Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #1 Skrevet 3. januar 2014 Søsteren min med familie har vært i utlandet i 4 uker. Hun spurte før de reiste om ikke jeg kunne ta inn post og aviser i disse 4 ukene (hun stoppet hverken post eller aviser, greit nok). Vi bor 1 mil unna, altså tur/retur for oss er 2 mil. Tre ganger i uka har jeg kjørt tur/retur for å ta inn post/aviser i løpet av disse 4 ukene, altså ganske mye ekstra kjøring. Har ikke nøkkel til huset hennes, eller alarmkoden for den sakens skyld. I går kveld kom hun hjem og ringte meg for å lure på når jeg kom i kom med posten deres. De er to voksne, to biler. Jeg er alene med 3 barn!! Jeg svarte at HUN kunne vel komme en tur ut til oss for å hente posten sin? Jeg har tross alt puttet 3 barn i bil 3 ganger i uka de siste 4 ukene for å ta inn posten hennes. Hun ble knallsur og liret fra seg diverse ekle beskyldninger for at jeg ikke gadd dette... Så nå ligger all posten her og jeg føler at tjenesten jeg har gjort for henne virkelig blir satt pris på. Sorry, måtte bare få det ut... Anonymous poster hash: 16a7b...0c0
Gjest Julia1984 Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 Oj, hun der hadde jeg virkelig bedt ta en reality sjekk!!
DaTuMa Skrevet 3. januar 2014 #3 Skrevet 3. januar 2014 Det hadde vært siste gangen jeg tok inn posten for henne ihvertfall. Skikkelig utakknemlig og frekk! Hadde blitt veldig skuffa om min søster hadde gjort det mot meg
Gjest Skrevet 3. januar 2014 #5 Skrevet 3. januar 2014 Hadde jeg aldri gjort. Kjørt 2 mil for noen post skyld. Kunne hu ikke ha spurt naboen sin i stedet? Nei... du er ikke skyldi henne en dritt og la posten ligge der hun henter den
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 3. januar 2014 #6 Skrevet 3. januar 2014 Jeg synes det var merkelig at du ikke fikk nøkkel til huset så du kunne legge inn posten. At du i tillegg til å hente posten for henne må kjøre den bort til henne er direkte frekt, hun burde kjøre til deg med en gave og takk for hjelpen.
jostine Skrevet 3. januar 2014 #7 Skrevet 3. januar 2014 Enig med de andre, la posten ligge til hun henter den selv!
sug lut Skrevet 3. januar 2014 #9 Skrevet 3. januar 2014 Hehe, du får la henne mugne og legge ved bensinpenge-faktura på toppen av posthaugen når hun kommer, om hun da ikke stiller med taxfree vin og sjokolade!.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #10 Skrevet 3. januar 2014 Hvorfor i huleste kunne ikke naben hennes gjøre det der? Hadde aldri sagt ja til å gjøre det du har gjort, du virker rett og slett dumsnill!! Anonymous poster hash: 37ccc...12b
Tired mama Skrevet 3. januar 2014 #11 Skrevet 3. januar 2014 Ærlig talt!! Går vel ikke an å være så frekk???? Nei, la posten være og be henne hente den selv. Også vet du nå at dette gjør du aldri igjen?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #12 Skrevet 3. januar 2014 Er det mulig!!! Anonymous poster hash: 52aa2...b16
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #13 Skrevet 3. januar 2014 Stappe tre barn i bilen tre dager i uken i en måned for å hente noe sin post en mil unna? Er du helt blåst, HI? Du må som minimum kreve å få refundert bensin og slitasje på bilen, tiden du har brukt på dette kan dere avtale timelønn for neste gang! Du har kjørt 240 km, vanlig godtgjørelse er vel 4,05 pr km eller noe? http://miniforetak.no/satser-og-tall/870-statens-satser-for-kjoregodtgjorelse Regning på 1000 kr er på sin plass synes jeg, pluss en skikkelig fin gave fra henne som takk for al tiden du har brukt på dette opplegget hennes. Krevende? JA! Anonymous poster hash: 4521f...e51
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #14 Skrevet 3. januar 2014 Nærmeste nabo var visst bortreist og jeg tenkte bare jeg skulle være grei med henne. Hadde aldri forestilt meg reaksjonen hennes i går, vær sikker - posten ligger godt her og skal hun ha den før helgen bør hun raske på for i morgen tidlig reiser vi på Hafjell og blir borte til tirsdag HI Anonymous poster hash: 16a7b...0c0
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #15 Skrevet 3. januar 2014 Du sku lagt posten hennes ut.. i regnvær å vind. Jaaaada jeg vet det er ulovlig og straffbart. Men faan te oppførsel.. Anonymous poster hash: b4245...80a
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #16 Skrevet 3. januar 2014 Hadde med et søtt smil informert henne om postens tjenester hvor man kan stoppe posten mens man er på ferie, det samme kan man gjøre med avisen, om man i tillegg setter et NEI-til reklame merke på postkassen trenger man ikke være avhengig av andres velvillighet for å ta inn posten sin. Hadde aldri tatt inn posten for henne igjen.... 1 min hver vei? Tror du er gal som sa ja i utgangspunktet jeg, det er mye kjøring det! Anonymous poster hash: affd1...ed0
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #17 Skrevet 3. januar 2014 Det hadde kostet henne bare 180 kr for oppbevaring av post i 4 uker. Her har du kastet bort mye tid og penger for hele familien din. Virkelig dårlig søster du har. Anonymous poster hash: f8739...695
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #18 Skrevet 3. januar 2014 Utakknemlig, frekk, ufyselig, kravstor og egoistisk er vel adjektiver som faller naturlig ja:) Du kan jo håpe hun leser det her og kanskje blir litt flau. Anonymous poster hash: 42e05...c9f
Tjofsen Skrevet 3. januar 2014 #19 Skrevet 3. januar 2014 For ei utakknemlig møkkakjerring. Hadde latt henne få høre hva jeg mener om oppførselen hennes. Hun skulle fått en nabo til å gjøre det eller i det minste gitt deg husnøkkelen. Hadde også satt på skilt med nei takk til reklame slik at det hadde holdt å hente post en gang i uka. Håper du får godt betalt eller mange varer fra tax-free.
moota m storebror&lillebror Skrevet 3. januar 2014 #20 Skrevet 3. januar 2014 Oi da makan til frekkhet Hadde blitt lei meg om min søster behandlet meg slik.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #21 Skrevet 3. januar 2014 Huff. Lignende kunne min søster gjort. Hun har tura frem og trodd at verden snurrer rundt henne hele livet. La henne surne. Min er så sur det er mulig å få henne etter jeg fikk nok for to år siden. Har ikke vært en bursdagshilsen eller julegave siden. Ganske deilig å endelig være fri fra henne må jeg si. 😁 Anonymous poster hash: a286e...16d
LillaGorilla♥♥ Skrevet 3. januar 2014 #22 Skrevet 3. januar 2014 Send henne link til denne tråden på mail. Sammen med en faktura med full oversikt over dine bensinutgifter og timepris. - til HI's søster, om du skulle få lese denne tråden; fy fader, for ei utakknemlig megge du er! Skam deg!😠
FrkKværner Skrevet 3. januar 2014 #23 Skrevet 3. januar 2014 Nærmeste nabo var visst bortreist og jeg tenkte bare jeg skulle være grei med henne. Hadde aldri forestilt meg reaksjonen hennes i går, vær sikker - posten ligger godt her og skal hun ha den før helgen bør hun raske på for i morgen tidlig reiser vi på Hafjell og blir borte til tirsdag HI Anonymous poster hash: 16a7b...0c0 Din søster er ikke bare frekk, men et skikkelig utålmodig beist. Unnskyld at jeg sier det. Du stiller opp, drar med barna dine totalt 12 turer til din søster også forlanger hun å få posten levert på døra når det passer henne. Ærlig talt, toppen av frekkhet. Siste gangen jeg hadde gjort en slik tjeneste. Håper hun hadde et skikkelig dårlig øyeblikk, at hun ringer å sier unnskyld og at dere får en liten ting som takk i det minste. :-)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #24 Skrevet 3. januar 2014 Jo, helt utrolig frekk!! Da hadde jeg puttet all posten i en pose og lagt den i kjerrenen,så kunne hun fått den når hun hadde orka og kommet og hente den! Anonymous poster hash: 94909...0bf
soleia Skrevet 3. januar 2014 #25 Skrevet 3. januar 2014 Hadde iallefall vore siste gangen eg gjorde henne ei slik teneste. -Og posten sin får ho pitle seg avgarde og hente sjølv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå