Gå til innhold

Nyfødt med melkeallergi, symptomer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minste her er 6 uker og har de siste ukene hyl vrælt mer og mer for hver uke.

Han:

Våkner ofte, kommer ikke i ordentlig dyp søvn.

Hyyyyler, vrir seg og flakser med armer og bein rett etter amming

Gulpe mye også lenge etter måltid

Trykker og spenner seg mye

Griner ofte, mye og lenge.

Vil IKKE ligge på ryggen what so ever

Har normal avføring og godt med urin.

Ha vært hos lege som foreslo at det kunne være melkeallergi. Hva slags symptomer hadde deres baby med melkeallergi?

Legen foreslo og ikke amme han på en uke og heller gi mme uten melk. Synes det høres litt voldsomt ut å bare anta at han hadde melke allergi, det kan jo være flere grunner tenker jeg, refluks, kolikk, låsninger??

Anonymous poster hash: 8f233...ab1

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har du prøvd å kutte ut melk i kosten da?

Min gulper, hadde grønn slimete avføring, gråt mye på kvelden, hadde masse utslett i ansiktet, og var full av luft.

Skrevet

Min yngste hadde refluks og melkeallergi, og det første jeg tenkte da jeg leste symptomene var refluks. Ville dratt til legen igjen og bedt om henvisning til ph-måling.

Anonymous poster hash: c4e8d...0f6
Skrevet

Høres ut som reflux! Selv om noen barn med det har melkeallergi er det faktisk relativt få som har melkeallergi, i stedet for å droppe å amme kan du innføre melkefri kost, men husk det er melkeprotein det er snakk om- kutta alt! (Melk, smør, ost, sjokolade, masse sauser, fløte, rømme, kaker, etc) ila 2-3 uker vil du da kunne se om bedring. Er det allergi vil de høst sannsynlig få diare/rar farge på avføring, og ofte utslett. Hadde fått by vurdering et annet sted!

Anonymous poster hash: 0b2f3...066

Skrevet

Ja har selv "konkludert" med at dette er refluks. Men for å ikke være for bastant, itilfellet jeg har helt feil så gikk jeg altså til legen.. Skal på 6 ukers kontroll om 2 uker, så skal ta det opp med barnelege der. Har ellerst bestemt at jeg I mellomtiden skal teste å holde et melkefritt kosthold

Skrevet

Flere med melkeallergi og spedbarn som vil fortelle hvordan dette gav symptomer ?

Skrevet

Unormal avføring, utslett og dårlig søvn. Ingen problemer med å ligge på rygg eller gulping lenge etter måltid, det kom med en gang. Jeg ville tenkt mer reflux.

Å ødelegge ammingen for det kanskje er allergi vil jeg si er dumt, prøv heller melkefritt kosthold.

Anonymous poster hash: 4cfbc...595

Skrevet

Vi har samme problemet. Vår er 11 uker og har vært slik fra ca 6 uker. Har prøvd melkefri kost fra mandag av, i tillegg til melkefri mme. Ikke noe bedring til nå,så tviler på at det er problemet. Har fått Losec av lege,så det skal vi starte på idag. Håper på bedring.

Men her gulper hun ikke så mye ut av munnen,helst sure oppstøt/gulp som svelges ned igjen. Like fælt det- null søvn og sur og gretten baby :(

Hi

Anonymous poster hash: ac39b...389

Skrevet

Vi har samme problemet. Vår er 11 uker og har vært slik fra ca 6 uker. Har prøvd melkefri kost fra mandag av, i tillegg til melkefri mme. Ikke noe bedring til nå,så tviler på at det er problemet. Har fått Losec av lege,så det skal vi starte på idag. Håper på bedring.

Men her gulper hun ikke så mye ut av munnen,helst sure oppstøt/gulp som svelges ned igjen. Like fælt det- null søvn og sur og gretten baby :(

HiAnonymous poster hash: ac39b...389

Huff får håpe det bedrer seg med losec!

Mye gulp som svelges ned igjen men mye som kommer ut også, vi skifter vel overklær minst 3-4 ganger om dagen for da er det mer en litt gulp på skuldra, kommer i ganske store mengder til tiden men han legger godt på seg for det om.. Jeg er litt " redd" det er min feil at han ikke " kan " ligge på ryggen siden jeg alltid legger han på siden når han skal sove etter som han gulper så mye ( ut av både munn og nese) er redd han skal bli kvalt hvis jeg legger han på rygg og da spesielt om natten når vi sover.

Skrevet

Du får håpe det er melkeallergi, da er det jo bare å endre litt på kosten! Vet om to med dette i tillegg til gutten min.

Smør bytter du med blåsmør, kjøpes på rema...

Melk i mat med soyamelk eller kokosmelk,mye bedre forresten

Melk i frokostblanding med rismelk med litt kokosmelk i.

Fløte med havrefløte,

Yoghurt med soyayoghurt

Og rømme med soyarømme.

Finnes til og med soyaost til pizza.

Og bruk mye avocado etc i taco, dipper og sånt.

Risgrøt er forresten mye bedre med soyamelk, vi bruker det fortsatt...

Skrevet

Og du, bare amm i veg, endre ditt kosthold! Merker nok bedring etter to dager, men vær nøye! Les alltid innholdsfortegnelsen på alt!

Skrevet

Minsten vår ble værre av losec( mulig tilfeldig, men hun fikk så magevondt og kastet enda mer opp). Vi kutta og gir gaviscon etter hvert måltid, fungerer veldig bra!

Skrevet

Minsten vår ble værre av losec( mulig tilfeldig, men hun fikk så magevondt og kastet enda mer opp). Vi kutta og gir gaviscon etter hvert måltid, fungerer veldig bra!Anonymous poster hash: 0b2f3...066

Gir du kun mm ? Hvor gammel er han?

Skrevet

Begynte å introdusere mat v 5 mnd, sinlac spes grøt. Prøvd potet/gulrot osv, men forsiktig med mat m høyt syrenivå. Hun får mest mm, puppen hele tiden.. 6 mnd gammel nå. Fikk også tenner da hun var 5 mnd og har lest på engelske reflux sider at det kan forværre situasjonen. Synes legene kan for lite om reflux, hvertfall når baby legger godt på seg.. Fant heldigvis tilslutt en fantastisk barnelege som kunne hjelpe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...