Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #1 Skrevet 3. januar 2014 Må man være god i matte for å utdanne seg som eiendomsmegler? Administrativ koordinator, hvilke veier er mulig å gå? Jeg må bytte jobb pga helsa, er utdannet frisør... Hjelp meg da, vet ikke hva jeg vil bli. Vil også ha bra lønn... Tiden begynner å renne ut!!! Anonymous poster hash: 093d3...0f2
MrsMilla Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 Ikke vær redd for matte! Husk at uansett yrke så er det stort sett det samme du regner på eller holder på med, man blir flink til dette, slik du sikkert vet forholdene mellom farge etc når du er frisør. Det er jo også matte. Eller hvor lang tid du trenger på den og den behandlingen etc. Tenk heller at matte er noe spennende, noe du skal lære, utfordringer med løsninger. Læreren kommer uansett til å guide deg og vise deg hvordan det skal gjøres. Bare spør om og om igjen - det er ikke å vise dumskap, det er å vise engasjement!! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #3 Skrevet 3. januar 2014 Nå tenkte jeg å studere på nett, det blir sikkert vanskeligere da? Anonymous poster hash: 093d3...0f2
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #4 Skrevet 3. januar 2014 Vel, eiendomsmeglerstudiet på BI som jeg kjenner til er en økonomiutdanning i bunn og grunn. Ikke overdrevet vanskelig men er du helt blottet for logisk intelligens blir det nok ikke enkelt. Er både finans, bedriftsøkonomi, mikro og makro og statistikk i studieplanen, og noen av disse er tøffe fag for mange studenter. Juss er også et fag som er veldig metodisk, så her er det også greit med logikk og overblikk :-) http://www.bi.no/bachelorstudier/Eiendomsmegling/studieplan/ Anonymous poster hash: 7ed30...452
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #5 Skrevet 3. januar 2014 Nå tenkte jeg å studere på nett, det blir sikkert vanskeligere da? Anonymous poster hash: 093d3...0f2 Det er akkurat samme kursene, men det krever godt med selvdisiplin å studere alene. Om du i tillegg ikke er sterk faglig er det absolutt å foretrekke å gå i forelesninger, der du kan diskutere, spørre og få ting forklart på en annen måte enn det som står i boka. Dessuten er lærerne flinke på å peke ut hva som er viktig og hva som ikke er det. Vet at nettstudiene på BI har samling 1-2 ganger per semester, men for mange tror jeg ikke dette strekker til annet enn det aller mest grunnleggende. Anonymous poster hash: 7ed30...452
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #6 Skrevet 3. januar 2014 Huff å huff.. Ingen eiendomsmegler tittel på meg da nei men takk for svar Anonymous poster hash: 093d3...0f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå