mamma95 Skrevet 2. januar 2014 #1 Del Skrevet 2. januar 2014 Etter midnatt begynner den fjerde dagen på overtid.. Visste ikke at det skulle være så frustrertende og kjedlig... Føler nesten at svangerskapet aldri vil ende.. Og det hjelper ikke akkurat og høre hver dag "har ikke du født enda?" og " går du her enda du?" eller " kjenner du ikke noe?" Er virkelig ikke fred å få!! Folk tror tydlgivis at når termin er komt ja da må det skje noe. Håper det skjer innen denne uken er over men akkurat nå er jeg i tvil altså.. Skal på overtidskontroll på mandag, men håper VIRKELIG jeg allerede er på sykehuset da..! Noe annet som bekymrer meg er at kjæresten begynner egentlig på jobb igjen på mandag.. Vi bor i Oslo men akkurat nå er vi hjemme der vi kommer fra for at jeg skal være rundt familie den første tiden og siden vi var hjemme til jul så passer det ikke akkurat å reise tilbake når jeg er på overtid.. Men blir ungen født før det får han jo to uker fri.. Vist det ikke har skjedd noe innen søndag skal han ringe og høre om det er mulig å få noen dager ekstra eller begynne de to ukene fra mandag av.. Blir jo satt igang senest torsdag. Håper virkelig at de på jobben kan forstå( han er kokk ) han må jo sikkert uansett snu etter å ha vært der en liten stund. Men lurer på om det er noen sjangs for å bli satt i gang på mandag etter overtidskontrollen om jeg må på den? Leste noe at om de med BMI på over 25 før graviditeten bør bli satt i gang tidligere ? Noen som har erfaring med det? SÅ lyst til å bli ferdig med fødselen og møte babyen vår!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144108582-overtid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilruge Skrevet 2. januar 2014 #2 Del Skrevet 2. januar 2014 Hei! Jeg fødte 10 dager over sist- var også så lei mas. Husker spesielt at jeg ble irritert over kollegaer som maste på sms. Jeg hadde jo sagt at de skulle få beskjed når noe hadde skjedd, og de jobber på samme sted- snakk sammen i stedet for å plage meg! (hadde jeg lyst til å svare....) Hadde termin i går selv, men lite mas foreløpig (kommer vel med hverdag på mandagen) Jeg var på overtidskontroll dagen før fødsel (forrige gang). Da var det (iflg legen) ingen tegn på snarlig fødsel, liten baby og på grensen lite fostervann. Jeg fikk derfor time for igangsetting dagen etter. Jeg ville helst ikke igangsettes, og fødselen kom (heldigvis) i gang av seg selv i løpet av natten. Babyen var IKKE liten, og jeg hadde normalt med vann :-) En jeg kjenner var nylig på overtidskontroll og hun fikk "være med på råd" om når hun eventuelt skulle igangsettes- Ingen bekymring/galt der, så legen lot den gravide være med å bestemme. Fødselen kom i gang av seg selv før datoen de hadde blitt enige om igangsetting. Jeg hadde BMI over 25 da jeg ble gravid, med det var ikke noe snakk om dette på kontrollen. Det er lenge til mandag, og mye kan skje!! Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144108582-overtid/#findComment-145988898 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå