Gå til innhold

Hvorfor er noen folk så plagsomt nysgjerrige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei i familien som er sånn, hun spør og graver om ALT du kan tenke deg.. merker ikke når folk blir ukomfortable av alle spørsmålene. Hvis hun har hørt noe negativt om noen hun kjenner/vet hvem er begynner hun å spørre og grave og dette slik at hun oppleves som frekk og respektløs. Dette kan være temaer som dødsfall, samlivsbrudd/ skilsmisser, dop, barnløshet osv. Hun bare ignorerer det hvis folk blir lettere irriterte. 

Hun forteller lite om seg selv og sitt liv, men er veldig opptatt av alle andre. Hvis hun har hørt noe nytt kan hun sitte og ta opp temaet gjentatte ganger utover dagen.Har hun fått nye naboer vet hun alt om de innen et par uker.. Hun gir også råd folk ikke har bedt om, feks om utdannelse, økonomi, antall barn/når få barn, huskjøp osv. Personlige ting hun ikke har noe med. 

Dette skaper ofte problemer i familieselskaper og andre besøk siden folk blir lei av denne "utspørringen" og innblandingen.Har opplevd flere ganger at folk har blitt synlig sinte av oppførselen hennes.

Er det noen psykiske lidelser som fører til denne typen oppførsel eller er hun bare sånn?

Anonymous poster hash: c04cc...a4e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror bare noen er sånn. Og det er veldig slitsomt.

Anonymous poster hash: b82f9...3aa
Skrevet

Fordi noen har et så fattig indre liv, er min teori. Kjenner noen sånne selv, det er slitsomt. Jeg bryr meg fint lite om hva andre gjør og skjønner ikke at det skal være så ekstremt interessant for noen å detaljvite alt om alle rundt seg.

Anonymous poster hash: c7c21...9b3
Skrevet

Fatter ikke hvorfor det er mer interessant å blande seg i andres liv enn å prøve og få styr på sitt eget liv..

Skrevet

Jeg synes faktisk det er bra med noen sånne mennesker. Det kan være ubehagelig, men de får frem mye om hvordan livene til folk faktisk er. De borer i de perfekte fasadene som omgir oss som trange skall. Det tror jeg er veldig sunt. Alt for mange av oss forsøker å skjule hvem vi er og hva som skjer i livene våre samtidig som vi inderlig ønsker å bli likt og elsket for den vi virkelig er. Når noen får vite hvordan det virkelig står til er det tøft der og da, men på sikt er det en lettelse.

Anonymous poster hash: 43109...fd2

Skrevet

Det er irriterende med upassende nysgjerrighet, som hun som i et bryllup spurte og gravde om fødselen min og svangskapet, og hvordan det var å miste et barn etter fødsel. Dette var tre mnd etter dødsfallet til min datter og etterlengtet avbrekk i en jævlig hverdag. Men det ble jo bare grusomt.

Det aom også er upassende er de som spør og graver, og ikke tåler svarene de får. De er typer de!

Anonymous poster hash: 22ee8...74b

Skrevet

Jeg synes faktisk det er bra med noen sånne mennesker. Det kan være ubehagelig, men de får frem mye om hvordan livene til folk faktisk er. De borer i de perfekte fasadene som omgir oss som trange skall. Det tror jeg er veldig sunt. Alt for mange av oss forsøker å skjule hvem vi er og hva som skjer i livene våre samtidig som vi inderlig ønsker å bli likt og elsket for den vi virkelig er. Når noen får vite hvordan det virkelig står til er det tøft der og da, men på sikt er det en lettelse.

Er ikke enig med deg. Det er forskjell på å bry seg og å spørre og grave for å tilfredsstille sin egen nysgjerrighet. Hvis folk spør og graver om ting de ikke har noe med føler ihvertfall jeg at de tråkker over en grense og jeg føler meg heller verre enn bedre av det. Fins grenser for hvem en vil si personlige ting til..

Skrevet

Jeg synes faktisk det er bra med noen sånne mennesker. Det kan være ubehagelig, men de får frem mye om hvordan livene til folk faktisk er. De borer i de perfekte fasadene som omgir oss som trange skall. Det tror jeg er veldig sunt. Alt for mange av oss forsøker å skjule hvem vi er og hva som skjer i livene våre samtidig som vi inderlig ønsker å bli likt og elsket for den vi virkelig er. Når noen får vite hvordan det virkelig står til er det tøft der og da, men på sikt er det en lettelse.Anonymous poster hash: 43109...fd2

Er ikke enig med deg. Det er forskjell på å bry seg og å spørre og grave for å tilfredsstille sin egen nysgjerrighet. Hvis folk spør og graver om ting de ikke har noe med føler ihvertfall jeg at de tråkker over en grense og jeg føler meg heller verre enn bedre av det. Fins grenser for hvem en vil si personlige ting til.. Anonymous poster hash: c04cc...a4e
selvfølgelig er det en forskjell. De som er plagsomt nysgjerrige, gravende og løsmunnede får form så mye mer. Det kan være ubehagelig. Det er ofte ubehagelig, men det å vite litt av hvert av "personlige" ting om menneskene som omgir deg gjør det enklere å være fornøyd med eget liv. Du blir ikke alene om å ha tabbet deg ut og ikke ha alt på stell til enhver tid. Det er en veldig god ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...