Anonym bruker Skrevet 2. januar 2014 #1 Skrevet 2. januar 2014 Har nå på slutten fått voldsom og smertefull bekkenløsning og er redd dette blir å vedvare etter fødselen. Hvordan gikk det for deg/dere etter fødselen? Er fullstendig hjelpesløs. Klarer ikke husarbeid og alt er vondt. Anonymous poster hash: f9446...0b8
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #2 Skrevet 6. januar 2014 Hei! Jeg kjenner meg gjen i hva du sier her. Jeg fikk bekkenløsning og symfyseløsning med gangvansker, måtte ha krykker, klarte ikke husarbeid, måtte ha hjelp til å sette meg og reise meg fra do, og lignende. Da vannet mitt gikk, opplevde jeg at bekkensmerten bare forsvant. Vannet mitt giikk da jeg fikk akupunktur hos jordmora mi. Gikk med krykker dit, krykkene ble stående der i en måned etterpå. Dette funket fint i tre måneder. Så kom bekkensmertene tilbake. Det er ikke meninga å ta fra deg motet her, men er rett fram på hvordan ting nå er. Jeg har sittevansker. Blir jeg sittende i mer enn 15-20 minutter begynner bekken, halebein og symfyse å verke. Jeg liter med å reise meg. Enkelte dager har jeg så vondt at jeg sliter med å løfte lisja (under 7 kilo) opp av vogna, og hu får ikke leke på gulvet før faren kommer hjem fra jobb på ettermiddagen. Faren har noen ganger måtte ta fri fra jobb for å hjelpe meg. Jeg fikk råd om å kontakte lege for å bli sykemeldt fra permisjonen min, da jeg ikke er frisk. Det som skjedde da var at legen min avfeide meg ed å være sytete, da "det ikke finnes noe som heter bekkenløsning etter fødselen". Fikk beskjed om å "manne meg opp" og bare godta at noe smerte vil man oppleve etter en fødsel. Jeg fikk en henvisning til fysio, men den er ubrukelig da det ikke står annet enn "bekkenløsning" på den. Legen mente osgå at jeg var ute av stand til å ta vare på datteren min om jeg ikke klarte løfte henne. Men istedefor å prøve å løse det, sådde hu ett lite frø av stress hos meg, da hu fikk det til å høres ut som om hun ville sende inn bekymringsmelding. Jeg håper VIRKELIG legen din tar bedre vare på deg! Jeg er i prosessen med å skifte lege, men her er ingen ledige i min bydel for øyeblikket. Heldigvis har datteren vår fått faren sin lege nå Lykke til! Det er lov å ha vondt og være sliten! Huset trenger ikke skinne, og du MÅ ikke gå turer hver dag... Anonymous poster hash: baf36...7b0
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 6. januar 2014 #3 Skrevet 6. januar 2014 Her var jeg så og si sengefast de siste 3 ukene, nå er det 2 år siden fødselen snart, og bekkenet er plagsomt av og på, som regel er jeg så og si helt fin, men noen dager må jeg ty til krykker. Er inne hos kiropraktor ol tidt og ofte, men er ikke stort til hjelp i lengden, for det kommer like fordømt tilbake. Ei venninne av meg har en sønn som nærmer seg 10 år, og hun opplever enda perioder hvor krykkene må til for at hun skal kunne bevege seg, og hun er så og si alltid hos kiropraktor.. Håper ikke det ender der for meg (eller andre) men man blir jo skremt av slikt..
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2014 #4 Skrevet 6. januar 2014 Skal ikke ta fra deg motet jeg heller, men vil bare anbefale deg å ta tak i smertene med en gang etter fødsel dersom de vedvarer. Jeg hadde også store smerter i svangerskapet, og gikk med krykker i 5 mnd. Men kunne sette fra meg krykkene med en gang fødselen satt i gang, og smertene ble nærmest helt borte de første månedene etterpå. Men det virket som om noe var blitt feilplassert etter fødselen, og jeg fikk sterk ubehag når jeg begynte å jobbe igjen noen måneder etterpå. Jeg ventet i over et år før jeg gjorde noe med det, da jeg hele tiden håpet det skulle bli bedre. I stedet fikk jeg store muskelknuter fordi jeg brukte kroppen helt feil pga smertene. Nå jeg har jeg vært sykmeldt i snart et halvt år pga dette, og det er snart 2 år siden fødselen. Bekkenet er heldigvis så og si blitt helt fint (selv om jeg føler jeg litt 'skranglete' ennå), halebeinet er også mye bedre, men kan ikke sitte så lenge av gangen. Men muskelknutene i hofta er så vanvittige at jeg går fremoverbøyd og skjevt pga stivhet i mange timer hver morgen. Dette hadde ikke skjedd om jeg hadde startet behandling tidligere. Nå går jeg til kostbar behandling og trening tre ganger i uka. Sist gang fikk jeg massasje og akupunktur og har store blåmerker etterpå. Men behandlingen virker heldigvis. Angrer jo på at jeg ikke tok mer hensyn til meg selv, at jeg ikke forsto at når smertene kom tilbake etter fødselen, så måtte jeg gjøre noe med det snarlig. Lykke til. Anonymous poster hash: 2c574...2f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå