Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #1 Skrevet 3. januar 2014 Den dagen, dere som har 100% plass. Enten pga. sykdom eller bare fridag? Anonymous poster hash: 59462...27b
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #4 Skrevet 3. januar 2014 Selfølgeleg. Barnevern kan bli kontakta om barnet er ofte vekk og foreldre ikk sier i fra om grunnen. Slik er d i min kommune iallefall. Så jg ringer. Gidder ikk flere bekjymringer enn jg må ha. ( er ute av bv nå) for det var vist helt uskyldig fravær.. høh.. Anonymous poster hash: 00e7f...e80
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #7 Skrevet 3. januar 2014 Vi sender sms. Anonymous poster hash: 9244c...09f
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #8 Skrevet 3. januar 2014 Selvsagt. Eller sender mail eller sms. Men vi prøver å si ifra på forhånd hvis vi vet før at mini ikke skal i barnehagen. Er jo kjekt for de å vite slik at de kan planlegge dagen bedre etter hvor mange barn som blir der. Og hvis min er syk, så er det kjekt for de å vite hva det er evt. Især hvis det er noe smitsomt så blir de ekstra obs på om andre kan være smittet og kan fortelle foreldrene det hvis noen andre viser tegn. Genialt hvis barnet plutselig får en barnesykdom, da vet en hva det kan være hvis noen andre hadde det uka før. Anonymous poster hash: 78eeb...d8e
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #9 Skrevet 3. januar 2014 Alltid. Anonymous poster hash: cd4cc...06a
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #10 Skrevet 3. januar 2014 Sender sms. Glemte det en gang, da ringte de og etterlyste barnet. Fint at de sørger for å ha oversikten synes jeg. Anonymous poster hash: 714f7...545
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #12 Skrevet 3. januar 2014 selvfølgelig ,eller skriver melding. JObber selv i bhg,og setter stor pris på at det blir gitt beskjed om slikt. Anonymous poster hash: 5e94c...ef3
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #13 Skrevet 3. januar 2014 Selfølgeleg. Barnevern kan bli kontakta om barnet er ofte vekk og foreldre ikk sier i fra om grunnen. Slik er d i min kommune iallefall. Så jg ringer. Gidder ikk flere bekjymringer enn jg må ha. ( er ute av bv nå) for det var vist helt uskyldig fravær.. høh.. Anonymous poster hash: 00e7f...e80 Barnevernet blir ikke automatisk varslet fordi et barn ikke er mye i bhg. Dette vil være kun en av flere faktorer som bidrar til at varsellampene hos de ansatte begynner å lyse.. Det er nemlig helt opp til foreldrene selv å bestemme hvor ofte, og når, barnet skal være i bhg. Selvfølgelig må kjernetidene respekteres, eller man bør ha en klar dialog med de ansatte om hvilket tidsrom i løpet av dagen man ønsker seg å benytte plassen. Har man derimot en 100% plass og omtrent ikke benytter seg av den kan bhg anbefale å redusere plassen til f.eks 50% eller 20%, ettersom det antageligvis er andre familier som er i større behov av bhg.plassen. Det er normert at dette respekteres av de foresatte. Om det er mistanke om omsorgssvikt og at barnet av denne grunn ikke kommer i bhg så varsles bv. Ikke tidligere. Anonymous poster hash: 141b0...e53
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #14 Skrevet 3. januar 2014 Of course Anonymous poster hash: 0af97...4ed
Ugl@ ruger... Skrevet 3. januar 2014 #15 Skrevet 3. januar 2014 Gjorde det da jeg hadde bsrnehagebarn, ringer ikke nå når jeg har skolebarn før tredje dag, holder å skrive i beskjedboken hvis de har vært syke en dag eller to.
Ugl@ ruger... Skrevet 3. januar 2014 #16 Skrevet 3. januar 2014 Gjorde det da jeg hadde bsrnehagebarn, ringer ikke nå når jeg har skolebarn før tredje dag, holder å skrive i beskjedboken hvis de har vært syke en dag eller to.
★julestjerne★ Skrevet 3. januar 2014 #18 Skrevet 3. januar 2014 Ja, eller seier frå dagen før ved henting.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #19 Skrevet 3. januar 2014 Gjorde det da jeg hadde bsrnehagebarn, ringer ikke nå når jeg har skolebarn før tredje dag, holder å skrive i beskjedboken hvis de har vært syke en dag eller to. Seriøst? Hva om barnet blir borte på skoleveien eller roter seg bort i løpet av et frikvarter. Er det virkelig ingen sjekk på skolen? Anonymous poster hash: 141b0...e53
SourApple Skrevet 3. januar 2014 #20 Skrevet 3. januar 2014 Ja, som oftest gir vi beskjed. Vi prøver å gi beskjed dagen i forveien om vi vet han blir borte, og spesielt ved sykdom syns jeg det er viktig å gi beskjed(så de vet at noe kanskje går). Barnehagen vet at vi liker å gi gutten en fridag ca en dag i uka, det har vi sagt fra om tidligere siden det hender at vi glemmer å gi beskjed noen ganger.
2prins1prinsesse+bøllefrø Skrevet 3. januar 2014 #21 Skrevet 3. januar 2014 ja, mener at det står at dette skal gjøres ved fravær! hvertfall i vår barnehage! ringer på morgenen når de åpner!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #22 Skrevet 3. januar 2014 Den dagen, dere som har 100% plass. Enten pga. sykdom eller bare fridag? Anonymous poster hash: 59462...27b Selvfølgelig!! Er ikke det helt selvsagt? Anonymous poster hash: 789c5...280
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #23 Skrevet 3. januar 2014 Oi, litt overrasket over at alle gjør det! Trodde jeg var den eneste og at de ansatte synes jeg er litt rar som gjør det hehe Men jeg har henne ganske mye hjemme nå fordi jeg selv er i permisjon, synes jeg ringer veldig mye bare.HI Anonymous poster hash: 59462...27b
Tjofsen Skrevet 3. januar 2014 #24 Skrevet 3. januar 2014 Sender alltid SMS. Tenker at det er greiere fremfor å ringe. Er ikke alltid det passer like godt å ta telefonen.
soleia Skrevet 3. januar 2014 #25 Skrevet 3. januar 2014 Sender sms. Bhg seier eg er så flink å gje beskjed, men vert litt overraska over det, sidan eg sjølv synes eg ofte er litt treg til å gje beskjed. Tenkjer at eg skal gjere det dagen før, men gløymer ofte det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå