Gå til innhold

Herregud, nå ble jeg skikkelig bekymret!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 7 år. Hun er ei småspist og skikkelig kresen jente. Veldig kresen. Hun er litt blek, så jeg har relatert det til at hun ikke får i seg nok næringsstoffer. Tenkte derfor å ta henne med til lege for å sjekke om hun har noen mangler.

I dag begynte hun plutselig å blø neseblod. Tenkte ikke så mye på det der og da, men begynner å google, og da lyser det leukemi mot meg.

Jeg har ikke oppdaget spesielt mange blåmerker og hun er ikke slapp. Litt vel mye energi spør du meg. Ikke spesielt utsatt for infeksjoner heller, bortsett fra forkjølelser.

Men, dette neseblodet bekymrer meg. Også blekheten.

Skal selvfølgelig ta henne med til lege. Men, er litt på let etter beroligende ord kjenner jeg :(

Anonymous poster hash: fdb4f...d37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig sjeldent med leukemi, så ta ingen sorger på forskudd.

Har hun mye energi, ville jeg ikke vært så veldig nervøs.

Gå til legen og få ro i sjelen.  

Lykke til!

Anonymous poster hash: 10bbb...9f0
Skrevet

Å blø neseblod er veldig vanlig, og har hun aldri gjort det før er det ihvertfall ingen grunn til bekymring. Om hun plutselig hadde begynt å blø ofte, hadde jeg vurdert lege.

hudfargen er heller ikke noe symptom, vi er alle forskjellige. Så lenge hun vokser som normalt, og ikke er spesielt slapp får hun sannsynligvis i seg næringsstoffene hun trenger.

Dette bekymrer ikke meg, jeg synes du skal se det an før du tar henne med til legen for dette,

Skrevet

For Guds skyld: IKKE google når det kommer til symptomer!

Ifg mine symptomer har jeg hatt kreft, hjerteinfark, svulster, ME, MS, Leddgikt...ja, du ser hva jeg skal fram til..

Det trenger ikke være noe annet enn at hun kan ha skrapt opp inni nesa (kan ha klødd inni der)..

At hun er blek og slapp, vel, lite vitaminer, mangel på sol og lite variert mat kan gjøre oss slappe..

Ta henne selvfølgelig med til legen om du er bekymret, men vær så snill, ikke skrem opp deg selv! Og ligg unna internett, der kan en uskyldig ting framstå som en dødlig sykdom..

Anonymous poster hash: b9ebe...219

Skrevet

For Guds skyld: IKKE google når det kommer til symptomer!

Ifg mine symptomer har jeg hatt kreft, hjerteinfark, svulster, ME, MS, Leddgikt...ja, du ser hva jeg skal fram til..

Det trenger ikke være noe annet enn at hun kan ha skrapt opp inni nesa (kan ha klødd inni der)..

At hun er blek og slapp, vel, lite vitaminer, mangel på sol og lite variert mat kan gjøre oss slappe..

Ta henne selvfølgelig med til legen om du er bekymret, men vær så snill, ikke skrem opp deg selv! Og ligg unna internett, der kan en uskyldig ting framstå som en dødlig sykdom..

Beklager, leste litt fort.. Ser at hun IKKE er slapp.. Og DET er jo et godt tegn ;)

Skrevet

Jeg blødde ofte neseblod når jeg var mindre. Begynte ofte helt plutselig midt på natta også ofte, men var aldri noe alvorlig galt med meg fordet. Å blø neseblod er da en relativt vanlig ting. Og sjøl om noen også blør neseblod ofte, trenger det ikke være noe alvorlig fordet.

Skrevet

det er ikke unormalt å plutselig begynne å blæ neseblod uten grunn. Det skjedde flere ganger med meg en periode da jeg var barn. Har hørt at det kan være en blodåre som har lagt seg sånn at den lett sprekker ellernoe..det gikk i alle fall over her :)

Anonymous poster hash: 19595...655
Skrevet

Puh, takk så mye for svar. Kom litt nedpå jorda igjen. Fikk litt panikk her en liten stund nå...

Anonymous poster hash: fdb4f...d37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...