Gå til innhold

Noen som har adhd barn som har startet med Concerta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor fort funka det evt og bivirkninger?

Anonymous poster hash: bf637...3f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte på concerta som ung, og det tar jo så så lang tid før man får den effekten man skal ha. Men jeg ble i hvert fall mer stille, da jeg plutselig greide å holde mange tanker inni meg. Jeg sleit i en mnd. Med hvordan jeg skulle kunne sortere mine tanker, men da jeg knakk koden ble livet og lekser mye bedre :)

Skrevet

Så bra for deg, håper det hjelper på min sønn satser på at det funker kjapt slik at han får det bedre :)

Skrevet

Jeg begynte på conserta da jeg var 19. Gikk på det ca 3-4mnd før jeg gikk over på Ritalin. Conserta var rene marerittet for meg. Jeg blødde neseblod, hørte stemmer, holdt ikke på maten (gikk ned ca 10kg), var konstant kvalm og hodepine, og ble innesluttet. Ritalin depo gikk som en drøm i forhold til Conserta. Ikke for å skremme, men det var min opplevelse. Nå reagerer jo alle individuelt på medikamenter.

Anonymous poster hash: 10cbe...980

Skrevet

Vil høres positive og negative så det går bra han er bare 12 år så håper det går greit for han.

Skrevet

Ja, sluttet med concerta da jeg startet familielivet mitt. Trengte det ikke mer da jeg ble mor :-) Min mann gikk på ritalin, og fikk magevondt og gikk ned alt for mye, så det handler bare om å finne det rette for din gutt, men husk bare at det tar litt tid for effekten blir som den skal. Legen sa til meg 1-2 mnd. :-) Lykke til!

Skrevet

Min starta på conserta da hun var 8år,og merket ganske kjapt positiv effekt hjemme,hvor hun ble roligere,sluttet m lange raserianfall,gikk Ann å føre en samtale m henne og hun sov bedre om natta.eneste bivirkning var nedsatt apetitt i begynnelsen,men det bekymret meg ikke,for hun vokste som hun skulle.etter ett år måtte dosen økes,nå går hun på ritalin.hun har også ett kosthold uten sukker og melk i det daglige,og får produkter som inneholder det til spesielle anledninger som jul,bursdager ol.og hun merker selv at hun reagerer på produktene og unngår de om hun kan velge.

Anonymous poster hash: 80b92...391

Skrevet

Har ikke barn som går på det selv. Men hat hatt en gutt i avlastning to helger i måneden m adhd diagnose. Merket stor forbedring etter han fikk medisiner. Konsentrasjon og alt, fortsatt hyper til tusen, men klarer å følge en samtale og konsentrere seg om oppgaver nå.

Bivirkninger for han har vært dårligere matlyst, men dette bedret seg etter 3-4 måneder.

Anonymous poster hash: f389b...614

Skrevet

14; 25 igjen. Legger til at jeg har hatt gutten i to år, 6 mnd der han ikke brukte medisiner. Stooor forskjell fra da til nå!

Anonymous poster hash: f389b...614

Skrevet

Synes det virker som han er roligere allerede etter en dag, har hørt etter samarbeid i dag på ting som var en kamp før.

Men det kan ikke stemme begynte jo i dag !

Matlyst er ikke krise om det blir litt lite nå har litt og gå på og pleier og ete som en hest selv om det ikke synes ;)

Satser på at dette går seg til og at den funker for han .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...