Gjest Leelu30 Skrevet 3. januar 2014 #26 Skrevet 3. januar 2014 Hva er det du er redd for? Ungene elsker jo sånne utflukter og turer Minner veldig om reaksjonen til en av foreldrene i barnehagen der minste jenta mi går.. Jeg er foreldrerepresentant og får mange rare henvendelser. Moren ringte meg kl 08.40 og var SJOKKERT over at det ikke var måket plettfritt fra parkeringen og inn til barnehagen og mente jeg måtte skrive klagebrev til politikerene osv osv. Noen gjør det så vanskelig for seg selv. Vi bor i Norge... det snør her på vintern....
Nodisc Skrevet 3. januar 2014 #27 Skrevet 3. januar 2014 Jeg må si at jeg er enig med HI. I utgangspunktet bør det være uproblematisk, men jeg liker også å få beskjed om hvor/hva barnet skal. Uansett om det er i barnehagens regi. Hadde vært mye bedre å få en invitasjon fra barnet som skal feire, hvorfor ikke bare feire i barnehagen? Anonymous poster hash: 7c60b...c69 Så dersom barnehagen tar en spontan tur i skogen/på fjellet/på biblioteket e.l, så må de først ringe deg og spørre om det er greit? Anonymous poster hash: 9acc9...46a Det er jo typiske ting som man allerede gjerne har muntlig eller skriftlig har godtatt, personlig syns eg det hadde vert rart om eg fikk beskjed om at dei plutselig skulle på privat besøk til ukjente mennesker.Jeg har skrevet under på at de kan reise med buss, og private biler. Jeg har ikke godtatt (hverken muntlig eller skriftlig) at hun kan gå på tur i skogen e.l.Jeg ville likevel ikke nektet de det!!! Snakk om å være vanskelig da... Når det gjelder bursdagsbesøket ser jeg at flere nevner at de ikke vil at de skal gå på besøk til fremmede... Får ikke barna deres gå i bursdag etter barnehagetid heller? De er jo akkurat like fremmede da?? Anonymous poster hash: 9acc9...46a For min del har eg ikkje sagt at han ikkje hadde fått reist, men at eg syns det hadde vert litt rart berre
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #28 Skrevet 3. januar 2014 Minner om at de ansatte kjenner foreldrene som har invitert - både gjennom foreldresamtaler og i det daglige hente/bringe. Man må jo kunne stole på at de tar gode avgjørelser. Og hva med være med hjem situasjoner? Må du kjenne barnas foreldre først? Det kan sette begrensninger for barnas vennskapsforhold. Jeg snakker med de fleste foreldre, men bare kort i garderoben, noen har vi mer kontakt med. Har likevel latt jenta mi være med barn hjem som jeg ikke kjenner foreldrene til annet enn på Hils og høflighetsfraser. Slike besøk blir snakket om med de ansatte, og jeg regner med at jeg hadde fått et hint dersom disse foreldrene på noen måte kunne utgjøre fare for mitt barn. Og det er jo berikende for barnet å ha en stor vennskapskrets.. Anonymous poster hash: 63091...ab2
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #29 Skrevet 3. januar 2014 Vi snakker faktisk ikke om en tur i skogen. Jeg vil ha beskjed når barna mine skal til et PRIVAT hjem. Har ingen problemer med spontan organiserte turer til bibliotek eller kino eller turdager for den slags skyld. Der har barnehagen bedre kontroll med omgivelsene som ungene puttes inn i. Som eksempel fra en tidligere hendelse var da 2 åringen ble med barnehagen til uannosert privat sommerfest med hage med trampoline der en unge (ikke min) ramla ut og fikk hjernerystelse. Tror jeg hadde blitt lettere overrasket om jeg hadde vært en av foreldrene som fikk beskjed om å møte opp på sykehuset. I bursdag så er vi voksne også som regel invitert. Folk ser nesten ut til å være allergiske mot å være med ting sammen med ungene på fritida... Man trenger ikke å være personlig venner med andres foreldre, men det er fint å vite adressene til folk før man sender 3 åringen avgårde på vift. Anonymous poster hash: ff170...896
Gjest usababy Skrevet 3. januar 2014 #30 Skrevet 3. januar 2014 I alle dager. Snakk om hysteri. Det er da bare koselig for barna å bli invitert hjem i bursdag. Syns HI virker til å være kontrollfreak av dimensjoner.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #31 Skrevet 3. januar 2014 Hva er det du er redd for? Ungene elsker jo sånne utflukter og turer Minner veldig om reaksjonen til en av foreldrene i barnehagen der minste jenta mi går.. Jeg er foreldrerepresentant og får mange rare henvendelser. Moren ringte meg kl 08.40 og var SJOKKERT over at det ikke var måket plettfritt fra parkeringen og inn til barnehagen og mente jeg måtte skrive klagebrev til politikerene osv osv. Noen gjør det så vanskelig for seg selv. Vi bor i Norge... det snør her på vintern.... Var det måket over hodet den aktuelle dagen eller bare dårlig? Hvordan er det ellers? Når vi kommer til bhg forventer jeg at vi skal komme oss greit inn til døra uten å måtte gå til knes i snø. Ett slikt innlegg er blant annet grunnen til at jeg ALDRI tar opp noe med foreldrekontakten, men tar det direkte med de ansatte. Anonymous poster hash: bf759...f13
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #32 Skrevet 3. januar 2014 Minner om at de ansatte kjenner foreldrene som har invitert - både gjennom foreldresamtaler og i det daglige hente/bringe. Man må jo kunne stole på at de tar gode avgjørelser. Og hva med være med hjem situasjoner? Må du kjenne barnas foreldre først? Det kan sette begrensninger for barnas vennskapsforhold. Jeg snakker med de fleste foreldre, men bare kort i garderoben, noen har vi mer kontakt med. Har likevel latt jenta mi være med barn hjem som jeg ikke kjenner foreldrene til annet enn på Hils og høflighetsfraser. Slike besøk blir snakket om med de ansatte, og jeg regner med at jeg hadde fått et hint dersom disse foreldrene på noen måte kunne utgjøre fare for mitt barn. Og det er jo berikende for barnet å ha en stor vennskapskrets.. Anonymous poster hash: 63091...ab2 Jeg sender ikke ungene mine hjem til noen uten at jeg eller mannen kjenner minst en av foreldrene ganske greit. Anonymous poster hash: bf759...f13
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #33 Skrevet 3. januar 2014 Vi snakker faktisk ikke om en tur i skogen. Jeg vil ha beskjed når barna mine skal til et PRIVAT hjem. Har ingen problemer med spontan organiserte turer til bibliotek eller kino eller turdager for den slags skyld. Der har barnehagen bedre kontroll med omgivelsene som ungene puttes inn i. Som eksempel fra en tidligere hendelse var da 2 åringen ble med barnehagen til uannosert privat sommerfest med hage med trampoline der en unge (ikke min) ramla ut og fikk hjernerystelse. Tror jeg hadde blitt lettere overrasket om jeg hadde vært en av foreldrene som fikk beskjed om å møte opp på sykehuset. I bursdag så er vi voksne også som regel invitert. Folk ser nesten ut til å være allergiske mot å være med ting sammen med ungene på fritida... Man trenger ikke å være personlig venner med andres foreldre, men det er fint å vite adressene til folk før man sender 3 åringen avgårde på vift. Anonymous poster hash: ff170...896 Jeg regner med at du er klar over at et barn kan falle og få hjernerystelse på en tur i skogen også? Personlig har jeg blitt oppringt for å hente den ene gutten vår i parken for han hadde falt og fått et stort kutt i panna så han måtte på legevakta for å sy. Uhell skjer overalt.Jeg mener du er ekstremt vanskelig. Barna blir ikke alene "puttet inn i" ukontrollerte omgivelser. De ansatte er med, samt at barnets foreldre er tilstede. Selv om du ikke kjenner de, så tror jeg du kan være trygg på at de ikke har noen skumle hensikter ved å invitere barnehagen til barnets bursdagsfeiring. Prøv å slapp litt av. Du vil ikke få det noe godt med deg selv når barnet ditt blir eldre og du er tvunget til å slippe mer kontrollen. Anonymous poster hash: dcdf8...48f
Gjest Leelu30 Skrevet 3. januar 2014 #34 Skrevet 3. januar 2014 Hva er det du er redd for? Ungene elsker jo sånne utflukter og turer Minner veldig om reaksjonen til en av foreldrene i barnehagen der minste jenta mi går.. Jeg er foreldrerepresentant og får mange rare henvendelser. Moren ringte meg kl 08.40 og var SJOKKERT over at det ikke var måket plettfritt fra parkeringen og inn til barnehagen og mente jeg måtte skrive klagebrev til politikerene osv osv. Noen gjør det så vanskelig for seg selv. Vi bor i Norge... det snør her på vintern.... Var det måket over hodet den aktuelle dagen eller bare dårlig? Hvordan er det ellers? Når vi kommer til bhg forventer jeg at vi skal komme oss greit inn til døra uten å måtte gå til knes i snø. Ett slikt innlegg er blant annet grunnen til at jeg ALDRI tar opp noe med foreldrekontakten, men tar det direkte med de ansatte. Anonymous poster hash: bf759...f13 Parkeringsplassen var måket, så det var innenfor portene det var snø. Aldri før opplevd at det ikke har vært måket. Jeg tok det opp med barnehagen jeg, som fint forklarte at vaktmesteren som normalt gjorde denne jobben før barnehagen åpnet var syk akkurat denne dagen. Det var snakk om snø til maks ankelen.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #35 Skrevet 3. januar 2014 Snakk om å generere problemer. Du virker bare utrolig vrang. Husk, det er sånne som deg som er medvirkende til at barnehage- og skolepersonale blir utbrent. Anonymous poster hash: ab625...980
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #36 Skrevet 3. januar 2014 Hva er det du er redd for? Ungene elsker jo sånne utflukter og turer Minner veldig om reaksjonen til en av foreldrene i barnehagen der minste jenta mi går.. Jeg er foreldrerepresentant og får mange rare henvendelser. Moren ringte meg kl 08.40 og var SJOKKERT over at det ikke var måket plettfritt fra parkeringen og inn til barnehagen og mente jeg måtte skrive klagebrev til politikerene osv osv. Noen gjør det så vanskelig for seg selv. Vi bor i Norge... det snør her på vintern.... Var det måket over hodet den aktuelle dagen eller bare dårlig? Hvordan er det ellers? Når vi kommer til bhg forventer jeg at vi skal komme oss greit inn til døra uten å måtte gå til knes i snø. Ett slikt innlegg er blant annet grunnen til at jeg ALDRI tar opp noe med foreldrekontakten, men tar det direkte med de ansatte. Anonymous poster hash: bf759...f13 Parkeringsplassen var måket, så det var innenfor portene det var snø. Aldri før opplevd at det ikke har vært måket. Jeg tok det opp med barnehagen jeg, som fint forklarte at vaktmesteren som normalt gjorde denne jobben før barnehagen åpnet var syk akkurat denne dagen. Det var snakk om snø til maks ankelen. Ja helt enig i at det da ikke var noe å klage på. Anonymous poster hash: bf759...f13
LillaGorilla♥♥ Skrevet 3. januar 2014 #37 Skrevet 3. januar 2014 Jøss, alt man kan lage problemer av..
Gjest ________ Skrevet 3. januar 2014 #38 Skrevet 3. januar 2014 Hadde blitt glad om de tok bursdagen i bhg tiden jeg 1. De får kommet seg ut 2. Barna synes det er kjekkt og kommer til å få det gøy 3. Du slipper å kjøpe gave/bli med
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #39 Skrevet 3. januar 2014 Har ikke vært borti foreldre som synes sånt er uakseptabelt før... Har fått noen dagrs varsel men ser ikke helt hvilken forskjell det utgjør? Du kjenner jo ikke foreldrene uansett. Og at personalet har mer kontroll på ungene på tur eller på kino o.l enn i et privat hjem er bull ****. Personalet er med hele tiden i et hjem på lik linje som på tur, men på et mer avgrenset område. På tur hender det at barn forsvinner, og det går også mye mer plaster med på tur i skogen enn i Hagen til Kari. Det er ikke slik at det kuttes på personalet på slike turer heller, det blir heller motsatt. Anonymous poster hash: 8ee0b...32f
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #40 Skrevet 4. januar 2014 Senk skuldrene HI! La barna få ta del i de gode tingene i livet, sånn som en uannonsert bursdagsfeiring, hurra! Personalet som tar vare på de hver dag er med, barna er like tygge som ellers. Anonymous poster hash: 3c501...b48
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2014 #41 Skrevet 4. januar 2014 Jøss!! Dette er jo bare en normal barnehageutflukt med de ansatte med på tur. Anonymous poster hash: 3acd5...8d6
magica fra tryll Skrevet 4. januar 2014 #42 Skrevet 4. januar 2014 Kjære vene, snakk om å gjøre livet unødvendig vanskelig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå