Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 Vi tjener ganske greit og lever ikke veldig luksuriøst. Men vi sløser nok mye på mat og småkjøp her og der. Pengene forsvinner når vi egentlig bør ha masse igjen. Jeg vet hva man sier bør gjøres.. Ukeshandlinger, ta vare på kvitteringen Osv. Men jeg gjør det bare ikke. Jeg ukeshandler men blir fremdeles borte på shiiit! Hvordan ta meg i nakken og skjerpe meg? Vi har ca 50 000 utbetalt til sammen og kanskje 30 000 utgifter( inkluderer alt bortsett fra mat) Bør ha masse til å spare?! Anonymous poster hash: 800e9...f5c
Gjest Skrevet 2. januar 2014 #2 Skrevet 2. januar 2014 Legg igjen kortet hjemme når du drar ut! Ta ut en viss sum som skal brukes på mat i måneden, og kun det skal brukes. Itte no`kort. ER så lettvindt å bruke det kortet til enhver tid. Selv tar vi ut ca 8000 kroner til mat o.l ( er 6 personer i husholdningen) Og det holder i massevis. Det som er til overs hver måned, går i feriekassen
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #3 Skrevet 2. januar 2014 Bestem deg for et visst beløp du skal spare pr mnd og overfør dette til sparekonto samme dag som du får lønn. Man har gjerne høyere terskel for å bruke av penger man har overført til sparing. Ha gjerne et mål for sparingen, spar til noe dyrere du ønsker deg. Anonymous poster hash: 60a24...76f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #4 Skrevet 2. januar 2014 Samme her, men føler utgiftene kommer uansett. Ene måneden så går det med 6000 kroner til å få opp snøstopper på garasjetaket. Neste måned rygget en idiot inn i bilen vår, noe som koster oss 4500 kr og kraftig reduksjon på fullkakskoavgiften. Måneden etter det skulle julegavene og julematen handles inn, og nå i januar så kommer vel alle årets forsikringer og avgifter... Anonymous poster hash: 7c548...79f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #5 Skrevet 2. januar 2014 Samme her, men føler utgiftene kommer uansett. Ene måneden så går det med 6000 kroner til å få opp snøstopper på garasjetaket. Neste måned rygget en idiot inn i bilen vår, noe som koster oss 4500 kr og kraftig reduksjon på fullkakskoavgiften. Måneden etter det skulle julegavene og julematen handles inn, og nå i januar så kommer vel alle årets forsikringer og avgifter... Anonymous poster hash: 7c548...79f Idioten rygget inn i bilen vår og stakk av, altså. Derfor utgift for oss. Anonymous poster hash: 7c548...79f
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #6 Skrevet 2. januar 2014 Jeg kan ikke ha mye på konto, for da bruker jeg. Overfører til sparekonto straks det kommer inn og har sms-varsling hvis jeg går under et visst beløp på brukskontoen. Eneste som hjelper her hvertfall. Og kilopris framfor enhetspris Anonymous poster hash: c7bb3...29b
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #7 Skrevet 2. januar 2014 50 000 i mnd ! Kjenner jeg får en bismak av sånne innlegg som dette. Her har jeg 18 000 pr mnd og sparer flittig hver mnd. Anonymous poster hash: 20d78...592
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2014 #8 Skrevet 3. januar 2014 Nr 1. *Ta ut 1500 kr i "cash"(for en familie på 4-5 stk) for hver uke innenfor én lønningsperiode (dersom du ukeshandler på lørdagene er det f.eks 4 lørdager mellom 12. januar til 12. februar, det blir 6.000), legg disse pengene i hver sin konvolutt merket med hver sin uke. Du kan ikke bruke flere penger enn de som er i en konvolutt på en uke. Ved bursdager o.l. må du planlegge i god tid. Det er matpenger. IKKe LOV Å BRUKE KORTET! Nr 2: *Planlegg middagene dine uke for uke. Da skriver du også opp en handleliste med ALLE de nødvendige ingrediensene.Hold deg til handlelisten. 3. * Dersom det er noen penger igjen av de 6.000 på slutten av hver mnd, så setter du de pengene på en sparebøsse (sånn du må åpne med en boksåpner er vel det sikreste), de er da øremerket feriepenger e.l. 4. *Ikke handle klær du ikke trenger. Gå gjennom ALT du har av klær og sjekk om det ikke er noen plagg der du så og si aldri har brukt.. 5. Før du handler noe (klær eller andre ting) spør deg selv; kommer jeg VIRKELIG til å bruke denne? Anonymous poster hash: 1605c...e54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå