DaTuMa Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 Var på babyshop idag for å se på bilstol nr 2. Vi har nå maxi cosi cabriofix. Selene er på øverste hakk men går nedenfor skuldrene. Har lest både at det ikke er greit og at det ikke spiller noen rolle så lenge hodet ikke er over kanten. babyshop sa at det ikke var trygt å ha selene sånn. Babyen er straks 5 mnd og kan ikke sitte selv. Veier ca 9 kg og er kanskje 74 cm Når byttet dere? Noen som har fått svar fra feks produsent ang dette?
Appelsinpiken Skrevet 2. januar 2014 #2 Skrevet 2. januar 2014 Dersom dere har plass i bilen, så kjøp besafe izi plus. Men pøh den i bilen først. I vår avensis er det ingen problem å putte en baby i den på bakerste hvilestilling. (Kanskje ikke en nyfødt, men vi byttet ved 6 mnder da hun vokste ut av babystolen.)
DaTuMa Skrevet 2. januar 2014 Forfatter #3 Skrevet 2. januar 2014 Vi prøvde besafe izi plus og fikk ikke plass kjøpte besafe izi kid x3. Prøvde babyen i stolen og han satt godt, men syns han er så liten og er ikke klar for å bytte stol enda. Føler set er mye tryggere nedi babystolen. Men dama på babyshop har sikkert rett. Skal installere den i morgen.
Madolyn Skrevet 2. januar 2014 #4 Skrevet 2. januar 2014 (endret) Dersom dere har plass i bilen, så kjøp besafe izi plus. Men pøh den i bilen først. I vår avensis er det ingen problem å putte en baby i den på bakerste hvilestilling. (Kanskje ikke en nyfødt, men vi byttet ved 6 mnder da hun vokste ut av babystolen.) Da skal vi prøve besafe izi plus hvert fall, om den har flere liggestillinger Vi har også en Avensis, og gutten på 9 mnd må vel snart ut av maxi cosi cabriofix'en.. Han er vel ca 73 cm og nærmer seg 10 kg.. Men syns han sitter fint i cabriofixen foreløpig jeg, den skal da gå opp til 13 kilo? Husk at en selger alltid vil snakke fordelaktig om sine varer DaTuMa, hennes oppgave er jo å selge.... Endret 2. januar 2014 av Madolyn
DaTuMa Skrevet 2. januar 2014 Forfatter #5 Skrevet 2. januar 2014 Dersom dere har plass i bilen, så kjøp besafe izi plus. Men pøh den i bilen først. I vår avensis er det ingen problem å putte en baby i den på bakerste hvilestilling. (Kanskje ikke en nyfødt, men vi byttet ved 6 mnder da hun vokste ut av babystolen.) Da skal vi prøve besafe izi plus hvert fall, om den har flere liggestillinger Vi har også en Avensis, og gutten på 9 mnd må vel snart ut av maxi cosi cabriofix'en.. Han er vel ca 73 cm og nærmer seg 10 kg.. Men syns han sitter fint i cabriofixen foreløpig jeg, den skal da gå opp til 13 kilo? Husk at en selger alltid vil snakke fordelaktig om sine varer DaTuMa, hennes oppgave er jo å selge.... Ja jeg vet jo at de vil selge. Men festet på selene skal være i høyde med skuldrene? For nå er de jo lavere enn skuldrene og det sa hun ikke var trygt. Har hørt det før også. Men så har jeg også hørt at det går fint så lenge hodet ikke er over kanten Finner ingen dokumentasjon fra produsentene ang dette så vanskelig å vite da...
Madolyn Skrevet 2. januar 2014 #6 Skrevet 2. januar 2014 Dersom dere har plass i bilen, så kjøp besafe izi plus. Men pøh den i bilen først. I vår avensis er det ingen problem å putte en baby i den på bakerste hvilestilling. (Kanskje ikke en nyfødt, men vi byttet ved 6 mnder da hun vokste ut av babystolen.) Da skal vi prøve besafe izi plus hvert fall, om den har flere liggestillinger Vi har også en Avensis, og gutten på 9 mnd må vel snart ut av maxi cosi cabriofix'en.. Han er vel ca 73 cm og nærmer seg 10 kg.. Men syns han sitter fint i cabriofixen foreløpig jeg, den skal da gå opp til 13 kilo? Husk at en selger alltid vil snakke fordelaktig om sine varer DaTuMa, hennes oppgave er jo å selge.... Ja jeg vet jo at de vil selge. Men festet på selene skal være i høyde med skuldrene? For nå er de jo lavere enn skuldrene og det sa hun ikke var trygt. Har hørt det før også. Men så har jeg også hørt at det går fint så lenge hodet ikke er over kanten Finner ingen dokumentasjon fra produsentene ang dette så vanskelig å vite da... Hmm leste på dinside.no: "Justeringstips: Skulderselen skal være på høyde med barnets skulder, men rådet fra NHTSA er å justere skulderselen på eller under barnets skulder for bakovervendte barn, og på eller over barnets skulder for fremovervendte. Dette har bakgrunn i barnets bevegelse ved en eventuell ulykke." Vanskelig å vurdere da, er det helt greit at selen er under barnets skulder så lenge det er bakovervendt da?
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #7 Skrevet 2. januar 2014 Les bruksanvisningen på bilstolen. På vår besafe izi go står det klart å tydelig at selene skal være rett ovenfor skuldrene. Anonymous poster hash: 5c44d...2b3
DaTuMa Skrevet 2. januar 2014 Forfatter #8 Skrevet 2. januar 2014 Les bruksanvisningen på bilstolen. På vår besafe izi go står det klart å tydelig at selene skal være rett ovenfor skuldrene. Anonymous poster hash: 5c44d...2b3 Hvor hjernedød går det ann å bli. Det har jeg ikke tenkt på engang skal lete den frem imorgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå