Gå til innhold

Er det bare jeg som skyller ned Ob i toalettet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid kastet de i toalettet, men det betyr ikke at jeg kaster bleier der av den grunn.Kaster dere de ut i søppelspannet ute med en gang? Man kaster de vel ikke i søpla på kjøkkenet? Det er jo bare ekkelt.Anonymous poster hash: fbad1...31f

Trodde det var vanlig å ha lukket søppeldunk på badet. Anonymous poster hash: a2658...5c4

Kaster du bleiene i den også? Det lukter. Æsj.

Anonymous poster hash: fbad1...31f

Nei, det gjør jeg ikke.

Anonymous poster hash: a2658...5c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde de fleste visste at man IKKE skal hive annet enn toalettpapir i toalettet.

Skrevet

oooops, Q-tips, bikkjehår, tamponger, bomull havner i doen her gitt... bind og bleier i bleiebøtta...

Anonymous poster hash: dec90...1d0
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Ja, jeg kaster ob, q-tips, våtservietter, bomullspads og den greia rundt linsene i do. Har aldri tettet seg....

Anonymous poster hash: 7330a...91c

Nei, ikke til nå, nei... Håper du sparer til rørleggerregninga samtidig, og til det minst femsifrede beløpet som skal til den dagen hele rørsystemet fra boligen din må graves opp. Bare fordi du ikke kaster søppel der den hører hjemme.

Skrevet

Det kostet oss 5000kr da noen hadde vært så lur å gjøre det her. Ikke akkurat en velkommen utgift. Men rørleggeren var kjempefornøyd han da. Han tjente gode penger på den slags utrykkninger. Han mente at hvis man ikke har hotell-rør, bør man ikke spyle ned annet enn oppløselig toalettpapir. Forresten sa han at det vanskeligste å få ut av rør er tamponger og truseinnlegg i hjem der folk også bruker vaskepulver, for pulveret fikserte blokkeringen så den ble knallhard. Greit å ta til seg, for oss som ikke er bastante og som ikke skryter av å gjøre som vi alltid har gjort på tross av mulige konsekvenser.

Skrevet

Har kastet tamponger i do i 20 år. Har ennå ikke tettet en do. Syns det er ekkelt å ta de opp og pakke de inn, så jeg kommer ikke til å endre på det. Bor i min egen enebolig med egen septiktank.

"Jeg er 15 år og vil ikke innse at selvom det har gått bra til nå, så kan det gå galt, og det blir veldig kjipt for meg og de andre jeg deler bopel med. Men jeg kommer til å fortsette for jeg bryr meg ikke så mye om verken miljøet eller menneskene jeg deler hverdag og økonomien med. Den dagen det faktisk tetter seg så spleiser meg og manne på det uansett lizzom".

Det var vel omtrent det jeg fikk ut av innlegget ditt.

Ikke stygt ment. Men jeg har noen ganger gjort ting jeg ikke visste hvilke konsekvenser det kunne gi. Men når noen som har visst bedre har opplyst meg, så har jeg gjort noe med det. Hvorfor er det så vanskelig?

Jaja, kjenner jeg hadde flirt en hel del dersom septiktanken din gikk i lufta. Hehe:)

Skrevet

det er jo ikke bare dine rør som kan tettes. Det koster faktisk kommunen veldig mye å rense ut sånt som ikke hører hjemme i kloakken!! I Oslo går det an kampanje nå for å få folk til å slutte med å kaste annet enn dopapir i toalettet, for det skaper problemer i renseannlegget

Anonymous poster hash: b026c...6ce
Skrevet (endret)

Har kastet tamponger i do i 20 år. Har ennå ikke tettet en do. Syns det er ekkelt å ta de opp og pakke de inn, så jeg kommer ikke til å endre på det. Bor i min egen enebolig med egen septiktank.

"Jeg er 15 år og vil ikke innse at selvom det har gått bra til nå, så kan det gå galt, og det blir veldig kjipt for meg og de andre jeg deler bopel med. Men jeg kommer til å fortsette for jeg bryr meg ikke så mye om verken miljøet eller menneskene jeg deler hverdag og økonomien med. Den dagen det faktisk tetter seg så spleiser meg og manne på det uansett lizzom".

Ikke stygt ment. Men jeg har noen ganger gjort ting jeg ikke visste hvilke konsekvenser det kunne gi. Men når noen som har visst bedre har opplyst meg, så har jeg gjort noe med det. Hvorfor er det så vanskelig?

Jaja, kjenner jeg hadde flirt en hel del dersom septiktanken din gikk i lufta. Hehe:)

Døde av latter her for det siste du skrev. Tårene spruter og samboer'n lurer på om jeg har slått meg

:fnise: 

:hoho: 

Endret av mamma_til_verdens_beste
Skrevet

Foreslår at alle som ikke klarer å kaste bind og tamponger i søpla, går over til å bruke menskopp i stedet.

Anonymous poster hash: 142e9...687

Skrevet

Døde av latter her for det siste du skrev. Tårene spruter og samboer'n lurer på om jeg har slått meg

:fnise:

:hoho:

Ha ha! -jeg flirte litt mer enn jeg gav uttrykk for selv. :D

En septiktank som går i lufta i motvind. Da kan du le da, med fregner

Skrevet

Foreslår at alle som ikke klarer å kaste bind og tamponger i søpla, går over til å bruke menskopp i stedet.

Anonymous poster hash: 142e9...687

Da hadde de vel bare kastet den i dass også. Poff.

Latskapen lenge leve

Skrevet

post-42-0-01315000-1388705219_thumb.jpg

Deilig? Det er et bilde av en pumpekumme i Oslo kommune som er tilstoppet av svineri, som tamponger og våtservietter, som folk har kasta. Herlig!

post-42-0-00139100-1388705286_thumb.jpg

Like deilig? Tett rør tilstoppet av tamponger, våtservietter og en liten lego.

GLAD det ikke er meg som skal ha andre til å fiske ut og opp mine blodige tamponger tilgriset med bæsj og tiss!

Anonymous poster hash: 917b4...ada
Skrevet

Står på pakken at det kan kastes i do. Har alltid gjort det

Tampax, ja. Ikke Ob.
Jeg bruker ikke ob. :)
Les overskriften.

Sier den noe om Tampax?

Nei, akkurat...

Du skjønner selv at en tampong er det samme enten det er ob eller tampax? Tviler på at ob, libresse og tampax har ekstremt ulik sammensetning.

Bleier kaster man seff ikke i do.

Så du mener at man fritt kan hive OB i toalettet?

Tamponger skal ikke kastes i do uansett merke. Ingen grunn til å kverulere på merker.

Anonymous poster hash: f370c...328

Jeg prøver ikke kverulere.

Hun påstår at det står på pakken at det kan kastes i toalettet, og siden det motsatte står på OB-pakkene så går jeg utifra at de ikke er det samme.

Den kommentaren var til dere begge to.

Skrevet

attachicon.gifPumpekummen.jpg

Deilig? Det er et bilde av en pumpekumme i Oslo kommune som er tilstoppet av svineri, som tamponger og våtservietter, som folk har kasta. Herlig!

attachicon.giftoalettstunt.jpg

Like deilig? Tett rør tilstoppet av tamponger, våtservietter og en liten lego.

GLAD det ikke er meg som skal ha andre til å fiske ut og opp mine blodige tamponger tilgriset med bæsj og tiss!

Anonymous poster hash: 917b4...ada

Kjenner jeg holder meg for nesa OG holder pusten når jeg ser på bildene gitt... æsj

Skrevet

Ignorance Is blIss - Må jo være vondt å være så uintelligent og pælme det man har for hånd ned i dass....*facepalm* :huh:

Anonymous poster hash: 52822...14c
Skrevet

Jøss, FIRE sider med tampongkrangel!

Imponerende.

Skrevet

Ta de opp? Fra hvor?

Anonymous poster hash: af2d7...31e

Skrevet

Ta de opp? Fra hvor?

Hvis man presser hardt nok når man er på do vet du, så bare skyter man tampongen ned i do. Hvis man da har bæsja, så blir det så klart litt ekkelt.... :rasende:

Skrevet

Bare til opplysning; Der jeg jobber måtte vi nettopp ha inn rørlegger for å fikse tette rør. Hva var synderen? Jo, tamponger og bind. Daglig leder var SVÆRT lite fornøyd! 

Det er en grunn til at det henger svære lapper med "det er forbudt å kaste sanitærbind og tamponger i toalettet" på offentlige toalett! Hvor lite opplyst går det an å være? Hvis dere først tetter igjen avløpsrør, håper jeg inderlig det skjer hjemme hos dere selv...!

Anonymous poster hash: c6823...af6
Skrevet

Ta de opp? Fra hvor?

Det lurer jeg også på....

Du mener vel ikke fra doskåla? Du slipper da vel ikke tampongtråden når du først har dratt den ut! Først tar du litt dopapir som brettes og holdes klart i hånden din (jeg likte å ha ca 3 lag med papir rundt tampongen da den ofte var helt gjennomtrukket av blod og dermed våt). Så drar du ut tampongen med den andre hånden, legger den på papiret og bretter det rundt tampongen. Kast i søppelbøtta. Man er aldri borti annet enn dopapiret og tråden til tampongen (som du uansett er borti når du trekker den ut).

Må si jeg blir litt sjokkert over folks manglende evne til å skjønne og se løsningen på enkle hygienrpeoblemer i denne tråden...

Skrevet

Ta de opp? Fra hvor?

Hvis man presser hardt nok når man er på do vet du, så bare skyter man tampongen ned i do. Hvis man da har bæsja, så blir det så klart litt ekkelt.... :rasende:

Du burde kanskje vurdere å kjøpe en størrelse større på de tampongenr dine...

Skrevet

Ta de opp? Fra hvor?

Du burde kanskje vurdere å kjøpe en størrelse større på de tampongenr dine...

Finnes ikke større, er så svæææær.

Skrevet

Ta de opp? Fra hvor?

Til info er det faktisk mulig å ta ut tampongen FØR du presser ut avføringen som et maskingevær...

Anonymous poster hash: 37068...131

Skrevet

Ta de opp? Fra hvor?

Til info er det faktisk mulig å ta ut tampongen FØR du presser ut avføringen som et maskingevær...

Anonymous poster hash: 37068...131

Jeg må nok gå å legge meg jeg, er nok overtrøtt.. Ler så tårene spruter av alt mulig her nå. Hahaha

Skrevet

Ja, jeg kaster ob, q-tips, våtservietter, bomullspads og den greia rundt linsene i do. Har aldri tettet seg....

Bor du i enebolig?

Nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...