Gå til innhold

Er det bare jeg som skyller ned Ob i toalettet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

SÅ store blir ikke tampongene da! De vokser ja, men ikke sånn at de kan tette rør. Hysteri-nisser! :P

Anonymous poster hash: 454eb...1cd

Jo, det gjør de faktisk.

Har du puttet en tampong i et glass vann og sett hvor stor den blir noen gang? Den digre greia der skal gjennom alle rørene fra toalettet og til kommunalt nett, de rørene er ikke så tykke, og det er gjerne noen bøyer på dem.... Om du da i tillegg har litt rust på innsiden av rørene, en eller annen i huset ditt har kastet en våtserviett eller q-tips i doen før du dro ned tampongen risikerer du at disse tingene henger seg fast i hverandre i en sving og vips er rørene tette.

Har en nevø som er rørlegger, akkurat ferdig med læretiden, og som unggutt på laget er tette doer noe han stadig må ut og hjelpe til med. Han sier han er med på å stake tamponger opp av doene til folk flere ganger i uken, noen ganger blir det så tett å de ikke klarer få opp proppen en gang. Nesten alltid når folk opplever tette doer er det pga ting som ikke skulle vært i do, som tamponger. Han ler når han forteller om de flaue "kjærringene"...

Anonymous poster hash: d37ae...ac6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt man skal tenke over og lære når man er her inne.... ;)

Jeg fikk mensen for 30 år siden - jepp, haugammel ;).

Har vel brukt tamponger i 28-29 av disse årene. Aldri tettet noen sluk.

Jeg lærte faktisk at tamponger, det kaster man i do! Så der må jeg vel være delvis unnskyldt ;)

Til orientering så kaster jeg aldri noe annet i do, bortsett fra toalettpapir.

Men, nå måtte jeg før første gang på ca 28 år lese på Tampax-pakken.... der står det nå helt nederst at så sant man har en avfallsbøtte tilgjengelig så anbefales det ikke å kaste tampongen i toalettet.

Det står også at man heller ikke bør kaste papiret rundt eller papphylsen i toalettet, fordi disse er laget delvis med plast!

Så i dag lærte jeg noe nytt :P

En eller annen nevnte at libress har små lilla "søppelposer" til bind/tamponger? Har alle butikker disse??

Jeg har aldri sett noe slik - men nå skal det sies at jeg heller aldri har kikket etter, siden det aldri har vært et behov.

Men, jeg skal prøve å endre mine vaner fra nå - er aldri for sent å lære en gammel hund å sitte ;)

Men det er én ting jeg ikke forstår....... er det virkelig mulig å skyte ut tampongen hvis man gjør "nr 2"?????

Altså, seriøst??????!?? :huh::fnise:

Anonymous poster hash: 3a12e...140
Skrevet

By the way.... egentlig helt utrolig at jeg har sittet å lest gjennom 5 hele sider med tampong-i-do-eller-ikke-diskusjon....... ;)

# 102

Skrevet

Jeg lærte faktisk at tamponger, det kaster man i do! Så der må jeg vel være delvis unnskyldt ;)

Men, nå måtte jeg før første gang på ca 28 år lese på Tampax-pakken.... der står det nå helt nederst at så sant man har en avfallsbøtte tilgjengelig så anbefales det ikke å kaste tampongen i toalettet.

Det står også at man heller ikke bør kaste papiret rundt eller papphylsen i toalettet, fordi disse er laget delvis med plast!

En eller annen nevnte at libress har små lilla "søppelposer" til bind/tamponger? Har alle butikker disse??

Jeg har aldri sett noe slik - men nå skal det sies at jeg heller aldri har kikket etter, siden det aldri har vært et behov.

Men, jeg skal prøve å endre mine vaner fra nå - er aldri for sent å lære en gammel hund å sitte ;)

Men det er én ting jeg ikke forstår....... er det virkelig mulig å skyte ut tampongen hvis man gjør "nr 2"?????

Jeg bruker de minste tampongene og har faktisk opplevd noen ganger at den presses ut dersom jeg bæsjer!

Anonymous poster hash: 7330a...91c

Skrevet

Slike lilla poser finner du ved babysakene. Selges i 3 pakk. Bruker de til bleier og til å putte klær som er gulpet eller bæsjet på når vi er ute. Veldig kjekt

Anonymous poster hash: 75e3f...231

Skrevet

Helt enig, tamponger skal IKKE i do! Men må jeg si jeg ble litt sjokkert når jeg var hos min x-svigermor for noen år siden og det fantes ikke søppelbøtte på noen av bada deres! Selfølgelig fikk jeg mensen en gang jeg var på besøk og viste ikke mine arme råd om hvor jeg skulle kaste tampongen. Det frista å kaste den i do, men tok heller en stor søppelpose og surret den rundt og måtte gå helt ut til søpla med den. Litt vanskelig å gjøre det diskret kan man si! 

Men har egentlig aldri falt meg inn å kaste sånne ting i do. Tenk å flaut det hadde vært om den hadde tetta seg og rørleggeren bare henter opp haugevis av brukte tamponger. Æsj! Men en anna ting, hvor ekkelt er det at det ikke finnes søppelbøtter på bada til folk??? Kan jo ikke kaste den i søpla på kjøkkenet heller! Frustrert! 

Anonymous poster hash: 03915...b19
Skrevet

Ja, jeg kaster ob, q-tips, våtservietter, bomullspads og den greia rundt linsene i do. Har aldri tettet seg....

Bor du i enebolig?

Anonymous poster hash: f370c...328

Nei.

Var det jeg tenkte. Da kan du faktisk ikke vite hvorvidt DU har forårsaket tette do eller ikke. Kanskje har en nabo i ditt sameie/blokk/bygård fått problemer pga deg!

Og det er ikke mitt problem :)

Jo, det er det. For slikt går på fellesutgifter som også du må betale for, ditt brødhode!

Skrevet

Ja, jeg kaster ob, q-tips, våtservietter, bomullspads og den greia rundt linsene i do. Har aldri tettet seg....

Nei, ikke til nå, nei... Håper du sparer til rørleggerregninga samtidig, og til det minst femsifrede beløpet som skal til den dagen hele rørsystemet fra boligen din må graves opp. Bare fordi du ikke kaster søppel der den hører hjemme.
Er nok ikke mulig å finne ut at det kommer fra oss, DERSOM det skulle tette seg :)

Men da må kommunen du bor i bruke mer penger på renovasjon i stedet for på tjenester som vil komme deg til gode. Skole, helsestasjon, bibliotek og barnehager: det blir mindre penger på disse.

Anonymous poster hash: 6b2bf...363

Skrevet

Har kastet tamponger i do i 20 år. Har ennå ikke tettet en do. Syns det er ekkelt å ta de opp og pakke de inn, så jeg kommer ikke til å endre på det. Bor i min egen enebolig med egen septiktank.

"Jeg er 15 år og vil ikke innse at selvom det har gått bra til nå, så kan det gå galt, og det blir veldig kjipt for meg og de andre jeg deler bopel med. Men jeg kommer til å fortsette for jeg bryr meg ikke så mye om verken miljøet eller menneskene jeg deler hverdag og økonomien med. Den dagen det faktisk tetter seg så spleiser meg og manne på det uansett lizzom".

Det var vel omtrent det jeg fikk ut av innlegget ditt.

Ikke stygt ment. Men jeg har noen ganger gjort ting jeg ikke visste hvilke konsekvenser det kunne gi. Men når noen som har visst bedre har opplyst meg, så har jeg gjort noe med det. Hvorfor er det så vanskelig?

Jaja, kjenner jeg hadde flirt en hel del dersom septiktanken din gikk i lufta. Hehe:)

"Jeg er så dårlig til å argumentere for meg, at jeg må gå til personangrep for å få sagt det jeg vil, lizzom..."

Skrevet

Har kastet tamponger i do i 20 år. Har ennå ikke tettet en do. Syns det er ekkelt å ta de opp og pakke de inn, så jeg kommer ikke til å endre på det. Bor i min egen enebolig med egen septiktank.

"Jeg er 15 år og vil ikke innse at selvom det har gått bra til nå, så kan det gå galt, og det blir veldig kjipt for meg og de andre jeg deler bopel med. Men jeg kommer til å fortsette for jeg bryr meg ikke så mye om verken miljøet eller menneskene jeg deler hverdag og økonomien med. Den dagen det faktisk tetter seg så spleiser meg og manne på det uansett lizzom".

Ikke stygt ment. Men jeg har noen ganger gjort ting jeg ikke visste hvilke konsekvenser det kunne gi. Men når noen som har visst bedre har opplyst meg, så har jeg gjort noe med det. Hvorfor er det så vanskelig?

Jaja, kjenner jeg hadde flirt en hel del dersom septiktanken din gikk i lufta. Hehe:)

Døde av latter her for det siste du skrev. Tårene spruter og samboer'n lurer på om jeg har slått meg

:fnise:

:hoho:

Ha ha! -jeg flirte litt mer enn jeg gav uttrykk for selv. :D

En septiktank som går i lufta i motvind. Da kan du le da, med fregner

Ja, for septiktanker går jo som kjent i lufta støtt og stadig på grunn av tamponger....

Skrevet

Ta de opp? Fra hvor?

Anonymous poster hash: af2d7...31e

Du må jo dra de ut, og istedenfor å bare slippe de rett i do, ta de opp og pakke de inn i papir. Var det virkelig nødvendig å utdype?!

Skrevet

Det bør du ikke gjøre. Du kan miste muligheten til å få dekket skaden om kloakken din går tett. OB skal i søpla, ikke i do. Almenkunnskap på barneskole nivå!

Anonymous poster hash: 9cf07...483
Skrevet

Jeg er faktisk sjokkert over at det er flere som gjør det her....
Hvorfor er det...altså..logikken?Jeg hadde aldri kommet på å kaste den i do!
Hvorfor kaste den i do?
Hadde noen gjort det hjemme hos meg, så hadde alt tettet seg pga at rørene allerede har sklidd fra hverandre..Vi må være sparsomme med papiret(det holder til å tette det) til vi får gravd opp til våren..
Håper virkelig jeg har venninner som kaster tampongene i bøtta jeg har på badet..!

Anonymous poster hash: b3b34...50d
Skrevet (endret)

Jeg gjorde det da jeg var yngre, trodde det var helt normalt, men nå kunne det aldri falt meg inn. Kjenner ei som fortsatt gjør det, og da jeg sa at rørene kan gå til helvete fikk jeg bare til svar at det kom ikke til å skje, for hun hadde nemlig superdo og superrør, så det gikk så bra, så.

Endret av Flickan i skägg
Skrevet

"Jeg er så dårlig til å argumentere for meg, at jeg må gå til personangrep for å få sagt det jeg vil, lizzom..."

"Jeg klarer ikke å lese, ei heller tolke det jeg leser og hisser meg derfor unødvendig opp på en fredags ettermiddag fordi jeg ikke har bedre og bedrive."

Jeg skrev ingenting om henne, jeg skrev noe om innlegget. Men du klarte ikke å se forskjellen.

.

Ser forresten at du driver å kommenterer nedover i rekka her, hakker og retter på det folk sier. Kan du ikke ta deg en øl også kan vi alle være venner? Er det nødvendig å keite bare for å gjøre det?

Ro ned.

Skrevet

Hugsar kor flaut det var då eg fekk mensen for første gang, og fekk ein alvorsprat frå mor mi om korleis ein skulle handtere avfallet - etter streng beskjed frå far min :sprettoy:

- og ob har sjølvsagt ikkje gått i do, anna enn ved eit sjeldent uhell.

Skrevet

..... bæsj, tiss, dopapir er det som skal i do, ikke noe annet.

http://www.dovett.no/

Underholdt meg i fleite minutt dette. Fantastisk video :D
Skrevet

Bor du i enebolig?

Nei.

Var det jeg tenkte. Da kan du faktisk ikke vite hvorvidt DU har forårsaket tette do eller ikke. Kanskje har en nabo i ditt sameie/blokk/bygård fått problemer pga deg!

Og det er ikke mitt problem :)

Jo, det er det. For slikt går på fellesutgifter som også du må betale for, ditt brødhode!

Jaja, shit au! Blir ikke rare greiene på hver når det blir delt på 1000 leiligheter..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...