merkelig at andre kan være så hårsåre. Jeg sier jo bare fakta her.

Jeg ser ikke, og kommer aldri til å se på meg selv som halvt norsk. Jeg er norsk, og ferdig med det. Oldeforeldrene mine er fra andre land, ikke jeg.

Anonymous poster hash: 58356...820

Skrevet

Mine barn er like norske som de fleste andre nordmenn, men er mørke i huden.Anonymous poster hash: fcf7e...6a4

Er man mørkhudet og ikke adoptert er man da virkelig ikke norsk!Anonymous poster hash: 1b602...48e

Mener du virkelig det? Jeg er norsk, har veldig mørkt hår og mørke øyne og er gylden i huden. Eller, rent biologisk er jeg halvt norsk da. Er litt svensk, litt tysk og litt engelsk. Men jeg er virkelig ikke noe mindre norsk enn andre nordmenn!Anonymous poster hash: 58356...820

Du sier det jo selv? Halvt norsk. Akkurat som mine barn.

Mannen min blir jo aldri norsk selv om han har norsk statsborgerskap, på samme måte som jeg aldri blir tysk om vi flytter der.

Snakker ikke dritt om min egen familie her, så merkelig at andre kan være så hårsåre. Jeg sier jo bare fakta her.Anonymous poster hash: 1b602...48e

Jeg ser ikke, og kommer aldri til å se på meg selv som halvt norsk. Jeg er norsk, og ferdig med det. Oldeforeldrene mine er fra andre land, ikke jeg.Anonymous poster hash: 58356...820

Du vil likevel bære med deg den genetiske arven etter dine oldeforeldre.

Går jo ikke an å nekte på det.

Stamtreet lyver ikke. Du ble jo til grunnet innvandring i Norge.

Skrevet

Med den tankegangen enkelte har her, lurer jeg veldig på hva vi skal kalle amerikanere?

Skrevet

Med den tankegangen enkelte har her, lurer jeg veldig på hva vi skal kalle amerikanere?

bastarder, hvorav noen med et heldig innslag av renrasete ariske lutherske gode nordmenn?

Skrevet

Jeg og. Jeg er vokst opp og har hele min kulturarv i Norge. På lik linje som mine barn som er mørke i huden og har en far fra et afrikansk land.

Mitt barn er ikke norsk. Hun er halvt norsk, halvt afrikansk ( ikke afrikansk sånn sett, men mannens land som jeg ikke føler for å skrive. )

Hva hun kommer til å identifisere seg mest med i senere tid, er umulig å fastslå. Men hun er ikke norsk, slik jeg er norsk. Hun er halvt norsk, og det er helt a-ok.

Skrevet

Jeg datet en mann som var halvt dansk og halvt engelsk :) var ikke mange datene, han var foresten en dust :D

Er gift med en nordmann nå da :)

Skrevet

Da jeg møtte mannen var det han som datet en utlending, nå som jeg har flyttet hjem er det omvendt. Og tenk, forholdet er akkurat like bra selv om rollene er snudd.

Anonymous poster hash: f9f18...f29

Skrevet

Mitt barn er ikke norsk. Hun er halvt norsk, halvt afrikansk ( ikke afrikansk sånn sett, men mannens land som jeg ikke føler for å skrive. )

Hva hun kommer til å identifisere seg mest med i senere tid, er umulig å fastslå. Men hun er ikke norsk, slik jeg er norsk. Hun er halvt norsk, og det er helt a-ok.

Der er jeg uenig. :) Jeg har alltid sett meg selv og barna mine som helt norske. Jeg trenger ikke forklare noe mer fordi jeg har et nordisk utseende. Barna pleier å svare. Jeg er norsk, men pappa er fra ... De er stolte av fars hjemland.

Jeg tenker bare ikke at man kan være halvt noe.

Jeg er vokst opp i Oslo. Mamma fra Danmark, pappa fra Telemark. Likevel er jeg helt norsk og fra Oslo i mine egne øyne.

Skrevet

Få i kongehusene rundt omkring som er helt noe dersom dette er den generelle oppfatningen av helt og halvt.

Skrevet

Der er jeg uenig. :) Jeg har alltid sett meg selv og barna mine som helt norske. Jeg trenger ikke forklare noe mer fordi jeg har et nordisk utseende. Barna pleier å svare. Jeg er norsk, men pappa er fra ... De er stolte av fars hjemland.

Jeg er vokst opp i Oslo. Mamma fra Danmark, pappa fra Telemark. Likevel er jeg helt norsk og fra Oslo i mine egne øyne.

Da er du ikke helt norsk selv heller.

Hvorfor benekte det? Om jeg vokste opp i Kenya, med kenyansk far og norsk mor, så hadde jeg jo ikke vært kenyansk, hadde jeg vel?

Skrevet

Jeg er vokst opp i Oslo. Mamma fra Danmark, pappa fra Telemark. Likevel er jeg helt norsk og fra Oslo i mine egne øyne.Anonymous poster hash: fcf7e...6a4

Da er du ikke helt norsk selv heller.

Hvorfor benekte det? Om jeg vokste opp i Kenya, med kenyansk far og norsk mor, så hadde jeg jo ikke vært kenyansk, hadde jeg vel?

Jo, jeg mener jo det. At om jeg ble født i Kenya og vokste opp der, så ville jeg vært kenyansk. Jeg hadde hatt opprinnelse fra Norge også. Men nasjonaliteten min ville vært kenyansk slik jeg ser det.

Det handler ikke om å benekte hverken min danske bakgrunn eller mine barns afrikanske bakgrunn. Bare at jeg ikke mener man kan være halvt fra et land og halvt fra en annet land sånn formelt.

I dagligtale hender det at jeg sier at jeg er halvt dansk og at barna er halvt fra det afrikanske landet far kommer fra. Men vi anser oss som helt norske.

Skrevet

Jeg datet utlendinger i 10 år (Mexico, Italia, England, Frankrike, Hellas, Sverige, Danmark mm) og syntes norske gutter var trauste og manglet stil og manerer.

Men endte opp med en gutt fra mitt eget nabolag som verken er traust eller uhøflig. I dag kunne jeg ikke tenke meg en utlending igjen. Er veldig glad jeg endte opp med en som har samme kultur og religion som meg selc. Men norske gutter har virkelig noe å lære av de utenlandske gutta, da blir det kanskje litt mer attraktive….

Anonymous poster hash: 19a4b...3d7
Skrevet

"Data" ein brennheit svenske i mine yngre år:) Han var snasen..

Det eneste som skiller svensker fra nordmenn, er språket:)Ellers er vi ganske så like på alle plan;)Anonymous poster hash: aadf4...7af
 Men Sverige er jo et annet land? Anonymous poster hash: 23203...0e7

Slik jeg har forstått det, så er svensker hvite?

Hvorfor er det norske, svenske, danske og islandske flagget så like:) ?

Hmm..

du er klar over at utlendinger betyr folk som kommer fra utlandet, altså i vårt tilfelle ikke Norge. Det betyr ikke mørkhudet. 

Anonymous poster hash: db27b...f7a

Skrevet

Jo, jeg mener jo det. At om jeg ble født i Kenya og vokste opp der, så ville jeg vært kenyansk. Jeg hadde hatt opprinnelse fra Norge også. Men nasjonaliteten min ville vært kenyansk slik jeg ser det.

Det handler ikke om å benekte hverken min danske bakgrunn eller mine barns afrikanske bakgrunn. Bare at jeg ikke mener man kan være halvt fra et land og halvt fra en annet land sånn formelt.

I dagligtale hender det at jeg sier at jeg er halvt dansk og at barna er halvt fra det afrikanske landet far kommer fra. Men vi anser oss som helt norske.

Da er vi fullstendig uenige. For meg så høres det mer ut som man benekter at man er halvt norsk om den ene forelderen ikke er norsk. 

Jeg anser ikke barnet mitt som helt norsk, fordi det for meg er sidestilt ved å fortrenge at hun er halvt afrikansk. Hun vokser opp med norske papirer, men hun er ikke nordmann, og ikke helt norsk.

De jeg kjenner som er adopterte, sier også at "jeg er norsk, men adoptert fra ***". Altså; ikke helt norsk.

Skrevet

Datet en gang en svenske. Han var gjerrig som fy og gikk alltid med sykkelhjelmen på. Også innomhus.

Skrevet

I dagligtale hender det at jeg sier at jeg er halvt dansk og at barna er halvt fra det afrikanske landet far kommer fra. Men vi anser oss som helt norske.Anonymous poster hash: fcf7e...6a4

Da er vi fullstendig uenige. For meg så høres det mer ut som man benekter at man er halvt norsk om den ene forelderen ikke er norsk. 

Jeg anser ikke barnet mitt som helt norsk, fordi det for meg er sidestilt ved å fortrenge at hun er halvt afrikansk. Hun vokser opp med norske papirer, men hun er ikke nordmann, og ikke helt norsk.

De jeg kjenner som er adopterte, sier også at "jeg er norsk, men adoptert fra ***". Altså; ikke helt norsk.

Da er vi nok uenige :)

Vi benekter ingenting her altså. Veldig åpne om både barnas og min egen opprinnelse.

Skrevet

Min niese har farget (nederlandsk) farfar, hvit (norsk) farmor, farget (født og oppvokst i Norge) far, er svært mørk selv, men født og oppvokst i Norge.

Er ikke hun norsk? Hvor mange generasjoner skal man gå tilbake før man kan kalle seg norsk i dine øyne? Blir man fortere norsk om man ligner på sin hvite norske mor?

Utrolig skremmende og snever tankegang.

Anonymous poster hash: db421...67c

Det er vel heller DIN tankegang som er skremmende.

Det er ingenting galt i å være tysk-norsk eller andre kombinasjoner. Norsk er ikke en æresbetegnelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...