Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 I huset vi bor,bor det ei dame som er virkelig psykisk ustabil.. men ifølge henne selv trenger ho ikke å bli innlagt. Nå flyr ho ned dørene til alle oss andre (5leiligheter) og maser/griner/legger ut om problemer osv. Ingen av oss er i familie med henne. I dag måtte en nabo tvinge seg inn hos henne fordi det lukta brent... da hadde dama satt på en stekepanne med bacon på fullt å glemt av den... tidligere har det tatt fyr i både kasseroller og kaffetrakter.. Jeg får ikke sove... hva om hun glemmer mer? Hva kan vi som naboer gjøre? Ingen kjenner henne sågodt... Anonymous poster hash: 9bd97...2f1
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #2 Skrevet 2. januar 2014 Er det borettslag så kontakt styret. Vet det er blitt gjort her jeg bor. Anonymous poster hash: 2f01b...75b
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #3 Skrevet 2. januar 2014 Vi leier alle sammen... og huseier gir blanke faen.... Anonymous poster hash: 9bd97...2f1
mamma'n til 2 :) Skrevet 2. januar 2014 #4 Skrevet 2. januar 2014 (endret) Ring politiet. Dersom dette stemmer, er det både plagsom adferd og menneskeliv i potensiell fare. Er naboen syk,trenger hun legetilsyn og evt innleggelse. Politiet kan bistå ift legevakt. Hun innrømmer ikke dette selv om hun f.eks er på vei inn i en psykose. For din egen sikkerhet, skaff deg nødvendig utstyr som røykvarslere,brannteppe,brannstige/tau og brannslukkningsapparat. Evt kjør advokat på huseier så naboen må flytte. Evt må du flytte selv... Er ikke lett med ustabile naboer og huseiere som gir f... i alt! Lykke til :-) Endret 2. januar 2014 av mamma'n til 2 :)
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #5 Skrevet 2. januar 2014 Kan dere ikke få huseier til å installere seriekoblede røykvarslere? Snakk med han og si at dere er bekymret. Sjekk ut lovverk om brannsikkerhet når flere enheter av leiligheter er i samme bygg. Kanskje det er noen regler på det? Da kan du i hvert fall få ro til å sovne om kvelden. Det er også en investering for han med tanke på brann. Vi bor i firemannsboliger, og alle leilighetene, altså fire og fire enheter har seriekoblede røykvarslere. Er det røykutvikling hos en av mine naboer vil også røykvarsleren min pipe. Det syns jeg er en trygghet. Sørg i hvert fall for at dere har en god inboforsikring. Alternativet er jo å flytte. Anonymous poster hash: 2907a...e7e
Virginia. Skrevet 3. januar 2014 #6 Skrevet 3. januar 2014 Er dette en eldre dame? Kan hun være dement?
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #7 Skrevet 3. januar 2014 Hei. Takk for svar. Hun er ikke dement.. Feier/brannetat var her tidligere i høst og ville ha seriekoblet alarm,og har sendt brev til huseier.. tviler på huseier gidder. Jeg vil flytte,men uten jobb og særlig linntekt så må vi bare bli her da leien er lav. Anonymous poster hash: 9bd97...2f1
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #8 Skrevet 3. januar 2014 Dere kan uansett be henne installere komfyrvakt. Anonymous poster hash: 57d99...deb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå