Gå til innhold

Hallusinasjoner, årsak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan være mulige årsaker til hallusinasjoner? Ikke narkotika. Hva gjør en lege når en pasient forteller at han har det?

Anonymous poster hash: 43e78...252

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feber, medisiner, psykose, svulst?

Skrevet

sperrer han inne å kaster nøkkelen

Anonymous poster hash: 31804...1b8
Skrevet

I mitt tilfelle var det pga sorg. Jeg opplevde dette en gang like etter min mormor døde.. jeg tenkte så mye på henne og til og med på hvor skummelt det hadde vært å "se" henne som en hallusinasjon, og like etter så så jeg henne stå i speilet bak meg..det var helt forferdelig skummelt og hjertet mitt stoppet opp tror jeg. Men jeg vet at dette skjedde kun i mitt eget hode og at det skjedde fordi jeg tenkte så mye på det i det øyeblikket.. ! aldri skjedd før eller siden heldigvis:)

Anonymous poster hash: a38cf...f08
Skrevet

Hvilke hallusinasjoner er det, da? Noen er så uskyldige at alle kan oppleve det, mens andre er et et varselssignal. 

Anonymous poster hash: 8700c...3cb
Skrevet

Hallusinasjoner kan komme av, medisiner, sterk depresjon/psykose. Annen kognitiv sviktsom demens/alzheimer. Høy feber, delir (som f.eks kam komme av sterk dehydrering.).....

Anonymous poster hash: af13d...791

Skrevet

Hvilke typer hallusinasjoner? Syn, hørsel, følelser (feks av å bli tatt på, lukt)? Våken tilstand, oppvåkning/innsovning? Andre symptomer?

Legen vil spørre om alt dette, sammen med tidligere sykehistorie, om han bruker noen medisiner, hvordan livet hans har vært i det siste. Legen vil også undersøke personen, og eventuelt henvise til bildediagnostikk, kanskje til innleggelse/undersøkelse på sykehuset hvis h*n mener det er nødvendig

Anonymous poster hash: 4bb9d...c3d
Skrevet

Takk for svar. Jeg har det siste døgnet sett ting som definitivt ikke er der, og fikk time hos legen i morgen. Har ikke feber, går ikke på medisiner og bruker ikke narkotika. Ble nervøs da jeg googlet, og syns også jeg fikk time veldig fort, så jeg gruer meg for hva som skjer. Hvis man blir sendt til bildediagnostikk, er det da ventetid på dette? Noen som vet?

HI.

Skrevet

Har du blitt utsatt for psykisk stress i d siste?

Skrevet

Takk for svar. Jeg har det siste døgnet sett ting som definitivt ikke er der, og fikk time hos legen i morgen. Har ikke feber, går ikke på medisiner og bruker ikke narkotika. Ble nervøs da jeg googlet, og syns også jeg fikk time veldig fort, så jeg gruer meg for hva som skjer. Hvis man blir sendt til bildediagnostikk, er det da ventetid på dette? Noen som vet?

HI.

Det kommer an på hva legen finner ved undersøkelsen imorgen. Kan være du sendes rett til sykehuset, kanskje får du time til undersøkelse om et par dager, kanskje om noen uker. Det er umulig for oss å svare på :)

Lykke til!

Skrevet

Har du blitt utsatt for psykisk stress i d siste?

Er veldig sliten og trist, men det har ikke skjedd noe spesielt dramatisk nei. "Håper" det er dette som er årsaken, er redd for andre ting.

Skrevet

Kanskje du rett og slett bare er sliten... og litt deprimert. Det er nok ikke noe alvorlig. Lykke til:))

Skrevet

HI.

Det kommer an på hva legen finner ved undersøkelsen imorgen. Kan være du sendes rett til sykehuset, kanskje får du time til undersøkelse om et par dager, kanskje om noen uker. Det er umulig for oss å svare på :)

Lykke til!

Takk!

Skrevet

Jeg så ting som ikke var der, og en merkelig følelse av uvirkelighet da jeg ikke hadde sovet så bra i en periode. Uvirkelighetsfølelsen hadde jeg også da jeg gikk på noen typer medisiner.

Slike ting kan være alt fra veldig banale ting, til mer alvorlige lidelser. Ikke ta sorgen på forskudd :)

Anonymous poster hash: c9434...f41
Skrevet

mange tror ikke på sånt, men det kan være at det var ånden til bestemoren din du så......

I mitt tilfelle var det pga sorg. Jeg opplevde dette en gang like etter min mormor døde.. jeg tenkte så mye på henne og til og med på hvor skummelt det hadde vært å "se" henne som en hallusinasjon, og like etter så så jeg henne stå i speilet bak meg..det var helt forferdelig skummelt og hjertet mitt stoppet opp tror jeg. Men jeg vet at dette skjedde kun i mitt eget hode og at det skjedde fordi jeg tenkte så mye på det i det øyeblikket.. ! aldri skjedd før eller siden heldigvis:)

Anonymous poster hash: a38cf...f08

Vet mange ikke tror på dette, men det kan være ånden til mormoren din du så, dvs hun besøkte deg etter sin død....

Anonymous poster hash: eb3e4...90c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...