Gå til innhold

Dere som har født tre barn eller flere....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var fødsel nummer tre sammenlignet med de to første.

Selv har jeg blitt satt i gang med to og blir nok det med tredje mann også om noen uker.

Fødsel 1 var grusom, nr 2 synes jeg ikke var så ille, men er veldig spent nå på hvordan det blir med nummer tre (begynner å grue meg). Jordmor sa at nummer tre kan være en luring.

Noen med erfaringer???

Anonymous poster hash: 53208...0bb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den tredje var helt motsatt av de to første! Med en o to, så startet fødsel med rier 2 uker over termin, ved ca 7 cm gikk vannet. Med tredjemann gikk vannet to uker før termin og riene uteble så jeg ble satt på drypp 48 timer etterpå.

Så for meg stemte det at tredjemann er en luring :)

Anonymous poster hash: e6d71...6d6
Skrevet

Jeg har hatt raske fødsler alle tre gangene. Litt raskere for hver gang. Med nr tre endte det i styrtfødsel. Jeg hadde sånn halvveis regnet med det, men jordmor sa til meg at nr tre ofte var en luring og at det kunne bli en lengre fødsel enn de to første. Til opplysning: nr en tok ca sju timer, nr to tok tre timer.

Skrevet

Tok lengre tid å komme igang med tredjemann

Skrevet

Har et akutt ks, en igangsetting som endte med styrtfødsel og tang og tredje kom naturlig og av seg selv.

3mann kom 2 uker før tiden de andre kom på termin. Men dog ei av seg selv.. Fødselen var like intens men varte 4 timer istede for 2 slik som med andremann

Etter fødsel har jeg aldri følt meg så pigg og fin i form.

Anonymous poster hash: 57ac1...e4a

Skrevet

Nr 1, kom 1 uke over termin, ca 6 timer fra første rie til hun var ute.

Nr 2, satt igang 2 uker over termin, 2 timer.

Nr 3, satt igang på termin, tok 2 dager før fødselen var i gang, styrtfødsel (helt jævlig!!)

Anonymous poster hash: 38cb2...934

Skrevet

Her var nr. 3 en luring, var inne på to bomturer hvor riene stoppet opp. Når de først startet igjen gikk det veldig fort. Hun ble født 30 min etter første ri, hjemme på badet. Hun er født 6 dager etter termin, kom med hodet rett vei.

Begge gutta (nr. 1 og 2) er født som stjernekikkere 10 og 22 dager før termin. Begge startet med at vannet gikk, eldste tok 20.5 time fra vannet gikk og riene startet. Midtersten tok 12 timer fra vannet gikk og 8 timer med rier.

Lykke til ;-)

Skrevet

Nr 1 og 2 var ganske identiske hva tid og forløp angår. Lange åpningsfaser (12 timer), fikk tilslutt epidural så jeg overlevde greit ;) 6 press på nr 1 og 4 press på nr 2 og så var de ute.

Nr 3 var et helvete :( Treig start (brukte tilsammen 14 timer), så styrtrier som stoppet opp på 9 cm, babyen satt fast og ble dratt ut med tang. 2 press.. 

Nr 4 bare seilte ut, rakk aldri over i fødesenga engang :P ..  2 press og hun var ute.. Fra vannet gikk til hun var ute gikk det 2 timer..

Anonymous poster hash: 6709f...a0f
Skrevet

med tredjemann visste jeg ikke at jeg var i fødsel engang! riene kom så utrolig uregelmessig at jeg skjønte ikke oppned på noen ting.

Første fødsel var lang og slitsom,andre fødsel var helt jævlig vond og kortere mens tredjemann var langdryg igjen og overlevelig vond...

Anonymous poster hash: 845fa...37a
Skrevet

1: 35 timers helvetesfødsel

2: 2.5 timer - intenst og raskt. Spontan vannavgang og første skrekkrie samtidig.

3: luringen - vannet gikk kl 1 om natta, ellers ingen tegn på fødsel før kl 7. Da kom første rie kasta på, halv ni var han ute.....

Luringen min sørga i hvert fall for at jeg rakk fram til sykehuset i god tid. Etter nr 2, der vi så vidt kom fram i tide, hadde jeg fått beskjed om å reise med det samme jeg merka noe....

Anonymous poster hash: c4c1b...eca
Skrevet

Nr 1: Stjernekikker. Verste med fødsel var at en måtte legge seg oppå meg og skue baby i rumpa så hun kom ut + lang trykketid. Ellers grei fødsel.

Nr 2: helt jævlig vondt fra første rie. Da de tok vannet ble riene så vanvittig intense at jeg egentlig bare ville ha epidural selv om det var for sent... Heldigvis gikk fødselen ganske fort (selv om det føltes som maaaange timer)

Nr 3: vonde rier, men de ville ikke ta vannet (jeg var enig). Akupunktur og badekar. Drømmefødsel. Helt klart den beste av alle og den kjappeste.

Har født alle uten epidural/lystgass o.l.

Anonymous poster hash: 77f3c...3a0

Skrevet

Med nummer 3 våknet jeg nøyaktig 07.00 med rier. 08.50 var prinsen født.

Skrevet

Det har gått fortere og fortere her, og lettere :)

Nr 1: 4 timer, tatt med vakuum, fort på beina

Nr 2: 2,5 timer, like kjapt på beina

Nr 3: under 2 timer, kun siste 45 min som var vonde, igjen kjapt på beina

Har hatt drømmefødsler og ikke trengt smertestillende :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...