Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #1 Skrevet 3. januar 2014 Har en liten på 3 uker .. Siden starten har jeg slitt med ammeproblemer . Ble sår og fikk sprekker og blod fra starten, og har spent meg og svetta/Grini meg mellom alle ammingene.. Har svære sprekker på brystvortene men føler at jeg får lagt babyen lettere til . Vært hos ammehjelp og teknikken skal være ok. Har prøvd alt -men ikke noe funker. Purelan, lufttørke (lekker så mye at det går ikke), glatte kompresser til brystvortene, en uke med brulidine krem på vortene (har store krater i dem).. Fikk resept på soppbehandling til baby og smører med canesten selv men har ikke røde brystvorter? Selvom det føles som ståltråd som blir dratt ut hvert eneste sug den miksturen til baby (1ml i munn sto det) bare brekker hun seg og griner av-skal det inn alt sammen eller skal det kun smøres litt i munnen? Noen som har blitt bra etter soppkur? Har jo store sprekker i vortene og er så frustrert nå at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre gruer meg til hver amming og føler det er tortur hele greia! Vil så gjerne få det til da .. Noen som har noen oppmuntrende ord om at det blir bedre ?? Vet ikke hvor lenge jeg holder ut dette -klarer så vidt å dusje da det er vondt å få strålen på puppene .. Anonymous poster hash: 524f3...9c5
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 Høres ikke godt ut...hadde noe lignende med første, men i mye mindre skala.Da hadde jeg altfor mye melk, det var derfor huden ble så sår, høres litt ut som om det er problemet ditt også?Jeg begynte å pumpe meg, det løste problemet, pluss at jeg slapp grusomme økedøgn, siden produksjonen var så stor fra før og gjennom pumpingen. Det er tidkrevende, men vel verdt et forsøk? Du kan gi på flaske da, eller fryse melk, så kan du og pappan gå ut på date, eller få sove noen ekstra timer, mens venner og familie passer den lille... Vinn-vinn situasjon! Anonymous poster hash: 06d8c...91d
smet Skrevet 3. januar 2014 #3 Skrevet 3. januar 2014 Eg gikk gjennom det samme, toppa seg med infeksjon i såra etterkvart, så måtte behandle for det i tillegg til sopp. Eg hadde i tillegg altfor lite mjølk, så etter fire veker hjalp HS meg til å skjønne at det var bedt å stoppe. Kanskje ikkje dei oppmuntrende orda du ville ha, men for meg var det utrulig godt når nokon sa atxeg hadde gjort det eg kunne, og at det var greit å gå over til mme. Eg føler eg mista den første tida med babyen pga av ammestresset.. Lykke til og håper det går i orden for deg og babyen
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #4 Skrevet 3. januar 2014 Har du prøvd skjold? Jeg slet med det samme som deg, og hadde jeg ikke kjøpt ammeskjold når jeg gjorde, hadde jeg slutta å amme på dagen! Var så grusomt vondt.. Anonymous poster hash: 2a8f5...d64
MammantilNurket Skrevet 3. januar 2014 #5 Skrevet 3. januar 2014 Min jordmor snakket varmt om disse albuskjellene man får kjøpt på apoteket. Hun sa at de hadde "reddet henne". Kan det være noe, kanskje? Jeg har ikke prøvd dem selv, altså, men det er sikkert noen her inne som har erfaring med dem. Lykke til og klem http://no.m.wikipedia.org/wiki/Albusnegler
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #6 Skrevet 3. januar 2014 Takk for inspill off ja, det er mye tid og energi som går til dette ! Har ikke prøvd skjold nei, er redd babyen ikke vil ta puppen igjen/at det blir ille igjen med en gang hun skal suge på puppen igjen senere? Og har hørt at jeg må pumpe i tillegg for å få ut all melka da? Men tror nok at om denne soppkuren heller ikke funker -så prøver jeg skjold funker ikke DET så er d vel kanskje game over Noen som vet hvor kjapt en kan kjenne om soppkuren funker i det hele tatt? Å miste søvn er nå en ting. Men dette her tar jo virkelig kaka :-/ rart så mange sliter me det når puppene er lagd for dette.. Anonymous poster hash: 524f3...9c5
DaTuMa Skrevet 3. januar 2014 #7 Skrevet 3. januar 2014 Jeg ammet kun med skjold de to første mnd. Så sluttet jeg og det gikk supert. Etter jeg sluttet med skjold ville babyen kun ha puppen
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #8 Skrevet 3. januar 2014 Jeg ammet kun med skjold de to første mnd. Så sluttet jeg og det gikk supert. Etter jeg sluttet med skjold ville babyen kun ha puppen Pumpa du deg i tillegg da?? Anonymous poster hash: 524f3...9c5
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #9 Skrevet 3. januar 2014 Få lege til å sjekke tungebåndet til den lille, jeg gikk 5 mnd før noen faktisk tok tak i dette. Måtte klippes og hverdagen ble så mye bedre!! Anonymous poster hash: d1903...fa8
Kanutten83 Skrevet 3. januar 2014 #10 Skrevet 3. januar 2014 Jeg har også måtte bruke skjold med de jeg ammet, henholdsvis 3 mnd med nr 2 og 3 uker med nr 3. Ingen problemer med å fullamme, produksjonen var på topp, trengte ikke å pumpe Får også såre brystvorter tross riktig teknikk og sugetak osv... Men de blir tydeligvis litt herdet tross skjoldbruk for ble ikke sår når jeg kuttet ut skjoldene
DaTuMa Skrevet 3. januar 2014 #11 Skrevet 3. januar 2014 Jeg ammet kun med skjold de to første mnd. Så sluttet jeg og det gikk supert. Etter jeg sluttet med skjold ville babyen kun ha puppen Pumpa du deg i tillegg da?? Anonymous poster hash: 524f3...9c5 Pumpa en gang i døgnet i starten. Men etter en mnd gadd jeg ikke det mer. Ikkeno problem å ikke pumpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå