Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #1 Skrevet 3. januar 2014 Jeg kom og leverte til barnehagen idag og ble overrasket av spørsmålet : XXX har bursdag idag, sånn at vi tar med alle barna i utetiden hjem til vedkommende. Er det greit? Jeg leverer sjelden samtidig med foreldrene til bursdagsbarnet, slik at jeg kjenner ikke hverken foreldre eller adresse. Jeg sa nei, det er ikke greit på de betingelsene. Jeg vil veldig gjerne ha minst 24 timers varsel med adresse og informasjon om hvordan barnehagen gjør det. Jeg har to barn i samme avdeling, og når dette skjedde en gang tidligere var kun den eldste invitert. Da holdt vi gjengen hjemme. Hva ville dere gjort? Det jeg ba barnehagen om sist gang var å gi retningslinjer for hvordan vi kan være litt mere forberedt neste gang, som tydligvis ikke gikk igjennom... Anonymous poster hash: ff170...896 Anonymous poster hash: ff170...896
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 Skjønner ikke problemet. Barnehagen tar barna med hjem til et av barna i utetiden? Hvorfor er ikke dette greit? Regner med de ansatte er der? Anonymous poster hash: 9acc9...46a
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #3 Skrevet 3. januar 2014 Skjønte heller ikke problemet? Anonymous poster hash: 821ef...d0b
Kamomille Skrevet 3. januar 2014 #4 Skrevet 3. januar 2014 Selvfølgelig er det greit! Jeg skjønner egentlig ikke problemet...... I vår barnehage er noen av gruppene nå og da på besøk hjemme hos noen av barna. Selv hadde vi gruppa til eldstemann hjemme på besøk hos oss før sommerferien. da lekte de i hagen, spsiet lunch og gikk på oppdagelsestur i nærmiljøet:) Kjempekoselig!!
BareMas Skrevet 3. januar 2014 #5 Skrevet 3. januar 2014 Ser ikke problemet. I vår barnehage kaller de gjerne slike utflukter for turdag, ungene elsker det! Det er jo vinn-vinn, slik jeg ser det, ungene får en koselig utflukt og du slipper å kjøpe gave eller pynte ungene
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #6 Skrevet 3. januar 2014 Merkelig problemfokus. Skal barnet ditt være igjen alene med en annen avdeling da eller? Det er da ikke nødvendig å ha full kontroll på hvor barna drar sammen med de ansatte i barnehagetiden? Jeg tenker at det kan komme barna til gode om man er litt raus og spontan i forhold til andre foreldre/barn. De aller fleste er hederlige fine folk med helt normale hjem. Så lenge ikke 20 barn skal sendes hjem til bursdagsbarnet uten ansatte er det jo helt uproblematisk? Anonymous poster hash: 63091...ab2
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #7 Skrevet 3. januar 2014 Selvfølgelig er det greit, lar du barnet ditt være igjen på avdelingen når resten drar på tur og? Stakkars liten som er alene igjen... Anonymous poster hash: 67951...6ae
★julestjerne★ Skrevet 3. januar 2014 #9 Skrevet 3. januar 2014 Har ein ikkje problemer kan ein alltids lage seg nokre..
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #10 Skrevet 3. januar 2014 Jeg synes du er utrolig sær og vanskelig! Er du kontrollfreak med litt OCD? Anonymous poster hash: db090...234
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #11 Skrevet 3. januar 2014 Ang 2 barn på samme avdeling men et års forskjell mellom de er det også vanlig på vår bhg at de drar på tur med de som er like gammel. Ikke hele gruppen hele tiden. Ser heller ikke problemet. Må heller se positivt på dette, slipper å sende en sliten bhggutt/jente på barnebursdag etter bhg. Og som noen andre sier slipper gaver. I vår bhg er det også vanlig at man inviterer kun de som er like gammel på bursdag på ettermiddagen.fordi man som regel ikke har plass til hele avdelingen. Anonymous poster hash: f58a0...45d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #12 Skrevet 3. januar 2014 Så lenge det ikke forventes bursdagsgave i bhg tiden må da dette være greit. Sikkert veldig trist for din unge som er den eneste som ikke får være med på turen Anonymous poster hash: bf759...f13
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #13 Skrevet 3. januar 2014 Jeg må si at jeg er enig med HI. I utgangspunktet bør det være uproblematisk, men jeg liker også å få beskjed om hvor/hva barnet skal. Uansett om det er i barnehagens regi. Hadde vært mye bedre å få en invitasjon fra barnet som skal feire, hvorfor ikke bare feire i barnehagen? Anonymous poster hash: 7c60b...c69
Iiiiik Skrevet 3. januar 2014 #14 Skrevet 3. januar 2014 Jeg synes bursdager i barnehagetiden er helt supert også selv om jeg ikke kjenner foreldrene de skal til. Det er jo personalet i barnehagen som har ansvaret, akkurat som de har det hvis de er på tur i skogen, på biblioteket eller et annet sted. Synes det er deilig å slippe stresset med å levere og hente i bursdag etter barnehagen eller bruke deler av helgen på det og fint at man begrenser antallet gaver barnet egentlig ikke trenger.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #15 Skrevet 3. januar 2014 Så hvis barnehagen tar en impulsiv tur ut et eller annet sted så kan ikke deres barn bli med? Anonymous poster hash: f58a0...45d
Cruella De Vil Skrevet 3. januar 2014 #16 Skrevet 3. januar 2014 Jeg er enig i at slikt bør avklares på forhånd, dersom barna blir tatt med hjem til et av de andre barna i barnehagen bør jo foreldrene få vite om dette, selv om de ansatte i barnehagen er med. Det sagt, ville jeg ikke holdt barnet mitt utenfor selv om de glemte å si fra. Jeg ville oppfordret til å gi beskjed på forhånd neste gang, selvsagt, men ikke gjort noe utover det. Det er jo veldig hyggelig at de ønsker å feire barnets bursdag med andre fra barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #17 Skrevet 3. januar 2014 Jeg må si at jeg er enig med HI. I utgangspunktet bør det være uproblematisk, men jeg liker også å få beskjed om hvor/hva barnet skal. Uansett om det er i barnehagens regi. Hadde vært mye bedre å få en invitasjon fra barnet som skal feire, hvorfor ikke bare feire i barnehagen? Anonymous poster hash: 7c60b...c69 Så dersom barnehagen tar en spontan tur i skogen/på fjellet/på biblioteket e.l, så må de først ringe deg og spørre om det er greit? Anonymous poster hash: 9acc9...46a
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #18 Skrevet 3. januar 2014 Kjære vene, her må du roe deg ned altså! Dette er et ikke-problem slik jeg ser det. Det er da nye folk sammen med barnet ditt i barnehagen hele tiden uten at du vet noen ting.. Det er jo ikke foreldrene som har ansvaret, men de barnehageansatte. Synes du virker som en overhysterisk mor, og jeg vil råde deg til å slippe litt taket. Er null overraskelse om det er du som får veldig uselvstendige, hemmede barn fordi du skal ha full kontroll på alt hele tiden. Jeg blir faktisk lettere sjokkert av at det er mulig å tenke sånn du gjør jeg altså... Anonymous poster hash: dfdea...426
Nodisc Skrevet 3. januar 2014 #19 Skrevet 3. januar 2014 Jeg må si at jeg er enig med HI. I utgangspunktet bør det være uproblematisk, men jeg liker også å få beskjed om hvor/hva barnet skal. Uansett om det er i barnehagens regi. Hadde vært mye bedre å få en invitasjon fra barnet som skal feire, hvorfor ikke bare feire i barnehagen? Anonymous poster hash: 7c60b...c69 Så dersom barnehagen tar en spontan tur i skogen/på fjellet/på biblioteket e.l, så må de først ringe deg og spørre om det er greit? Anonymous poster hash: 9acc9...46a Det er jo typiske ting som man allerede gjerne har muntlig eller skriftlig har godtatt, personlig syns eg det hadde vert rart om eg fikk beskjed om at dei plutselig skulle på privat besøk til ukjente mennesker.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #20 Skrevet 3. januar 2014 Jeg må si at jeg er enig med HI. I utgangspunktet bør det være uproblematisk, men jeg liker også å få beskjed om hvor/hva barnet skal. Uansett om det er i barnehagens regi. Hadde vært mye bedre å få en invitasjon fra barnet som skal feire, hvorfor ikke bare feire i barnehagen? Anonymous poster hash: 7c60b...c69 Så dersom barnehagen tar en spontan tur i skogen/på fjellet/på biblioteket e.l, så må de først ringe deg og spørre om det er greit? Anonymous poster hash: 9acc9...46a Det er jo typiske ting som man allerede gjerne har muntlig eller skriftlig har godtatt, personlig syns eg det hadde vert rart om eg fikk beskjed om at dei plutselig skulle på privat besøk til ukjente mennesker. Godtar du skriftlig om barnehagen skal en ekstra tur i skogen??? Anonymous poster hash: dfdea...426
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #21 Skrevet 3. januar 2014 Du er utrolig sær og vanskelig, det går dessverre kun utover barnet ditt. Som flere har skrevet det er de ansatte som har ansvaret selv om de er på tur. Vi har hatt hele avdelingen på besøk flere ganger, det har aldri vært ne problem. Barna synes det er kjempestas. Flere av ungene har spurt meg ved levering og henting om de snart kan få komme tilbake på besøk. Anonymous poster hash: e7a81...d78
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #22 Skrevet 3. januar 2014 Uff, fikk helt vondt inni meg av de stakkars barna dine som må bli igjen i barnehagen mens alle de andre drar i bursdagsselskap. De kommer sikkert til å ha det kjempegøy og barna dine får helt klart vite om det etterpå.. Blir jo utrolig merkelig og sært for alle at de ikke fikk bli med. Synes dette var en veldig rar ting å reagere på! Anonymous poster hash: 0c6de...ef8
Nodisc Skrevet 3. januar 2014 #23 Skrevet 3. januar 2014 Jeg må si at jeg er enig med HI. I utgangspunktet bør det være uproblematisk, men jeg liker også å få beskjed om hvor/hva barnet skal. Uansett om det er i barnehagens regi. Hadde vært mye bedre å få en invitasjon fra barnet som skal feire, hvorfor ikke bare feire i barnehagen? Anonymous poster hash: 7c60b...c69 Så dersom barnehagen tar en spontan tur i skogen/på fjellet/på biblioteket e.l, så må de først ringe deg og spørre om det er greit? Anonymous poster hash: 9acc9...46a Det er jo typiske ting som man allerede gjerne har muntlig eller skriftlig har godtatt, personlig syns eg det hadde vert rart om eg fikk beskjed om at dei plutselig skulle på privat besøk til ukjente mennesker. Godtar du skriftlig om barnehagen skal en ekstra tur i skogen??? Anonymous poster hash: dfdea...426 Hehe.. Når min starta i bhg så skreiv vi under på at de kunne ta han med på kjøreturer om dei skulle noke og gåturer og slike ting det var alt
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #24 Skrevet 3. januar 2014 Jeg må si at jeg er enig med HI. I utgangspunktet bør det være uproblematisk, men jeg liker også å få beskjed om hvor/hva barnet skal. Uansett om det er i barnehagens regi. Hadde vært mye bedre å få en invitasjon fra barnet som skal feire, hvorfor ikke bare feire i barnehagen? Anonymous poster hash: 7c60b...c69 Så dersom barnehagen tar en spontan tur i skogen/på fjellet/på biblioteket e.l, så må de først ringe deg og spørre om det er greit? Anonymous poster hash: 9acc9...46a Det er jo typiske ting som man allerede gjerne har muntlig eller skriftlig har godtatt, personlig syns eg det hadde vert rart om eg fikk beskjed om at dei plutselig skulle på privat besøk til ukjente mennesker. Jeg har skrevet under på at de kan reise med buss, og private biler. Jeg har ikke godtatt (hverken muntlig eller skriftlig) at hun kan gå på tur i skogen e.l. Jeg ville likevel ikke nektet de det!!! Snakk om å være vanskelig da... Når det gjelder bursdagsbesøket ser jeg at flere nevner at de ikke vil at de skal gå på besøk til fremmede... Får ikke barna deres gå i bursdag etter barnehagetid heller? De er jo akkurat like fremmede da?? Anonymous poster hash: 9acc9...46a
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #25 Skrevet 3. januar 2014 Jeg må si at jeg er enig med HI. I utgangspunktet bør det være uproblematisk, men jeg liker også å få beskjed om hvor/hva barnet skal. Uansett om det er i barnehagens regi. Hadde vært mye bedre å få en invitasjon fra barnet som skal feire, hvorfor ikke bare feire i barnehagen? Anonymous poster hash: 7c60b...c69 Så dersom barnehagen tar en spontan tur i skogen/på fjellet/på biblioteket e.l, så må de først ringe deg og spørre om det er greit? Anonymous poster hash: 9acc9...46a Det er jo typiske ting som man allerede gjerne har muntlig eller skriftlig har godtatt, personlig syns eg det hadde vert rart om eg fikk beskjed om at dei plutselig skulle på privat besøk til ukjente mennesker. Jeg har skrevet under på at de kan reise med buss, og private biler. Jeg har ikke godtatt (hverken muntlig eller skriftlig) at hun kan gå på tur i skogen e.l. Jeg ville likevel ikke nektet de det!!! Snakk om å være vanskelig da... Når det gjelder bursdagsbesøket ser jeg at flere nevner at de ikke vil at de skal gå på besøk til fremmede... Får ikke barna deres gå i bursdag etter barnehagetid heller? De er jo akkurat like fremmede da?? Anonymous poster hash: 9acc9...46a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå