Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 Vi har vært hos barneortoped og barnelege uten at de fant noe galt. Han er litt kalvbeint, spes på høyre ben, men ikke veldig mye og ortopeden mente det ikke kom av dette. Problemet er at smertene er så fryktelige for han at han SKRIKER for livet, og det skjer så og si hver natt på dager han har vært i barnehagen. Det er kun høyre ben. Som regel rundt kneet, noen ganger nede i foten og leggen. De dagene han ikke er i barnehagen så er han helt fri for smerter. Hele jula f eks. Så føler at det kommer av aktivitet. Han har ofte litt vondt når han skal legge seg, og så våkner han et par timer etterpå og hyler av smerte. Jeg masserer og klemmer, og roer så godt jeg kan. Det tar en halvtime til en time, så roer det seg ned og han sovner igjen. Like fin på morgenen. Er det noen som har erfaringer og råd? Det har bare blitt verre og verre her... holdt på i to år... Legene sa det ikke var noe å gjøre med.. Anonymous poster hash: 22a61...e65
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #2 Skrevet 2. januar 2014 Knytt ulltråd rundt ankelen hans. Anonymous poster hash: a1ded...237
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #3 Skrevet 2. januar 2014 Sønnen vår har hatt mye problemer ved voksesmerter:-( Holdt på i tre år. Det vi har brukt er paracet og varmeflasker. Det hjelper veldig å sette han i badekaret i så varmt vann han klarer, det er det som funker best. ( Dusjen funker sikkert også om du ikke har badekar) Vi har funnet en krem på helsekost butikker som heter perozin, i utgangspunktet er dette en krem som brukes til leddsmerter. Denne hjelper godt, men er dyr. Om du er noe til Danmark eller kjenner noen der så har de en tilsvarende krem som heter muskelcrem som bl.a selges i Bilka. Denne er litt sterkere enn Perozin og koster en tredjedel av kremen her hjemme. Lykke til! Anonymous poster hash: 0ce7b...fec
Gabina Skrevet 2. januar 2014 #4 Skrevet 2. januar 2014 Gutten min på fire år har også hatt noen perioder med voksesmerter (dog. ikke like intense som din sønn sine) og det er ingen behandling som fjerner smertene helt. Jeg ser du har prøvd massasje. Det pleier å virke på sønnen min og han sovner som regel av det. Det hjelper også å ha noe varmt på beinet, varmeflaske, ullsokker...ect. Håper det blir bedre for gutten din. Voksesmerter er ubehagelig!
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #5 Skrevet 2. januar 2014 Varmt vann i badekar er også mitt beste tips. Har en jente på fire som også plages med dette. Våkner typisk 2-3 timer etter sengetid og gråter helt utrøstelig og roper au au au. Aldri smerter på dagen og aldri noe halting. Helt grusomt, men hun har det bare 2-3 ganger i måneden. Vi har noen ganger brukt paracet, men varmt vann i badekar er nok det som har fungert best. Kan også huske at jeg hadde det selv og at pappa masserte knærne mine. Klem til deg og gutten din! Anonymous poster hash: 732eb...f4b
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #6 Skrevet 2. januar 2014 Jeg var veldig plaget med voksesmerter da jeg var liten. Det faren min pleide å gjøre var å holde på kneet mitt og bøyde øvre foten oppover mens jeg lå i senga. Det var altså omtrent det samme som når man strekker ut leggen etter trening. Dette hjalp meg veldig. Er ikke så mye mer man kan gjøre tror jeg. Det var veldig vondt. Jeg skrek også mye. Men, det er normalt. Anonymous poster hash: 528ed...c18
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #7 Skrevet 3. januar 2014 Her har vi også samme plagene, og nesten kun på dager det har vært mye aktivitet. Massasje, paracet og varme er det eneste som lindrer. Den kremen #3 nevner skal prøves, takk for tipset Anonymous poster hash: 83df3...f94
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 3. januar 2014 #8 Skrevet 3. januar 2014 Tigerbalsam skal også fungere, masser bena godt med det før leggetid. Og som ei over skriver, tøy benet når det skjer, som man strekker leggen etter trening. Jeg hadde intense voksesmerter da jeg var rundt 17, og det som funka for meg da var å reise meg opp og gå litt..
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #9 Skrevet 3. januar 2014 Har de skjenket for leddgikt? Anonymous poster hash: 55c92...c81
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #10 Skrevet 3. januar 2014 Takk for alle tips. Skal virkelig forsøke varmeflasker. Litt usikker på om badekar er tingen midt på natta (for han), men kan ha det i bakhodet :-) Jeg tøyer og bøyer og masser. Og har smørt på noe greier jeg kjøpte på apotek (husker ikke i farta). Skal forsøke den fra helsekosten. Ulltråd vet jeg ikke helt, er det et kjerringråd tro :-) Han er sjekket i "hue og ræva" holdt jeg på å si av barnelege på privat spesialistsenter. (leser man for mye om smerter i i knær osv så dukker det ofte opp ting om kreft i sjelettet) Masse blodprøver er tatt. Og som sagt også vært hos barneortoped fordi jeg tenkte det kunne ha noe med benstilllingen å gjøre. Nothing wrong. Anonymous poster hash: 22a61...e65
amandine Skrevet 3. januar 2014 #11 Skrevet 3. januar 2014 Hva med å prøveen vurdering for innleggsåler? Tenkte siden du nevnte han var litt kalvbent. Knesmerter er veldig vanlig ved bitte litt feilstilling av fot, kontakt feks Drevelin eller tilsvarende.
Tarssan Skrevet 3. januar 2014 #12 Skrevet 3. januar 2014 Takk for alle tips. Skal virkelig forsøke varmeflasker. Litt usikker på om badekar er tingen midt på natta (for han), men kan ha det i bakhodet :-) Jeg tøyer og bøyer og masser. Og har smørt på noe greier jeg kjøpte på apotek (husker ikke i farta). Skal forsøke den fra helsekosten. Ulltråd vet jeg ikke helt, er det et kjerringråd tro :-) Han er sjekket i "hue og ræva" holdt jeg på å si av barnelege på privat spesialistsenter. (leser man for mye om smerter i i knær osv så dukker det ofte opp ting om kreft i sjelettet) Masse blodprøver er tatt. Og som sagt også vært hos barneortoped fordi jeg tenkte det kunne ha noe med benstilllingen å gjøre. Nothing wrong. Anonymous poster hash: 22a61...e65 Hvor sykt det enn høres funket ulltråd for meg i tenårene d jeg hadde intense v
Tarssan Skrevet 3. januar 2014 #13 Skrevet 3. januar 2014 Trykte litt fort her ulltråd fungerte for meg i tenårene da jeg hadde intense voksesmerter. Verdt et forsøk, helt ufarlig og koster ingenting:)
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #14 Skrevet 3. januar 2014 Helsekosten tipset meg om magnesium. Jeg har ikke prøvd selv, så jeg vet ikke om det hjelper Anonymous poster hash: c4911...d13
Mamma_til_2 Skrevet 3. januar 2014 #15 Skrevet 3. januar 2014 barnelegen her sa at lett massasje og paracet er helt legitimt for voksesmerter, det får jenta mi!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #16 Skrevet 3. januar 2014 Støtter massasje og Paracet. Massasje hjelper på humøret, og Paracet hjelper mot smertene. Regner med at det er tatt røntgenbilde av benet hans også, ikke bare inspisert utenpå...? Det er viktig å gjøre, særlig når smerten sitter i ett ben (ble vi fortalt av vår fastlege da vi slet med samme problematikk). Anonymous poster hash: 01de6...61a
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #17 Skrevet 3. januar 2014 De gangene vi har vært plaget har vi gitt stikkpille, men om det er hver dag, så må du rådføre deg med lege. Anonymous poster hash: 71d5f...044
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #18 Skrevet 3. januar 2014 Jeg ville ikke gitt paracet når han har vondt så ofte. Jeg hadde som sagt ovenfor samme smerter som liten. Det er vondt, men overkommelig. Og de varer jo bare opp til en time ca, så da har jo paraceten nettopp begynt å virke når de går over/blir bedre. Anonymous poster hash: 528ed...c18
Mamma_til_2 Skrevet 3. januar 2014 #19 Skrevet 3. januar 2014 Jeg ville ikke gitt paracet når han har vondt så ofte. Jeg hadde som sagt ovenfor samme smerter som liten. Det er vondt, men overkommelig. Og de varer jo bare opp til en time ca, så da har jo paraceten nettopp begynt å virke når de går over/blir bedre. Anonymous poster hash: 528ed...c18 ville ikke du gitt ditt barn paracet når det sitter og hyler av smerte? vi har mixtur som virker fort (10 min) mens får hun massasje. Tror virkelig ikke du husker hvor jævla grusomt det var med intense smerter i bena!
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #20 Skrevet 3. januar 2014 Jeg ville ikke gitt paracet når han har vondt så ofte. Jeg hadde som sagt ovenfor samme smerter som liten. Det er vondt, men overkommelig. Og de varer jo bare opp til en time ca, så da har jo paraceten nettopp begynt å virke når de går over/blir bedre. Anonymous poster hash: 528ed...c18 ville ikke du gitt ditt barn paracet når det sitter og hyler av smerte? vi har mixtur som virker fort (10 min) mens får hun massasje. Tror virkelig ikke du husker hvor jævla grusomt det var med intense smerter i bena! Skjønner jo at du gjør det. Grusomt å se at barnet har det vondt. Men HI sitt barn har det så ofte at jeg ville vært veldig skeptisk til det og heller brukt strekk og massasje. Mange leger har advart med høyt paracetbruk hos barn. Av og til er selvfølgelig ok. Anonymous poster hash: 528ed...c18
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #21 Skrevet 3. januar 2014 Det hat vår gutt på 8 år også hatt siden han var 3 år.Hyler og nekter å stå på bena da det er så vondt.Men vi knyter ulltrå rundt anklene og det funker.Nå har han det liggende på nattbordet og knyter gjerne på selv når han merker deter litt vondt om kvelden.. Anonymous poster hash: a8f23...dbe
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #22 Skrevet 3. januar 2014 Uff stakkars små..... jeg har en datter med revatiske plager, vi lager saltvannsbad til henne. bruker grovt salt og løser opp i badekarret, det skal 3 ss pr liter for å simulere havet, men jeg tar å fyller godt varmt vann i karet og heller på en god slup salt. bruker helt vanlig havsalt eller grov salt billig fra butikken. jeg gjør det med meg selv og når jeg har vondt i ryggen og det hjelper. prøv dette på deres barn. Anonymous poster hash: 55c92...c81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå