Gå til innhold

Norske jenter dater utlendinger som bare det... Har du gjort det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer an på hva du mener med utlending.

Jeg kunne ikke vært sammen med en religiøs person, spesielt ikke religioner hvor det blir kulturkrasj, som jøder og muslimer. Jeg er heller ikke seksuelt tiltrukket av mørkhudede, selv om det sikkert hadde blitt noe annet om jeg forelsket meg.

Skrevet

Ikke muslimer eller andre religiøse, og absolutt ikke mørkhudede/Arabere, siden jeg syns de er mindre pene. 

Anonymous poster hash: 1b602...48e
Skrevet

Nordmenn, svensker, tyskere, nederlendere, russere, briter, etc. Er alle hvite, og ikke så fjernt fra hverandre utseendemessig:) Så derfor er det ikke så uvanlig at skandinavere finner slike folk tiltrekkende.

Jeg ser derigmot på afrikanere, muslimer, asiatere osv, som noe helt fremmedt fra min egen kultur.

Er venner med mange utlendinger, men ønsker ikke å blande ut etnisiteten til barna mine, av personlige ønsker.

Verden over ser på ekte nordmenn som noe helt fantastisk og unikt. Vi har jo så flott et utseende, lynne og en fredelig kultur (fram til multikulturen satte inn i landet vårt).

Får barna karamellfarget hud og rastafletter, er det jo umulig å se de norske trekkene.Anonymous poster hash: aadf4...7af

Flott utseende, lynne og kultur?

Nordmenn er noen av de mest fordomsfulle menneskene jeg vet om.. er selv etnisk norsk, bleik -blond-blå øyne..

Jeg liker de som ikke er oppdratt i "lille Norge", som har et annet syn på ting enn vi. Vi kan lære så vanvittig mye av de. Og det er ikke nordmenn de syns er så fantastisk, det er skandinavere generelt og nordeuropere..

Anonymous poster hash: 3b7b9...4e4

Hehe... Om du tror nordmenn er fordomsfulle så har du ikke reist rundt i verden...

Skrevet

Du har ikke gjort noe som helst for å bli norsk, så hva er det å være stolt av ? Jeg er også glad for å være norsk. Anser meg selv for å være heldig.

Mine barn er like norske som de fleste andre nordmenn, men er mørke i huden.

Anonymous poster hash: fcf7e...6a4

Jeg er gift med en tysker, og mine barn er jo da ikke like norske som naboen, men norsk-tyskere.

Er man mørkhudet og ikke adoptert er man da virkelig ikke norsk!

Skrevet

Du har ikke gjort noe som helst for å bli norsk, så hva er det å være stolt av ? Jeg er også glad for å være norsk. Anser meg selv for å være heldig.Mine barn er like norske som de fleste andre nordmenn, men er mørke i huden.Anonymous poster hash: fcf7e...6a4

Jeg er gift med en tysker, og mine barn er jo da ikke like norske som naboen, men norsk-tyskere.Er man mørkhudet og ikke adoptert er man da virkelig ikke norsk! Anonymous poster hash: 1b602...48e

De er født og oppvokst i Norge. Vokst opp i et hjem med norske verdier, har norske tradisjoner. De er norske statsborgere. Fortell meg en eneste grunn til at de ikke er norske !

Skrevet

Du har ikke gjort noe som helst for å bli norsk, så hva er det å være stolt av ? Jeg er også glad for å være norsk. Anser meg selv for å være heldig.

Jeg er gift med en tysker, og mine barn er jo da ikke like norske som naboen, men norsk-tyskere.

Mener du virkelig det? Jeg er norsk, har veldig mørkt hår og mørke øyne og er gylden i huden. Eller, rent biologisk er jeg halvt norsk da. Er litt svensk, litt tysk og litt engelsk. Men jeg er virkelig ikke noe mindre norsk enn andre nordmenn!

Anonymous poster hash: 58356...820

Skrevet

Mamma er dansk. Jeg har aldri bodd i Danmark. Mener du over her at jeg ikke er norsk ? ? Jeg er av dansk opprinnelse også, men anser meg da som norsk.

Skrevet

Mener du virkelig det? Jeg er norsk, har veldig mørkt hår og mørke øyne og er gylden i huden. Eller, rent biologisk er jeg halvt norsk da. Er litt svensk, litt tysk og litt engelsk. Men jeg er virkelig ikke noe mindre norsk enn andre nordmenn!

Anonymous poster hash: 58356...820

Du sier det jo selv? Halvt norsk. Akkurat som mine barn.

Mannen min blir jo aldri norsk selv om han har norsk statsborgerskap, på samme måte som jeg aldri blir tysk om vi flytter der.

Snakker ikke dritt om min egen familie her, så merkelig at andre kan være så hårsåre. Jeg sier jo bare fakta her.

Skrevet

Du har ikke gjort noe som helst for å bli norsk, så hva er det å være stolt av ? Jeg er også glad for å være norsk. Anser meg selv for å være heldig.Mine barn er like norske som de fleste andre nordmenn, men er mørke i huden.Anonymous poster hash: fcf7e...6a4

Jeg er gift med en tysker, og mine barn er jo da ikke like norske som naboen, men norsk-tyskere.Er man mørkhudet og ikke adoptert er man da virkelig ikke norsk! Anonymous poster hash: 1b602...48e

De er født og oppvokst i Norge. Vokst opp i et hjem med norske verdier, har norske tradisjoner. De er norske statsborgere. Fortell meg en eneste grunn til at de ikke er norske !

Av samme grunn som at mine ikke er 100% norske? Faren kommer fra et annet land.

Skrevet

Fremdeles norske statsborgere.

Skrevet

Fremdeles norske statsborgere.

Det er noe helt annet enn å være norsk/nordmann.

Skrevet

Jeg syns det er merkelig og kalle det rasisme fordi man ikke dater utlendinger. For min del handler det om at jeg ikke orker religiøse mennesker, det gjelder også etnisk norske dersom de er kristne.

Menn med mørke trekk tenner meg ikke. Jeg syns rent fysisk ikke de har noe å tilby. Det må da være lov uten å være rasist. I tillegg blander jeg ikke kulturer. Jeg ville ikke funnet meg en nordmann med et helt annet syn på ting enn meg selv, og det er derfor jeg ikke dater utlendinger. Har aldri møtt en utlending med samme verdier og kultur som meg selv.

Skrevet

Min første kjæreste var en super gutt fra Irak. Var sammen med en svenske i mange år.

Og get this; Jeg har hatt sex med en fra Tyrkia! Man kan vel like greit skyte meg.

Oh, glemte det farligste... Har fått barn med en SAME! Det er jammen saker det!

Anonymous poster hash: 7dbbd...1a3

Skrevet

Jeg syns det er merkelig og kalle det rasisme fordi man ikke dater utlendinger. For min del handler det om at jeg ikke orker religiøse mennesker, det gjelder også etnisk norske dersom de er kristne.

Menn med mørke trekk tenner meg ikke. Jeg syns rent fysisk ikke de har noe å tilby. Det må da være lov uten å være rasist. I tillegg blander jeg ikke kulturer. Jeg ville ikke funnet meg en nordmann med et helt annet syn på ting enn meg selv, og det er derfor jeg ikke dater utlendinger. Har aldri møtt en utlending med samme verdier og kultur som meg selv.

Aldri noen som har sagt du er rasist bare fordi du ikke dater mennesker fra andre land enn Norge. Jeg kjenner mange som bare har holdt seg til Nordmenn og vet at de ikke er rasister.

Nar det er sagt, så høres du  litt "kort" ut i den forstand at du har kategorisert alle som kommer fra andre steder enn Norge enten som religiøse fanatikere eller med en eller annen form for ekstrem kulur eller verdibakgrunn. Slik er det jo virkelig ikke... Nå har jeg bodd mange år utenfor Norges grenser og synes nesten synd på de som begrenser sine egne muligheter for omgang (snakker nå også om vennskap, ikke bare "dating") med andre mennesker bare fordi de har en litt annen hudfarge, nasjonalitet, kultur eller etnisk bakgrunn. Livet må bli litt kjedelig i lengden?

Anonymous poster hash: 23b02...a67

Skrevet (endret)

Får ikke sitert, men jo, var en som skrev at vi måtte være rasister fordi vi.ikke datet utlendinger. Jeg dater alle innenfor Norge, Sverige, Danmark og Island. Har bodd i utlandet selv og vært masse på reiser, men det er bare guttene her hjemme som fenger. Kan ikke noe for det. Syns på ingen måte det er kjedelig og er lykkelig gift med en norsk mann nå. Kunne ikke tenke meg å bytte det ut for noe i verden.

Har masse venner fra andre land, men ville aldri kunnet date dem.

Endret av klishe89
Skrevet

Min niese har farget (nederlandsk) farfar, hvit (norsk) farmor, farget (født og oppvokst i Norge) far, er svært mørk selv, men født og oppvokst i Norge.

Er ikke hun norsk? Hvor mange generasjoner skal man gå tilbake før man kan kalle seg norsk i dine øyne? Blir man fortere norsk om man ligner på sin hvite norske mor?

Utrolig skremmende og snever tankegang.

Anonymous poster hash: db421...67c

Skrevet

Fremdeles norske statsborgere.Anonymous poster hash: fcf7e...6a4

Det er noe helt annet enn å være norsk/nordmann. Anonymous poster hash: 1b602...48e

Ok ?

Men mine barn har ikke noe annet å være enn norske. Et menneske kan ikke være halvt noe sånn som hunder. Det er noe man isåfall er i det verbale. En kan si man er litt det og litt det. Barna mine kan si de er halvt afrikanske. Det menes jo da at de har opprinnelege fra Afrika som forklarer fargen. De vil likevel slik jeg ser det være helt norske fordi det er her de har sin kulturelle, språklige bakgrunn. De er vokst opp her og den yngste har ikke engang vært i det afrikanske landet som far vokste opp i.

I hundeverden er det aktuelt å snakke om halvt det og halvt det for å forklare ulike egenskaper som vil kunne gi seg til uttrykk i den aktuelle hunden. Jakt, vokt, gjeting osv.

Farge hos mennesker har som kjent ingenting å si før det puttes i en nasjonal, kulturell sammenheng.

Skrevet

Mine barn er like norske som de fleste andre nordmenn, men er mørke i huden.Anonymous poster hash: fcf7e...6a4

Er man mørkhudet og ikke adoptert er man da virkelig ikke norsk!Anonymous poster hash: 1b602...48e

Min niese har farget (nederlandsk) farfar, hvit (norsk) farmor, farget (født og oppvokst i Norge) far, er svært mørk selv, men født og oppvokst i Norge.

Er ikke hun norsk? Hvor mange generasjoner skal man gå tilbake før man kan kalle seg norsk i dine øyne? Blir man fortere norsk om man ligner på sin hvite norske mor?

Utrolig skremmende og snever tankegang. Anonymous poster hash: db421...67c

Og jeg har røtter BARE i Norge:D Hele generasjonen min har bodd i Norge og drevet gårder..

Slå den! ;)

Anonymous poster hash: aadf4...7af

Skrevet

Det er noe helt annet enn å være norsk/nordmann. Anonymous poster hash: 1b602...48e

Ok ?

Men mine barn har ikke noe annet å være enn norske. Et menneske kan ikke være halvt noe sånn som hunder. Det er noe man isåfall er i det verbale. En kan si man er litt det og litt det. Barna mine kan si de er halvt afrikanske. Det menes jo da at de har opprinnelege fra Afrika som forklarer fargen. De vil likevel slik jeg ser det være helt norske fordi det er her de har sin kulturelle, språklige bakgrunn. De er vokst opp her og den yngste har ikke engang vært i det afrikanske landet som far vokste opp i.

I hundeverden er det aktuelt å snakke om halvt det og halvt det for å forklare ulike egenskaper som vil kunne gi seg til uttrykk i den aktuelle hunden. Jakt, vokt, gjeting osv.

Farge hos mennesker har som kjent ingenting å si før det puttes i en nasjonal, kulturell sammenheng. Anonymous poster hash: fcf7e...6a4

Mulatt er mulatt.

Hel er hel, og halv er halv.

Skrevet

Nei, jeg har aldri vært i nærheten av å date en utenlandsk mann. Kun norske statsborgere med etnisk norsk opprinnelse. Mulig var jeg sammen med en som hadde danske aner en gang. 

Det er fordi det bare har falt seg sånn. 

Skrevet

Ok ?

Farge hos mennesker har som kjent ingenting å si før det puttes i en nasjonal, kulturell sammenheng. Anonymous poster hash: fcf7e...6a4

Mulatt er mulatt.

Hel er hel, og halv er halv.Anonymous poster hash: aadf4...7af

Mulatt, avkom av hvit og svart. Betegnelsen har ofte nedsettende betydning med rasistiske overtoner. Står det i norsk leksikon.

Mulatt betyr egentlig muldyr, altså blanding av hest og esel. De som bruker det om mennesker mener det oftest rasistisk. Og altså ikke noe jeg lar noen kalle mine barn foran meg.

Skrevet

Ok ?

Mulatt er mulatt.

Mulatt, avkom av hvit og svart. Betegnelsen har ofte nedsettende betydning med rasistiske overtoner. Står det i norsk leksikon.

Mulatt betyr egentlig muldyr, altså blanding av hest og esel. De som bruker det om mennesker mener det oftest rasistisk. Og altså ikke noe jeg lar noen kalle mine barn foran meg. Anonymous poster hash: fcf7e...6a4

For noe tull.

Det første som står på Wikipedia er jo at definisjonen "Mulatt" blir brukt dersom den ene foreldrene er hvit og den andre mørk.

Ordet kan også brukes i flere sammenhenger, altså kan det ikke betegnes som rasistisk.

Det er ikke vits å overdrive:)

Skrevet

Mine barn lærer at de er norske. De lærer selvfølgelig at de har afrikansk opprinnelse også, derav farge.

Heldigvis lærer jeg også mine barn at uansett hvilken farge vi har, er vi mennesker.

Dersom vi hadde vært så forskjellig som mange her skal ha det til hadde vi faktisk ikke kunne fått barn sammen.

Vi mennesker blir ikke halvt det ene og halvt det andre. Fordi vi ikke er forskjellige på den måten. En ulv som parerer seg med en hund blir ulvehybrid. En hest med esel muldyr. En nordmann som får barn med en afrikaner-et menneske som vil få den nasjonaliteten hvor det vokser opp, får statsborgerskap osv. Religion og kultur er ikke skumle gener som kommer snikende. Det er et resultat av miljø.

Skrevet

Ok ?

Mulatt er mulatt.

Mulatt betyr egentlig muldyr, altså blanding av hest og esel. De som bruker det om mennesker mener det oftest rasistisk. Og altså ikke noe jeg lar noen kalle mine barn foran meg. Anonymous poster hash: fcf7e...6a4

For noe tull.

Det første som står på Wikipedia er jo at definisjonen "Mulatt" blir brukt dersom den ene foreldrene er hvit og den andre mørk.

Ordet kan også brukes i flere sammenhenger, altså kan det ikke betegnes som rasistisk.

Det er ikke vits å overdrive:)Anonymous poster hash: aadf4...7af

Hva slags krav er det til hvem som kan skrive på Wikipedia ? Ingen, det kan hvem som helst gjøre. Mange som bruker ordet neger også. Det er også et negativt ladet ord. Det jeg skrev fra norsk leksikon er direkte sitat. Du kan jo gjerne mene det er tull. Isåfall ikke den første som undergraver fakta.

Skrevet

Hadde jeg flyttet til ett annet land og blitt statsborger i det landet ville jeg uansett alltid si jeg er norsk

Anonymous poster hash: ae5bc...d54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...