Gå til innhold

Noen her som har tatt medisinsk abort i uke 10?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det smertefullt? Hvor lenge blødde du? Når fikk du mens igjen?

Når kan man bade i offentlig basseng igjen?

Anonymous poster hash: 4c7e6...394

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra og med uke 9+0 bør man foreta en kirurgisk abort for å være sikker på at alt kommer ut. Stor sannsynlighet for at ikke alt kommer ut ved medisinsk abort når man har kommet såpass langt dessverre.

Anonymous poster hash: 5b16a...7e4
Skrevet

Fra og med uke 9+0 bør man foreta en kirurgisk abort for å være sikker på at alt kommer ut. Stor sannsynlighet for at ikke alt kommer ut ved medisinsk abort når man har kommet såpass langt dessverre.

Fikk beskjed om at jeg skulle gjennomføre medisinsk

Anonymous poster hash: 4c7e6...394

Skrevet

Fra og med uke 9+0 bør man foreta en kirurgisk abort for å være sikker på at alt kommer ut. Stor sannsynlighet for at ikke alt kommer ut ved medisinsk abort når man har kommet såpass langt dessverre. Anonymous poster hash: 5b16a...7e4

Behøver ikkje vere kirurgisk men tablett kur.

Anonymous poster hash: 9e2e6...231

Skrevet

Jeg fikk i uke 10 + 4. Blødde i ca 1 uke men mykje i dei 2 første dagane. Ingen smerter jeg da. Dette er så forskjelligt fra meneske til meneske.

Anonymous poster hash: 9e2e6...231

Skrevet

Jeg tok kirurgisk i uke 10

Anonymous poster hash: a8adf...fd9

Skrevet

Fra og med uke 9+0 bør man foreta en kirurgisk abort for å være sikker på at alt kommer ut. Stor sannsynlighet for at ikke alt kommer ut ved medisinsk abort når man har kommet såpass langt dessverre. Anonymous poster hash: 5b16a...7e4

Tull! Hvorfor svarer du ting som ikke stemmer?

Jeg hadde en missed abortion i uke 12 og utstøting av foster skjer da på samme måte som ved provosert abort og jeg fikk tabeletter på sykehuset og kom tilbake etter to dager, fikk to tabeletter til og iløpet av et par timer var begge fosterene (tvillinger) ute. Jeg ble sjekket med ultralyd på sykehuset og kom tilbake etter noen uker for å,ta en dobbelsjekk.

Jeg blødde ca en uke og fikk første mens ca to mnd etter aborten. Det var veldig lite smerter, fikk kun et par paracet på sykehuset.

Anonymous poster hash: 54143...aa1

Skrevet

Har tatt Medisinsk abort i uke 9+2.

Det gikk veldig fint..blødde som en kraftig mens, lite smerter og hadde ikke bruk for smertestillende noen av gangene.

Har tatt dette 3 ganger pga Missed abortion :(

Et tips fra meg for å få det overstått fort, og dette har forløpt likt hver gang.

Når du har tatt stikkpillene den morgningen du skal ta de, så bli liggende i sengen så lenge som mulig.

Jeg tok pillene ca i 7 tiden, ble liggende i ca 3-4 timer, så plutselig fikk jeg følelsen at det sprakk en liten vannballong i underlivet mitt, så gikk jeg på do, da kom første del(hele fosteret og vann).

Så la jeg meg igjen etter at jeg følte at det ikke kom så mye mer ut, lå kanskje 1 time til.

så på do igjen, da kom morkaken og de siste restene...

Etter dette så var det kun vanlig mensblødning og ikke noe særlig flere klumper..

Det blir jo som en liten minifødsel, og det høres jo kanskje ekkelt ut når jeg forklarer i detalj, 

men du ser jo ingenting om ikke du studerer det som kommer ut, jeg bare lukket øynene hver gang og trakk fort ned, men man kjenner jo at det kommer store klumper, men det kommer fort, kan sammenlignes med å ha diare med klumper, bare at det kommer fra sjeden(sorry detaljer)...

Har hatt denne erfaringen hver gang og det har ikke vært en skremmende opplevelse og jeg har ikke slitt psykisk etterpå, jeg tror at en medisinsk abort er mye bedre for kropp og sinn enn et kirurgisk inngrep.

Det er noe med det å være tilstede i det som skjer, og ikke minst er det en missed abortion så trenger mann å gå igjennom dette for å faktisk skjønne at svangerskapet er over.

Ønsker deg massse lykke til <3

Anonymous poster hash: 39aba...0fe
Skrevet

Tull! Hvorfor svarer du ting som ikke stemmer?

Jeg hadde en missed abortion i uke 12 og utstøting av foster skjer da på samme måte som ved provosert abort og jeg fikk tabeletter på sykehuset og kom tilbake etter to dager, fikk to tabeletter til og iløpet av et par timer var begge fosterene (tvillinger) ute. Jeg ble sjekket med ultralyd på sykehuset og kom tilbake etter noen uker for å,ta en dobbelsjekk.

Jeg blødde ca en uke og fikk første mens ca to mnd etter aborten. Det var veldig lite smerter, fikk kun et par paracet på sykehuset.

Anonymous poster hash: 54143...aa1

Det er standard her ved universitetssykehuset hvor jeg jobber, var ikke klar over at det er ulik praksis på dette ut ifra hvilket sykehus man tilhørte. Fostere ved 9 uker har jo en viss størrelse ved inngangen til uke 9. Beklager.

Skrevet

Jg tok medisinsk i uke 16. Det tok 8 mndr før jeg sluttet å blø ut rester..

Anonymous poster hash: 8408b...e06

Skrevet

Jeg blødde faktisk hver eneste dag i 8 mndr. Krev å få gjort det skikkelig. ..

Anonymous poster hash: 8408b...e06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...