Gå til innhold

Hva gjør dere når en god venninne finner seg en mann som er uutholdelig teit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har skjedd med meg. Nå har de vært sammen i flere år, så det er definitivt noe som er kommet for å bli.

Denne fyren er det ikke noe vondt i i det hele tatt, han er blid og greit, stort sett.

Men så ufattelig brautende, med eksepsjonelt dårlig og påtrengende humor og null sosiale antenner. Jeg vet at mennene til venninnene mine ikke holder ut  være sammen med dem lenger pga av ham. Jeg er alene, og jeg klarer det - det er nesten så det blir litt underholdende, fordi man bare blir sittende og måpe over hvor utrolig teit det er mulig å bli.

Men i visse selskapelige sammenhenger, der det KAN la seg gjøre å ikke invitere dem, prøver jeg å unnå å invtere dem, fordi jeg vet at de andre da vil forsøke å vri seg unna å komme. Det er jo veldig dumt. Andre ganger inviterer jeg begge, men da kommer hun ofte alene likevel (lurer på om hun aner noe? Jeg vet forresten at hun hater når han drikker (for da forsterkes etter mitt syn ihvertfall den teitheten hundre ganger))

Venninnen min uten ham er fortsatt super. Jeg har aldri sagt noe til henne om hva jeg tenker om ham - det er jo hennes valg, og hun er vel glad i ham.

Hva hadde dere gjort? Eller hva gjør dere - regner med det fins andre i lignende situasjoner.

Anonymous poster hash: 43164...3f0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikkje så masse å gjer?:P må jo berre godta det, som du seie så er det hennes valg :)

Skrevet

Jeg har det hakke værre, har ei søster som er sammen med en stor dirtbag, men jeg må leve med det. Jeg liker ikke han og han liker ikke meg. Vi har bare akseptert det at vi begge er like gla i min søster så vi må bare nødt til å godta hverandre selv om vi aldeles ikke klarer tryne på hverandre omtrent.

Jeg bryr meg ikke om han må være med i de tingene min søster er med på lengre, har bare lært å godtatt det å overser alle hans dumheter å måten han er på, det er trosalt min søsters valg så jeg må bare finne meg i det.

Skrevet

Vil du ha din venninne som venninne, så har du (dessverre) valgt å få ham med på kjøpet.

Skrevet

Jeg har en venninne med ufyselig mann. Det har blitt til at vi sklir mer og mer fra hverandre.. jeg tåler ham sånn noenlunde i små porsjoner, men mannen min orker ham ikke, og siden vi som regel finner på ting med andre i par, blir det som oftest til at vi er med andre når vi først er sosial.

Anonymous poster hash: 6e8bc...def
Skrevet

Det vil alltids finnes sånne typer i omgangskretsen, om det er kjæresten til vennen din, svoger/svigerinne osv. 

For min egen del, har jeg lært meg å enten lukke ørene til det teite som sies, eller rett og slett bare se (galgen)humoren i det. Om du ikke klarer å forholde deg til ham i det hele tatt, synes jeg du skal si ifra til din venninne, på en fin måte vel og merke ;) Det vil jo gå ut over henne at du ikke orker noe sosialt med ham..

Skrevet

Har ei vennine med en mann som har hatt en så forferdelig oppførsel at jeg ikke engang kunne tenke meg å forsøke å gi han en sjanse engang

Her snakker vi voldstrussler mot både henne og meg.

Han er en kontrollerende jævel

Utrolig frekk og spydig i kjeften

Aggressiv så det synger etter.

Jeg har sagt klart ifra at han ikke er velkommen i mitt hjem i det hele tatt. De har vel vært sammen i ca 6 mnd nå. Flyttet sammen etter 1,5 mnd fordi han mente det var lurt. Og vennina mente plutselig det også - selv om hun 24 timer tidligere ikke engang var sikker på forholdet.

Hun har forandret seg ekstremt mye siden de ble sammen.

Hverken jeg eller andre felles venner orker denne mannen. Men hun driter i det. Da kan hun vel egentlig for det selv den dagen vi alle møttes igjen i begravelsen hennes...

Anonymous poster hash: ed791...6cf

Skrevet

Har ei vennine med en mann som har hatt en så forferdelig oppførsel at jeg ikke engang kunne tenke meg å forsøke å gi han en sjanse engang

Jeg har sagt klart ifra at han ikke er velkommen i mitt hjem i det hele tatt. De har vel vært sammen i ca 6 mnd nå. Flyttet sammen etter 1,5 mnd fordi han mente det var lurt. Og vennina mente plutselig det også - selv om hun 24 timer tidligere ikke engang var sikker på forholdet.

Hverken jeg eller andre felles venner orker denne mannen. Men hun driter i det. Da kan hun vel egentlig for det selv den dagen vi alle møttes igjen i begravelsen hennes...

Huff, han der var jo en del verre enn han jeg snakker om, som er mest teit. Det er bra du viser venninnen din hva du syns om mannen - han høres IKKE god ut.

HI

Anonymous poster hash: 43164...3f0

Skrevet

Han ruser seg sikkert å skjønner derfor ikke bedre.. haha

Anonymous poster hash: ed75d...a9e

Skrevet

Jeg var sammen med en sånn en. ADHD og asperger, ikke nok asperger til at det var opplagt for omverdenen, men nok til at de sosiale ferdighetene var på minussiden... Det var en sann pine å være ute i sosiale sammenhenger med ham, og jeg var alltid litt lettet når jeg kunne dra til familie og venner, i foreldremøter osv uten ham. Det ble til slutt en vesentlig faktor når jeg bestemte meg for å flytte...

Det kan være mer bak enn at han bare er teit. Og det trenger slett ikke være sånn at venninnen din absolutt ønsker å ha ham med, eller ikke ser at han oppfører seg som en ape. Prøv å være fascinert heller enn irritert over at det går an å være så teit - og kanskje legg ut en liten føler for om venninnen din vil bli lettet om du inviterer bare henne innimellom. Og snakk med mennnene til vennene dine, kanskje dere kan være fascinert sammen i stedet for at de blir irritert :P

Anonymous poster hash: 2b39d...056
Skrevet

han her er jo psykopat... løp løp løp burde du si til venninda di

Skrevet

han her er jo psykopat... løp løp løp burde du si til venninda di

Akkurat sånn har jeg det med en venninne også. Prøvd å si til henne tusen ganger om å be han ryke og reise, men det eneste hun gjør er å ta han tilbake- gang på gang....... Hva gjør man? Lar venninna bli ødelagt? Makter snart ikke mer. Hun blir bare mer og mer lik han. Like stormannsgal (uten særlig god økonomi- bare lån) og slik har hun ikke vært før. Kun det beste er godt nok og mannen er en psykopat uten sidestykke. Kontrollerer henne, sier nedlatende ting - and the list goes on......... :( noen med gode råd?

Og til HI: bare vær glad han bare mangler sosiale antenner så lenge venninna di har det godt! Det der er filleting i mine øyne.

Anonymous poster hash: bc78d...a23

Skrevet

Sålenge han bare et teit og ikke ond er det bare å svelge unna og gjøre det beste ut av det.

Når det er sagt så velger vi stort sett par der begge er spiselige når vi gjør ting sammen med andre par. Men jeg er minst like glad i å samles bare vi jentene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...