Gå til innhold

hva kan jeg gi min syke sønn å drikke, som frister?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er bare 6 mnd og fikk plutselig feber. Frisk sånn ellers, enda... Han er til vanlig lei av melk og vil hvertfall ikke ha det nå. Vann drikker han til vanlig, men ikke idag... finnes det noe annet, med litt smak som kanskje han ville likt?

Anonymous poster hash: 45878...04f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Juice? Tynn saft?

Anonymous poster hash: e6ec3...0d9
Skrevet

Prøvde bittelitt juice, men det ville han ikke ha. Har bare sukkerfri saft, og det skal de vel ikke ha?

Skrevet

COLA!

Anonymous poster hash: 962ca...a76
Gjest ________
Skrevet

Om du begynner å mistenke dehydrert ting legevakta

Skrevet

Kakao? Med marshmallows om det gjør det lettere å få ned?

Anonymous poster hash: 63362...216
Skrevet (endret)

Hva med juice blandet ut med Club Soda (den er ikke salt)? :)

Jeg er skeptisk til sukkerfri saft, men det er kjempeviktig at han får i seg væske. Ring helsestasjonen og hør med dem.

God bedring til Lillemann!

Om du har en "Food feeder" kanskje du kan putte litt knust is oppi, alternativt fryse ned litt mm/MME/juice i isbitposer og putte inni?

Endret av MammantilNurket
Gjest ________
Skrevet

-nestle selger jo slik eplejuice på glassføasker

Skrevet

Smoothie eller babyjuicen som står sammen med barnematen.

Hvis du ikke har noe annet enn sukkerfri saft ville jeg blandet tynn saft til han. Han tar nok ikke skade av det, og det er viktig at de små får i seg væske når de har feber.

Anonymous poster hash: 31c98...33a

Skrevet

Kakao? Med marshmallows om det gjør det lettere å få ned?

Oi, så nå at han er 6 mnd, hehe

Da er kakao nok ikke så bra.

Skrevet

Kva som helst som går ned! Kva med smoothie på pose?

Skrevet

Det dummeste er jo at vi var på helsestasjon i dag, men jeg oppdaget ikke feberen før vi kom hjem. Men det forklarer jo hvorfor han ikke sov noe særlig i natt... får prøve å gi han litt saft, også vente på mannen så jeg får dratt i butikken.

Takk for tips!!

Skrevet

La det gå litt lengre tid før du forsøker deg på alt for mange rare ting. Tilby vann og melk som vanlig og gi eventuelt vann med skje, men i og med at han bare har vært syk noen timer synes jeg det er tidlig å begynne med ting du ikke ønsker han skal drikke til vanlig.

Anonymous poster hash: a1e38...1c6
Skrevet

La det gå litt lengre tid før du forsøker deg på alt for mange rare ting. Tilby vann og melk som vanlig og gi eventuelt vann med skje, men i og med at han bare har vært syk noen timer synes jeg det er tidlig å begynne med ting du ikke ønsker han skal drikke til vanlig.

Anonymous poster hash: a1e38...1c6

Hadde ikke tenkt å gi han en hel drøss med ting, men det er alltid noen kloke hoder her :P juice har jeg forsøkt før også, uten hell.

Han er svært lite interessert i drikke til vanlig, men nå føler jeg det er litt viktigere. Han har nok vært dårlig siden i natt, men det var mannen som var oppe med han, det var og han som stelte han til morgen i dag, så jeg fikk ikke kjent på han før kl 8 og da syns jeg han var varm, men tenkte ikke noe mer over det siden vi sto på farta til å dra...

Skrevet

Jeg brukte å smaksette vann med litt smoothie da lillemor var liten og ikke ville ha melk eller vann:)

Anonymous poster hash: 6e647...ae8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...