Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #1 Skrevet 3. januar 2014 Noen som har råd for å ihvertfall drøye han, til 6 ihvertfall? Han står som sagt opp kl 5, har prøvd melk, ny bleie, inn i vår seng osv, men han klatrer bare ut og går mot døra. Han sover fra 12 til 13.30/1400 hver dag. Problemet er jo at han blir så innmari trøtt ved levering i bhg, han sovner i sandkassen liksom! Og jeg får så vondt av han.... Kan jo legge han her hjemme i halv 9/9 tiden, men da rekker han jo ikke fellesluren i bhg. Noen råd til meg?:/ Anonymous poster hash: 89968...96c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 Når legger han seg på kvelden da? Anonymous poster hash: 3d17f...dcf
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #3 Skrevet 3. januar 2014 Vil gjerne også ha noen råd, min er også en tidlig morgenfugl. Han våkner i tilegg noen ganger i 23 tiden og holder showet i tre timer før han sovner for så å våkne kl 05 igjen...helt klar for dagen Anonymous poster hash: e0d1c...b57
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #4 Skrevet 3. januar 2014 Min legger seg 19 og sovner alltid fort. Anonymous poster hash: e0d1c...b57
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #5 Skrevet 3. januar 2014 Kutte dagsøvnen var eneste som funket for vår del... Hun holdt på å våkne kl 5 i et halvt år,. plutselig sov hun til halv 7-7. Anonymous poster hash: 0a52f...2e9
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #6 Skrevet 3. januar 2014 Noen som har råd for å ihvertfall drøye han, til 6 ihvertfall? Han står som sagt opp kl 5, har prøvd melk, ny bleie, inn i vår seng osv, men han klatrer bare ut og går mot døra. Han sover fra 12 til 13.30/1400 hver dag. Problemet er jo at han blir så innmari trøtt ved levering i bhg, han sovner i sandkassen liksom! Og jeg får så vondt av han.... Kan jo legge han her hjemme i halv 9/9 tiden, men da rekker han jo ikke fellesluren i bhg. Noen råd til meg?:/ Anonymous poster hash: 89968...96c Kan de ikke legge ham kl 11:30 i bhg i stedenfor, og å la ham sove til max kl 13:30? Anonymous poster hash: c5341...88d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #8 Skrevet 3. januar 2014 Mellom halv 7 og 7! Hvis han faktisk sovner kl 18:30-19, så sover han faktisk 10-10,5 timer i strekk hver natt. Det er helt normalt. Om han i tillegg sover 1,5-2 timer på dagtid så er jo det en helt gjennomsnittlig søvnmengde for barn på hans alder. Om han er trøtt allerede kl 09 så skjønner jeg ikke hvorfor han skal holdes våken til kl 12 i bhg, da kan de heller legge ham f eks kl 11. Da får du også lengre våkentid mellom duppen og natten. Fellesdupp meg her og der, de pliktes å tilrettelegge for individuelle behov og det kan da ikke være alle barna som sover nøyaktig på samme tidspunkt. Anonymous poster hash: c5341...88d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #9 Skrevet 3. januar 2014 Jeg ville gradvis forskjøvet leggetiden hans om kvelden,f.eks. med et kvarter om gangen. Kanskje passer det bedre en periode om han legger seg kl 20? Anonymous poster hash: 7cbfb...a89
Krumelur Skrevet 3. januar 2014 #10 Skrevet 3. januar 2014 Har ingen råd, men vår var helt lik i månedsvis. Prøvde alt mulig. Etterhvert gikk det bare over. Vet hvor slitsomt det er!
*Lykkelig 1984* Skrevet 3. januar 2014 #11 Skrevet 3. januar 2014 Takk for svar dere! De spiser lunsj kl 11 i bhg da... Kansje jeg kan legge han kl 9 før bhg kl 10, åsså be de legge i 2 tia igjen? Men da spiser de jo... Å, dette her blir jo bare rot.
itb Skrevet 3. januar 2014 #12 Skrevet 3. januar 2014 Å, jeg vet hvordan du har det! Hos oss har det gått gradvis over, men vi bestemte oss for at dagen ikke begynte før kl 6, så hu ble ikke tatt opp før da. Heldigvis har hu ikke gråtet på morran da.....nå er hu 20 måneder og sover somregel til kl halv 7- 7( bortsett fra når far skal opp med henne, da sover hu til 8- 9 tiden! Typisk!!)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #13 Skrevet 3. januar 2014 Takk for svar dere! De spiser lunsj kl 11 i bhg da... Kansje jeg kan legge han kl 9 før bhg kl 10, åsså be de legge i 2 tia igjen? Men da spiser de jo... Å, dette her blir jo bare rot. Å gå tilbake til to dupper er ikke løsningen. Få dem til å passe på at han spiser kl 11, slik at han er klar for legging halv tolv. Anonymous poster hash: c5341...88d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #14 Skrevet 3. januar 2014 For all del, ikke begynn med to lurer nå, det går seg til etterhvert. Det er slitsomt, men det er ikke uvanlig at de i den alderen våkner i 5-tida desverre.... Ville kanskje kuttet dagluren en smule, prøve at de kan legge han i barnhegaen ca halv tolv og la han sove til rundt 13, maks 1330. Anonymous poster hash: b463a...714
Madolyn Skrevet 3. januar 2014 #15 Skrevet 3. januar 2014 For all del, ikke begynn med to lurer nå, det går seg til etterhvert. Det er slitsomt, men det er ikke uvanlig at de i den alderen våkner i 5-tida desverre.... Ville kanskje kuttet dagluren en smule, prøve at de kan legge han i barnhegaen ca halv tolv og la han sove til rundt 13, maks 1330. Anonymous poster hash: b463a...714 Signerer denne. Få de bhg-ansatte til å legge ham for duppen kl 11:30 i stedet for kl 12, og at de ikke skal la ham sove lengre enn til kl 13:30. Om måltidet starter kl 11 så får de passe på at han spiser ferdig til kl 11:30, om han er stuptrøtt allerede kl 09 slik du beskriver så er han jo lett å legge. De skal kunne se individuelle behov og ikke bare hva som passer best for seg selv... Om det ikke er skjedd en bedring i løpet av 2 hele uker, så kutt ned dagduppen fra 2 t til 1,5 time.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #16 Skrevet 3. januar 2014 Tror noen barn bare "er" slik.... Alle mine tre har hatt en periode der de våknet 5- halv 6 uansett leggetid, lur/ikke lur osv.... Og de avløste hverandre siden det er 3 år mellom hver .... ;-) Nå er yngste 4, og alle sover i hvert fall til 8 i helgene! HALLELUJA! Konklusjon: det går over! Problemet nå er at jeg, etter så mange år med tidlige morgener, våkner før dem alle tre ;-) Anonymous poster hash: ba5bf...09a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå