Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 Vi skal gifte oss til sommeren, og lurer på dette med gaver.. Vi har alt vi trenger, bor trangt og har ikke plass til hverken mer servise, kjøkkenutstyr, møbler eller annet "nips". Vi har ikke så veldig god økonomi, så det vi heller kunne ønske oss var å få dratt på en romantisk bryllupsreise, eller rett og slett bare spare til et større sted å bo. Vi har sett at andre har skrevet på invitasjonen noe liknende dette: "Vi trenger ingen gaver, at dere kommer er gave nok i seg selv. Dersom det derimot er ønskelig å gi noe, blir vi kjempeglade om dere vil gi et bidrag til bryllupsreisen vår." Er dette sett på som frekt eller helt ok? Jeg har selv gitt penger i bryllup og synes ikke det var noe problem, men vil gjerne høre hva andre synes. Anonymous poster hash: b08e8...b8c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #2 Skrevet 3. januar 2014 Dytt. Anonymous poster hash: b08e8...b8c
Modesty Blaise. Skrevet 3. januar 2014 #3 Skrevet 3. januar 2014 Jeg syns ikke det er frekt. Vi hadde også akt når vi giftet oss, så det vi ønsket oss var gavekort fra et bestemt reisebyrå, som selvfølgelig var ment til bryllupsreisen vår
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #4 Skrevet 3. januar 2014 Jeg gir ikke penger i bryllupsgave flere ganger. Jeg har gjort det en gang (ble sagt at de ønsket seg penger til bryllupsreise - vel7 år er gått og reisen har enda ikke funnet sted) og synes ikke det var noe særlig. Dvs jeg har i et par tilfeller etterpå gitt penger, men da har brudeparet (som var godt etablerte) bidrag til røde kors og leger uten grenser. Synes ikke det er frekt å skrive det på invitasjonen, men jeg hadde ikke gitt det til dere. Anonymous poster hash: 9da71...2d8
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #5 Skrevet 3. januar 2014 Jeg ville ikke skrevet noe, med mindre dere skriver at de ikke trenger gaver og ikke noe mer. Folk spør uansett etter ønskeliste og da kan dere si at dere ønsker dere penger til bryllupsreise. Anonymous poster hash: 2554d...176
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #6 Skrevet 3. januar 2014 Jeg ville ikke skrevet det i invitasjonen men sakt det til de som ber om ønskeliste. Det er mange som ikke liker å gi penger og ønsker å gi noe mer personlig. Det må dere også respektere selv om dere helst vil ha penger. Anonymous poster hash: 5ca8c...d78
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #7 Skrevet 3. januar 2014 Vi ønsket oss penger til opppussing, det ble ikke tatt godt imot. Det var mange som ga oss penger, men vi fikk også mye kjøkkenutstyr som vi ikke trenger. Bl.a. Hardangerbestikk i tre forskjellige mønstre. Som hun ene sa: De får bytte det hvis de ikke er fornøyd. -Bytte i hva? Noe annet vi ikke trenger? Vi er forresten nesten ferdig med å pusse opp, pengene kom godt med. Anonymous poster hash: cc7bd...a8d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #8 Skrevet 3. januar 2014 Tusen takk for svar alle sammen! Da blir det nok til at vi ikke skriver noe, og heller sier ifra til de som spør. Eventuelt går det an å lage en liten ønskeliste til de som evt ikke ønsker å gi penger. HI. Anonymous poster hash: b08e8...b8c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #9 Skrevet 3. januar 2014 Vi ønsket oss penger til opppussing, det ble ikke tatt godt imot. Det var mange som ga oss penger, men vi fikk også mye kjøkkenutstyr som vi ikke trenger. Bl.a. Hardangerbestikk i tre forskjellige mønstre. Som hun ene sa: De får bytte det hvis de ikke er fornøyd. -Bytte i hva? Noe annet vi ikke trenger? Vi er forresten nesten ferdig med å pusse opp, pengene kom godt med. Anonymous poster hash: cc7bd...a8d Penger til oppussing er jo et helt merkelig bysllupsønske. Så akkurat det skjønner jeg godt at ikke ble etterfulgt.... Anonymous poster hash: 2554d...176
Bustetroll Skrevet 3. januar 2014 #10 Skrevet 3. januar 2014 Min bror og svigerinne ønsket seg penger pga dårlig økonomi. De fikk vel penger av alle tror jeg. Kom greit med til å betale både bryllup og regninger
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #11 Skrevet 3. januar 2014 Vi ønsket oss penger til opppussing, det ble ikke tatt godt imot. Det var mange som ga oss penger, men vi fikk også mye kjøkkenutstyr som vi ikke trenger. Bl.a. Hardangerbestikk i tre forskjellige mønstre. Som hun ene sa: De får bytte det hvis de ikke er fornøyd. -Bytte i hva? Noe annet vi ikke trenger? Vi er forresten nesten ferdig med å pusse opp, pengene kom godt med. Anonymous poster hash: cc7bd...a8d Penger til oppussing er jo et helt merkelig bysllupsønske. Så akkurat det skjønner jeg godt at ikke ble etterfulgt.... Anonymous poster hash: 2554d...176 Hvorfor det? Anonymous poster hash: cc7bd...a8d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #12 Skrevet 3. januar 2014 Helt greit å ønske seg penger:) Vi gjorde det, i tillegg til en liten ønskeliste. Ikke alle vil gi penger, men alle våre venner visste at vi bodde trangt og hadde dobbelt opp av det meste ettersom vi var voksne da vi flyttet sammen. Brukte pengene på hvitevarer og møbler til huset vi etterhvert fikk. Men enig i at det ikke bør stå i invitasjonen:) Anonymous poster hash: baa2a...b9d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #13 Skrevet 3. januar 2014 Jeg synes ikke noe om penger på ønskelisten. For meg blir det som om man ønsker at andre skal betale for bryllupsfesten man selv har invitert til! Hvis dere virkelig ikke trenger eller ønsekr dere noe som helst, så kand ere helelr ønske dere bidrag til et veldedig formål! For meg er ialelfall det mye mer raust enn å ønske seg penger for å dekke opp for en bryllupsutgift....... Anonymous poster hash: 6135a...051
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #14 Skrevet 3. januar 2014 Jeg synes ikke noe om penger på ønskelisten. For meg blir det som om man ønsker at andre skal betale for bryllupsfesten man selv har invitert til! Hvis dere virkelig ikke trenger eller ønsekr dere noe som helst, så kand ere helelr ønske dere bidrag til et veldedig formål! For meg er ialelfall det mye mer raust enn å ønske seg penger for å dekke opp for en bryllupsutgift....... Anonymous poster hash: 6135a...051 Hvorfor er det så gale? Hvorfor kan ikke folk selv velge hva de skal ønske seg? Anonymous poster hash: cc7bd...a8d
I scream for icecream! Skrevet 3. januar 2014 #15 Skrevet 3. januar 2014 Jeg synes ikke noe om penger på ønskelisten. For meg blir det som om man ønsker at andre skal betale for bryllupsfesten man selv har invitert til! Hvis dere virkelig ikke trenger eller ønsekr dere noe som helst, så kand ere helelr ønske dere bidrag til et veldedig formål! For meg er ialelfall det mye mer raust enn å ønske seg penger for å dekke opp for en bryllupsutgift....... Anonymous poster hash: 6135a...051 Vet du hva? Jeg ville MYE heller sponset gode venner eller familie med en fantastisk flott bryllupsfest dersom de ønsket det enn at de skulle gi bort pengene de egentlig trengte. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det har noe å si hva brudeparet bruker pengene på. Jeg ga min bror og hans kone penger til deres bryllup. Aner ikke hva pengene ble brukt til, men regner med de kom godt med, og ble brukt på NOE de ønsket seg eller hadde lyst til. Og det er godt nok for meg.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #16 Skrevet 3. januar 2014 Jeg ville ikke skrevet noe, med mindre dere skriver at de ikke trenger gaver og ikke noe mer. Folk spør uansett etter ønskeliste og da kan dere si at dere ønsker dere penger til bryllupsreise. Anonymous poster hash: 2554d...176 Enig med denne. Så en invitasjon (på nettside for bryllupet) hbor øbskelisten besto av et kontonr. Bryllupet var ellers gjort på absolutt biøligdte måte (gjestene overnattet i medbrakte telt og hadde mat selv, unntatt bryllupskvelden hvor de grilla). Veldig åpenlyst at de giftet seg kun for å få penger. Et bidrag til bryllupsreise kan man ha på ønskelisten, å be om penger til å pusse opp huset synes jeg blir feil. Anonymous poster hash: 24dd7...a74
Håper<3 Skrevet 3. januar 2014 #17 Skrevet 3. januar 2014 Syns det er helt greit å gi penger hvis det er det brudeparet ønsket seg. Jeg kjøper gave for ca. 1000 kr, det gjør meg ingenting å heller gi dem kontanter i en konvolutt.
Våryr ✿ Skrevet 3. januar 2014 #18 Skrevet 3. januar 2014 Jeg kunne gitt gavekort til et reiseselskap, men ikke penger. Har brudeparet så dårlig økonomi, får de heller ha et rimeligere bryllup.
3 i april Skrevet 3. januar 2014 #19 Skrevet 3. januar 2014 Jeg syns at det er helt ok å ønske seg penger når en gifter seg. For det første så har paret som gifter seg allerede kjøpt seg hus, og har dermed det meste av inventar som møbler, servise, vaser, bestikk osv. Det er ytterst få som flytter fra pike/gutterommet å så kjøper hus dagen de gifter seg. Så hvorfor kjøpe en masse med ting og tang som brudeparet allerede ha ? Hvorfor ikke bare gi de penger så kan de selv bruke det på hva de ønsker enten det er snakk om nytt servise, oppussing, bryllupsreise, ny bil eller hva det nå måtte være Dere kan jo legge ut gavliste å så føre på at dere utenom dette også ønsker dere penger og gavekort fra et spesifikt reisebyrå.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #20 Skrevet 3. januar 2014 Det syns jeg ikke er frekt i hele tatt, ville gjort det samme om jeg skulle gifte meg Anonymous poster hash: 289ae...0fd
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #21 Skrevet 3. januar 2014 Vi ønsket oss penger til opppussing, det ble ikke tatt godt imot. Det var mange som ga oss penger, men vi fikk også mye kjøkkenutstyr som vi ikke trenger. Bl.a. Hardangerbestikk i tre forskjellige mønstre. Som hun ene sa: De får bytte det hvis de ikke er fornøyd. -Bytte i hva? Noe annet vi ikke trenger? Vi er forresten nesten ferdig med å pusse opp, pengene kom godt med. Anonymous poster hash: cc7bd...a8d Penger til oppussing er jo et helt merkelig bysllupsønske. Så akkurat det skjønner jeg godt at ikke ble etterfulgt.... Anonymous poster hash: 2554d...176 Synes ikke dette er rart.. Søsteren min og mannen ønsket seg gavekort på maxbo og fikk bygget på huset sitt til familieforøkning.. Anonymous poster hash: 71d84...0ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå