Summa Skrevet 3. januar 2014 #1 Skrevet 3. januar 2014 Hvordan klarer dere å leve av de, såvidt jeg har forstått, sinnsykt lave lønningene? Jeg har i flere år hatt lyst å bli frisør, men slår det alltid fra meg, både på grunn av dumme arbeidstider og lav lønn. Forstår ikke hvordan man klarer betjene lån og andre utgifter, med mindre man har en mann som har veldig godt betalt jobb...
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 Jeg er frisør som jobber på provisjon. Jeg kan tjene alt fra 20.000kr til 28.000kr i mnd, alt ettersom hvor stor trafikk det er i salongen. Det er nok for meg, og jeg liker å jobbe for provisjon enn timelønn, for da får jeg det jeg jobber for. Jeg er glad og fornøyd. Anonymous poster hash: 27964...62d
Summa Skrevet 3. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 3. januar 2014 Jeg er frisør som jobber på provisjon. Jeg kan tjene alt fra 20.000kr til 28.000kr i mnd, alt ettersom hvor stor trafikk det er i salongen. Det er nok for meg, og jeg liker å jobbe for provisjon enn timelønn, for da får jeg det jeg jobber for. Jeg er glad og fornøyd. Anonymous poster hash: 27964...62d Men, en måned der du bare tjener 20 000 (regner med det er før skatt), hvordan i alle dager klarer du ta deg av utgifter og få endene til å møtes?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #4 Skrevet 3. januar 2014 Jeg er frisør som jobber på provisjon. Jeg kan tjene alt fra 20.000kr til 28.000kr i mnd, alt ettersom hvor stor trafikk det er i salongen. Det er nok for meg, og jeg liker å jobbe for provisjon enn timelønn, for da får jeg det jeg jobber for. Jeg er glad og fornøyd. Anonymous poster hash: 27964...62d Men, en måned der du bare tjener 20 000 (regner med det er før skatt), hvordan i alle dager klarer du ta deg av utgifter og få endene til å møtes? Jeg tjener 20.000 etter skatt. Klarer meg fint jeg. Man trenger bare å tenke og prioritere annerledes. Anonymous poster hash: 27964...62d
Summa Skrevet 3. januar 2014 Forfatter #5 Skrevet 3. januar 2014 Jeg er frisør som jobber på provisjon. Jeg kan tjene alt fra 20.000kr til 28.000kr i mnd, alt ettersom hvor stor trafikk det er i salongen. Det er nok for meg, og jeg liker å jobbe for provisjon enn timelønn, for da får jeg det jeg jobber for. Jeg er glad og fornøyd. Anonymous poster hash: 27964...62d Men, en måned der du bare tjener 20 000 (regner med det er før skatt), hvordan i alle dager klarer du ta deg av utgifter og få endene til å møtes? Jeg tjener 20.000 etter skatt. Klarer meg fint jeg. Man trenger bare å tenke og prioritere annerledes. Anonymous poster hash: 27964...62d Åh! Hvis 20 000 er det laveste du har utbetalt etter skatt, så er det jo slettes ikke så ille! Mener å ha hørt rykter om veldig mye lavere lønninger enn det....
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #6 Skrevet 3. januar 2014 Jeg er frisør som jobber på provisjon. Jeg kan tjene alt fra 20.000kr til 28.000kr i mnd, alt ettersom hvor stor trafikk det er i salongen. Det er nok for meg, og jeg liker å jobbe for provisjon enn timelønn, for da får jeg det jeg jobber for. Jeg er glad og fornøyd. Anonymous poster hash: 27964...62d Men, en måned der du bare tjener 20 000 (regner med det er før skatt), hvordan i alle dager klarer du ta deg av utgifter og få endene til å møtes? Jeg tjener 20.000 etter skatt. Klarer meg fint jeg. Man trenger bare å tenke og prioritere annerledes.Anonymous poster hash: 27964...62d Åh! Hvis 20 000 er det laveste du har utbetalt etter skatt, så er det jo slettes ikke så ille! Mener å ha hørt rykter om veldig mye lavere lønninger enn det.... Når du er frisørlærling så tjener du mindre, for da er det lærlinglønn. Men når du er utdannet frisør og jobber på provisjon, så tjener du litt bedre og det er mye bedre å jobbe på provisjon enn timelønn, for da får du det du jobber for. Timelønna er ikke noe å skryte av. Noen frisørsalonger har bare timelønn, mens noen har både timelønn og provisjon. Og det har jeg, jeg har både å, men jeg får alltid provisjon for jeg kommer meg alltid over grensa. Anonymous poster hash: 27964...62d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #7 Skrevet 3. januar 2014 En god del frisører er selvstendig næringsdrivende og leier stol i en salong. Det deles deretter på vareinnkjøp og salg, samt at frisøren forplikter seg til og være til stede til bestemte tider på bestemte dager. Noen frisører gjør det VELDIG bra, mens andre ikke fullt så bra.. Kan man ta 600 for en dameklipp som tar 30 min, vil jeg si det er bra betalt. Tar man 150 200 kr i tillegg for vask og føn som tar 10-15min ekstra,- så kan man selv regne på det. Salgene har dessuten også forholdsvis stor fortjeneste. Skal man jobbe som frisør tror jeg denne modellen og drive, blir enklest,- og har størst fortjeneste. Man har forutsigbare utgifter og inntektene kan også være ganske stabile. Man opparbeider seg jo en kundekrets etter hvert. Det er dog viktig at salongen man leier til har rett målgruppe o forhold til deg som frisør og selvsagt i forhold til prisene de tar. Selv om alle er selvstendig næringsdrivende er det ofte bestemte priser i forhold til om man er stylist, lærling, frisør eller har "annen tittel",- innad i salongen/kjeden. Man kan med lit innsats og gode resultat sitte igjen med et netto overskudd før skatt på 500-600 000... Uten og nødvendigvis slite ræve av seg.... Eller man sitter med knappe 200 000 med samme TIMER på jobb.... Anonymous poster hash: 1f2fa...7f0
Rafaella Skrevet 3. januar 2014 #8 Skrevet 3. januar 2014 Jeg pleier å ligge på ca 190-200 kr timen. Har fast grunnlønn +provisjon på arbeid og salg.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #9 Skrevet 3. januar 2014 Kan man spørre hvilken salonger dere jobber i? De jeg har snakket med om dette har hatt langt dåligere betalt enn dere. Og de er ikke lærlinger, det blir jo selvfølgelig noe annet Anonymous poster hash: ac01b...cae
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #10 Skrevet 3. januar 2014 131kr hadde jeg i timen ingen provisjon.. Anonymous poster hash: bf075...2dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå