Hjertefru Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 Det handler om Ole Gunnar Solskjær, i pressekonferansen på NRK nylig. Sir Alex hadde gitt Ole gode råd,"as he always does..." Heter det ikke "as he always do.."? Jeg mener do, mannen mener does., Hvem har rett?
Madolyn Skrevet 2. januar 2014 #3 Skrevet 2. januar 2014 (endret) I do You do He, she, it does Mannen har rett. Endret 2. januar 2014 av Madolyn
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #4 Skrevet 2. januar 2014 Ole Gunnar sa det riktig. I do You do He, she, it does They do Anonymous poster hash: 21f92...202
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #5 Skrevet 2. januar 2014 He does.... Anonymous poster hash: c9093...e21
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #6 Skrevet 2. januar 2014 Mannen din har rett Anonymous poster hash: 64ded...687
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #7 Skrevet 2. januar 2014 I do You do He, she, it does We do You do They do Anonymous poster hash: 4400d...8eb
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #8 Skrevet 2. januar 2014 I do You do He/she/it does Anonymous poster hash: 5db29...489
Lessismore Skrevet 2. januar 2014 #9 Skrevet 2. januar 2014 Haha! Mange som husker barneskoleengelsken her ja!
Hjertefru Skrevet 2. januar 2014 Forfatter #10 Skrevet 2. januar 2014 Det var det jeg fryktet ja. Takker for svar. Det hørtes bare så feil ut når OG sa det. Kanskje det har noe med aksenten hans å gjøre.Han er jo kristiansunder
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #11 Skrevet 2. januar 2014 Engelsk hoeres stort sett jaevlig ut naar nordmenn prater, flatt og uten aksent. Lett aa forstaa da. Anonymous poster hash: 1e7db...8f1
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #12 Skrevet 2. januar 2014 Engelsk hoeres stort sett jaevlig ut naar nordmenn prater, flatt og uten aksent. Lett aa forstaa da. Anonymous poster hash: 1e7db...8f1 Snakker engelsk som en innfødt jeg, så ikke skjær alle over en kam Anonymous poster hash: 9ad1d...31e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #13 Skrevet 2. januar 2014 Engelsk hoeres stort sett jaevlig ut naar nordmenn prater, flatt og uten aksent. Lett aa forstaa da. Anonymous poster hash: 1e7db...8f1 Snakker engelsk som en innfødt jeg, så ikke skjær alle over en kam Anonymous poster hash: 9ad1d...31e Jeg også.. Ikke noe spor av norsk aksent.. Høres helt britisk ut! Anonymous poster hash: 54d71...30a
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #14 Skrevet 2. januar 2014 Snakker engelsk som en innfødt jeg, så ikke skjær alle over en kam Anonymous poster hash: 9ad1d...31e Og jeg snakker som en innfødt new yorker Men er litt kamelon - snakker jeg med briter over tid så hører de ikke at jeg snakker amerikansk lenger, de tror jeg har bodd årevis i England Anonymous poster hash: be9c9...831
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #15 Skrevet 2. januar 2014 Engelsk hoeres stort sett jaevlig ut naar nordmenn prater, flatt og uten aksent. Lett aa forstaa da. Anonymous poster hash: 1e7db...8f1 Ikke alle høres ut som Thor Heyerdal da vet du Anonymous poster hash: bbc27...23a
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #16 Skrevet 2. januar 2014 Snakker engelsk som en innfødt jeg, så ikke skjær alle over en kam Anonymous poster hash: 9ad1d...31e Og jeg snakker som en innfødt new yorker Men er litt kamelon - snakker jeg med briter over tid så hører de ikke at jeg snakker amerikansk lenger, de tror jeg har bodd årevis i England Anonymous poster hash: be9c9...831 Hehe, slik er jeg også! Snakket britisk, men så møtte jeg mannen i mitt liv, som er fra statene. Da kunne jeg vinke farvel til den britiske aksenten gitt New York aksent er kjempestilig da Anonymous poster hash: 9ad1d...31e
Eeniemeenie Skrevet 2. januar 2014 #17 Skrevet 2. januar 2014 Det handler om Ole Gunnar Solskjær, i pressekonferansen på NRK nylig. Sir Alex hadde gitt Ole gode råd,"as he always does..." Heter det ikke "as he always do.."? Jeg mener do, mannen mener does., Hvem har rett? He, she, it does.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 2. januar 2014 #18 Skrevet 2. januar 2014 Det var det jeg fryktet ja. Takker for svar. Det hørtes bare så feil ut når OG sa det. Kanskje det har noe med aksenten hans å gjøre.Han er jo kristiansunder Han snakker vel med ganske tydelig nordengelsk dialekt. Så han sa nok mer "dos" med tydelig O og stemt s. og he uten h, altså 'e
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #19 Skrevet 2. januar 2014 Snakker engelsk som en innfødt jeg, så ikke skjær alle over en kam Anonymous poster hash: 9ad1d...31e Og jeg snakker som en innfødt new yorker Men er litt kamelon - snakker jeg med briter over tid så hører de ikke at jeg snakker amerikansk lenger, de tror jeg har bodd årevis i England Anonymous poster hash: be9c9...831 Hehe, slik er jeg også! Snakket britisk, men så møtte jeg mannen i mitt liv, som er fra statene. Da kunne jeg vinke farvel til den britiske aksenten gitt New York aksent er kjempestilig da Anonymous poster hash: 9ad1d...31e Jeg er motsatt.. Hadde amerikansk aksent, møtte en brite, nå snakker jeg helt britisk.. Anonymous poster hash: 54d71...30a
Gjest ronja røverdatter Skrevet 2. januar 2014 #20 Skrevet 2. januar 2014 Og jeg synes det er fantastisk med folk som snakker engelsk eller andre språk med den aksenten de har! Det viktigste er så vidt jeg har forstått å snakke engelsk, aksenten er det ingen andre enn fisefine nordmenn som gidder å bry seg om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå