Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #3 Skrevet 3. januar 2014 Trykte litt for fort, ser jeg;) Hvorfor var det viktig for deg å gifte deg, eller hvorfor er det viktig å gifte seg? Jeg vil gjerne være gift, mens samboer skjønner ikke helt greia.. Mine grunner er pga at jeg ser på det som en stor trygghet, sikkerhet og for at familien vår skal bli "en".. Kommer ikke på flere grunner:) HI Anonymous poster hash: 22db2...b3b
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #4 Skrevet 3. januar 2014 Fordi vi hadde kjøpt hus sammen og planla barn sammen, greit å ha alt det formelle og juridiske på plass. Vi ønsker å bli gamle sammen og ønsket også å bli hverandres nærmeste pårørende og familie, også på papiret. Er nå gift på fjortende året Anonymous poster hash: 5555b...6a9
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #5 Skrevet 3. januar 2014 Fordi det ordner alt det juridiske. Enig. Samt at jeg ønsker å gifte meg med mannen jeg elsker. Anonymous poster hash: 4f003...203
sug lut Skrevet 3. januar 2014 #6 Skrevet 3. januar 2014 (endret) Fordi det ordner alt det juridiske.Enig. Samt at jeg ønsker å gifte meg med mannen jeg elsker. Anonymous poster hash: 4f003...203 Men det hadde ikke noe med gifting å gjøre for meg, levde jo sammen uansett. Endret 3. januar 2014 av sug lut
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 3. januar 2014 #7 Skrevet 3. januar 2014 Skattefordeler og det var enklere enn å skrive samboerkontrakt.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #8 Skrevet 3. januar 2014 Tusen takk for svar:) Anonymous poster hash: 22db2...b3b
LittlePrincess Skrevet 4. januar 2014 #9 Skrevet 4. januar 2014 Det praktiske er også viktig, men aller viktigst for meg var nok at jeg ville vi skulle være "ett": at vi foran nære og kjære skulle love hverandre evig troskap og å være sammen for alltid. Elsker å være gift, elsker å kjenne at det fins en "ramme" rundt forholdet - føler det er mye mer enn å være samboere.. Men det er min og min manns mening:)
Gjest Hercule Poirot Skrevet 4. januar 2014 #10 Skrevet 4. januar 2014 Selvfølgelig forenkler ekteskap en hel del juridiske ting, men hovedårsaken til at vi giftet oss, er selvfølgelig at vi er glade i hverandre og vil signalisere for alle rundt oss at vi to er en enhet.
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. januar 2014 #11 Skrevet 4. januar 2014 Av mange praktiske årsaker som gjelder skatter og penger og rettigheter. Som en annen har nevnt, det er "lettere" enn å skrive samboer kontakt. Det er bedre regler for den som sitter igjen etter et ev. dødsfall. Og så var det litt pga mannen ønsket det veldig.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #12 Skrevet 4. januar 2014 Sikkerhet og fant min beste venn Anonymous poster hash: 12f8c...da8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå