Gå til innhold

Kan jordmor oppdage tvillinger?

bondefrøken

Anbefalte innlegg

Hei! Skal til jordmor for første gang på tirsdag og da er jeg 15+2. De siste ukene har magen vokst utrolig mye, og jeg begynner å tro at det ikke er luft som gjør magen stor. Kan JM finne to hjertelyder om hun er obs?

Jeg vet at det er mange som tror de venter tvillinger og som ikke gjør det, og etter sannsynligheten å dømme så er det sikkert bare én bebis. Er trilling selv, og da øker vel sjansene litt?? :)

Håper litt der er to, men er litt skremt også ;)

Fortsetter under...

Annonse

Det kan jo være at du har økt sjanse for å få tvillinger, du som er triling selv! Sånt har jo en tendens til å være litt arvelig.

Men har du født før? I så fall er det jo vanlig at magen vokser mye raskere. 

Jeg venter tvillinger og er 15+5 - hadde livmoren like over navelen allerede da jeg var hos jordmor i uke 10 (men har født før, tror nok det også bidrar). Så det kan hende det bare er en litt større mage hos deg, eller det kan være to :) Skjønner at du er spent. 

Lykke til på oul!

Det kan jo være at du har økt sjanse for å få tvillinger, du som er triling selv! Sånt har jo en tendens til å være litt arvelig.

Jeg venter tvillinger og er 15+5 - hadde livmoren like over navelen allerede da jeg var hos jordmor i uke 10 (men har født før, tror nok det også bidrar). Så det kan hende det bare er en litt større mage hos deg, eller det kan være to :) Skjønner at du er spent.

Lykke til på oul!

Takk! Har ikke vært gravid før, så alt er egentlig spennende.

Åh, merkelig hvordan det kan virke som at tiden nesten står stille! Men vet at plutselig så er dagen der.

Lykke til på oul!

Åh, merkelig hvordan det kan virke som at tiden nesten står stille! Men vet at plutselig så er dagen der.

Ja, veien frem til termin virker veldig lang! Husker jeg syntes første gang at jeg var langt på vei ved OUL. Men nå husker jeg liksom at perioden etterpå jo er mye lenger, og det føles fremdeles tidlig på den måten. 

Hvordan har det vært for deg å vokse opp som trilling? Er dere tre-eggede? Jeg er bare nysgjerrig fordi jeg selv venter tvillinger og ikke aaaaner noe om det. Fordeler og ulemper en bør være obs på??

Lykke til på oul!

Ja, veien frem til termin virker veldig lang! Husker jeg syntes første gang at jeg var langt på vei ved OUL. Men nå husker jeg liksom at perioden etterpå jo er mye lenger, og det føles fremdeles tidlig på den måten.

Hvordan har det vært for deg å vokse opp som trilling? Er dere tre-eggede? Jeg er bare nysgjerrig fordi jeg selv venter tvillinger og ikke aaaaner noe om det. Fordeler og ulemper en bør være obs på??

Kan dessverre ikke svare deg på det, siden de to andre fostrene døde rundt uke 10. Er enebarn og jeg kan ikke si det er så mange fordeler med dét vertfall! Så her er planen å få mer enn ett barn :)

Annonse

Ja, da forstår jeg at du ikke har så mye erfaring med livet som trilling... Beklager, tok det vel for gitt jeg at et var to til av deg der ute!

Det er jo virkelig spennende dette her da! Skjønner at du ikke klarer å vente å ordinær ultralyd. Du får rapportere her, vi venter i spenning vi også...

Ja, da forstår jeg at du ikke har så mye erfaring med livet som trilling... Beklager, tok det vel for gitt jeg at et var to til av deg der ute!

Det er jo virkelig spennende dette her da! Skjønner at du ikke klarer å vente å ordinær ultralyd. Du får rapportere her, vi venter i spenning vi også...

Skal rapportere ja :) tror jeg fant to ulike hjertelyder med doppler igår kveld. En lyd på hver side av magen, og jeg syns de slo forskjellig. Blir småsprø av denne ventingen.

Er på en måte HELT sikker på at jeg har to i magen. Men det er jo kjempeskummelt å tro på det. Litt redd for at det skal bli en skuffelse med "kun én". Noe som er sprøtt!

Jeg fant to hjertelyder med doppler hjemme, ca 10 cm fra hverandre ved 13 uker. Hadde hørt hjertet fra 10+4 ca, men da bare ett (lette aldri etter flere..), og det hørte jeg gjerne bare i et par sek før det forsvant ned i dypet igjen :P Også ved 13 uker var de ikke der konstant, bare når fosteret var i riktig posisjon så det kom nærme nok overflaten. Men ved 15 uker vil jeg tro det skal være ganske sikkert å finne begge. Lykke til! Blir spennende :) 

Synes at 5 (4 nå?) er litt lenge å vente JEG også..! For dette er jo superspennende. Så for deg må det jo være en evighet :) 

Jordmor fant to fine hjertelyder hos meg i dag, en langt nede og en oppe ved siden av navlen. Herlig å høre at de dunker i vei der inne. Har bare funnet en om gangen selv når jeg har forsøkt med doppler (men er ikke så fornøyd med doppleren, den er litt vanskelig å bruke).

Synes at 5 (4 nå?) er litt lenge å vente JEG også..! For dette er jo superspennende. Så for deg må det jo være en evighet :)

Jordmor fant to fine hjertelyder hos meg i dag, en langt nede og en oppe ved siden av navlen. Herlig å høre at de dunker i vei der inne. Har bare funnet en om gangen selv når jeg har forsøkt med doppler (men er ikke så fornøyd med doppleren, den er litt vanskelig å bruke).

Takk for at du også synes det er lenge.

Kan bli sprø av mindre!

Å, må være kjekt å høre lydene så tydelig med doppler!

39 timer til UL! Haha :)

Leser og leser og leser om tvillinger på nett. Blir mer og mer overbevist om at der er to. Mannen er helt sikker på at der er to, selv om jeg sier annenhver time at det vet vi ikke ennå. Sukk.

Både gruer og gleder meg til UL. Redd for at jeg skal bli veldig lei meg om der er en bebis, og ikke to. Iiiik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...