GĂ„ til innhold

Lite penger, trist og lei!

Anbefalte innlegg

Gjest lillehi
Skrevet

FĂžrst vil jeg bare fĂ„ presisere at dette er IKKE et tiggeinnlegg, men jeg har ingen Ă„ snakke med sĂ„ mĂ„ bare lufte litt frustrasjon og tanker til dere lydhĂžre damer😀

Hverdagen har innhentet oss og julen er over. Det nye Ă„ret begynte trist for oss nĂ„r datteren min fant hamsteren sin dĂžd fĂžrste nyttĂ„rsdag😱 Pcen fant det for godt Ă„ ta farvel igĂ„r kveld, sĂ„ nĂ„ nĂ„r hun begynner pĂ„ skolen igjen mĂ„ jeg pĂ„ en eller annen mĂ„te fĂ„ fikse det! Hun gĂ„r i Ă„ttende klasse, og da klarer de seg ikke uten.

PĂ„ kontoen lyser saldoen rĂždt etter at banken, som en hyggelig nyttĂ„rspresang, trakk kortavgift og gebyrer den 31😝 og det hadde jo jeg selvfĂžlgelig glemt! Grrr..... SĂ„ nĂ„ har jeg den nette sum av 234 kr Ă„ leve pĂ„ til den 20. Har ingen familie eller venner som kan hjelpe😔 er lei av at nĂ„r jeg prioriterer Ă„ lage en noenlunde OK jul for datteren min sĂ„ blir det sĂ„nn som dette de fĂžrste ukene av det nye Ă„ret. Ikke har vi vĂŠrt ekstragavante i julen heller men jeg har prĂžvd Ă„ gi henne den kosen hun fortjener sĂ„nn at hun ikke skal fĂžle at det skiller seg for mye ut fra hvordan vennene hennes har det😃

Er lut lei av Ă„ vĂŠre alene om alt og Ă„ finne lure og kreative lĂžsninger for at vi skal klare oss.

Puh var godt Ă„ fĂ„ det ut, takk for at dere tok dere tid til Ă„ lese😃 godt nytt Ă„r til dere alle sammen❀

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HĂžrtes ikke noe godt ut :(

Er alene selv og vet hvordan det er :(

TrĂžsteklem

Anonymous poster hash: 77a48...44b

Skrevet

Hei, trist Ă„ hĂžre at alt fĂžles kjipt for dere.

Hvis du Þnsker litt gode rÄd sÄ er det mange kjekke jenter her inne som har smarte lÞsninger pÄ smale budsjett.

Vil du si litt om inntekt og utgifter ?

Kanskje vi kan hjelpe deg til at det blir litt mer Ă„ rutte med i mnd :D

Anonymous poster hash: d9455...c5e

Skrevet

Har du ikke jobb?

Det hÞres ut som du mÄ gjÞre noen drastiske endringer hvis dette er normalen for dere.

Anonymous poster hash: a9360...928
Skrevet

Er i samme situasjon selv. GÄr i minus hver eneste mnd. GÄr bare Ä drÞmmer om en lottogevinst... Synd at penger har sÄ mye Ä si :(

Anonymous poster hash: 06632...867
Skrevet

har du kanskje noe du kan selge da?

kjipt med slunken lommebok ja, er ikke all verden her i januar heller...

Skrevet

Om det er noen trÞst sÄ er vi flere. Bilen vÄr stÄr pÄ verksted nÄ, dommen fÄr vi i morgen. Gruer meg hinsides. I tillegg skal jeg til legen og ene sÞnnen til lege. Siden han er over 16, blir det garantert 500 kr ut i morgen til lege. Kanskje medisiner ogsÄ. Hurra:( Mannen fÄr sannsynligvis lÞnn i morgen, men de pengene renner nok ut igjen med det samme.

Ønsker deg ogsÄ godt nytt Är, og hÄper pÄ snarlig lysere tider:-)

Anonymous poster hash: 68c26...514

Skrevet

Har du ingenting Ă„ selge? Det har jeg gjort i vanskelige perioder. Barneutstyr, klĂŠr, gamle ski El?

Skrevet

Er i samme situasjon selv. GÄr i minus hver eneste mnd. GÄr bare Ä drÞmmer om en lottogevinst... Synd at penger har sÄ mye Ä si :(

Hvordan kan du drÞmme om en lottogevimst? Hvis du har dÄrlig rÄd spiller du vel ikke Lotto???
Skrevet

FĂžler med deg :(

Har 700 kr frem til forhÄpentligvis pensjonen etter pappa blir betalt ut til arvingene den 20.jan. jenta mi skal feire bursdag den 18( sammen med en annen sÄ kan ikke avlyse)

Julebordet neste helg mÄ jeg avlyse.

Anonymous poster hash: 5df66...b3f

Skrevet

Akkurat i forhold til PC fÄr du vel det med utsatt betaling mange steder nÄ. Salg er det ogsÄ sÄ tidspunktet er ikke sÄ galt selv om det mÄ betales.

Hamstere lever heller ikke sÄ lenge, ca 2 Är er vel vanlig. De koster ikke mer enn rundt 250,- i butikk. Sikker pÄ at dere vil ha kjelder som dÞr sÄ unge?

Har ikke noen rÄd om hvordan du skal skaffe penger, men Þnsker deg lykke til.

Anonymous poster hash: 94b7c...3b3

Skrevet

Er mange grep man kan gjÞre i hverdagen som sparer deg for store summer i lÞpet av mnd og Är.

Slutte Ă„ rĂžyke

Ikke drikke brus, juice i hverdagen. Vann som hoveddrikk.

Ikke kjĂžpe kaffe og lunsj i kantine / bensinstasjon.

Handle en gang i uken, lag en god plan der ingredienser kan brukes i flere retter

Bytt til et billig mobil abonnement .

Titt pÄ Finn.no eller Fretex etter klÊr / mÞbler

Kutt ut blader og aviser. Les pÄ nettet.

Kan noe av dette vĂŠre til hjelp ?

Skrevet

Hvordan kan du drÞmme om en lottogevimst? Hvis du har dÄrlig rÄd spiller du vel ikke Lotto???

Jeg drĂžmmer om at moren min vinner i lotto, for hun har planer om Ă„ vinne 20 millioner og bygge hus til alle barna sine. ;)

Anonymous poster hash: d4bc3...0e0

Skrevet

Jeg er student og alenemor til tre. Pcen dÞde like fÞr jul, bilen er pÄ klippelisten og jeg har hele hundre kroner pÄ konto frem til bostÞtten kommer. Handlet mat i dag, sÄ vi skal ikke sulte.

Er lei av dÄrlig rÄd og ser frem til jeg er ferdig utdannet, siste semesteret nÄ!

SĂ„ vi er flere som har det skralt, men det kommer bedre tider for oss :)

Anonymous poster hash: 231dc...f34

Gjest lillehi
Skrevet

Er mange grep man kan gjÞre i hverdagen som sparer deg for store summer i lÞpet av mnd og Är.

Slutte Ă„ rĂžyke

Ikke drikke brus, juice i hverdagen. Vann som hoveddrikk.

Ikke kjĂžpe kaffe og lunsj i kantine / bensinstasjon.

Handle en gang i uken, lag en god plan der ingredienser kan brukes i flere retter

Bytt til et billig mobil abonnement .

Titt pÄ Finn.no eller Fretex etter klÊr / mÞbler

Kutt ut blader og aviser. Les pÄ nettet.

Kan noe av dette vĂŠre til hjelp ?

Takk for mange tips😃 rĂžyker ikke, og handler allerede en gang i uken. Skal slutte Ă„ kjĂžpe juice til meg selv og heller bare kjĂžpe til datteren min. I og med at jeg ikke jobber blir det heldigvis ikke utgifter pĂ„ lunsj til meg😃 skal sjekke mobilabbonementet mitt, internettet er inkludert i husleien😃
Gjest lillehi
Skrevet

Hei, trist Ă„ hĂžre at alt fĂžles kjipt for dere.

Hvis du Þnsker litt gode rÄd sÄ er det mange kjekke jenter her inne som har smarte lÞsninger pÄ smale budsjett.

Vil du si litt om inntekt og utgifter ?

Kanskje vi kan hjelpe deg til at det blir litt mer Ă„ rutte med i mnd :D

Anonymous poster hash: [acronym=Full hash:

d9455a0f6ec014a4c2fcacd3698aec5e] d9455...c5e [/acronym]

Takk for svar😃 nĂ„r faste utgifter er betalt sitter jeg igjen med ca 4000 i mnd til mat og andre ting. Det pleier Ă„ gĂ„ sĂ„nn noenlunde, men etter jul har det komt litt bakpĂ„đŸ˜ƒ
Gjest lillehi
Skrevet

Om det er noen trÞst sÄ er vi flere. Bilen vÄr stÄr pÄ verksted nÄ, dommen fÄr vi i morgen. Gruer meg hinsides. I tillegg skal jeg til legen og ene sÞnnen til lege. Siden han er over 16, blir det garantert 500 kr ut i morgen til lege. Kanskje medisiner ogsÄ. Hurra:( Mannen fÄr sannsynligvis lÞnn i morgen, men de pengene renner nok ut igjen med det samme.

Ønsker deg ogsÄ godt nytt Är, og hÄper pÄ snarlig lysere tider:-)

Anonymous poster hash: 68c26...514

Kjipt😔 godt nyttĂ„r til deg og og lykke til😃

Gjest lillehi
Skrevet

Har du ikke jobb?

Det hÞres ut som du mÄ gjÞre noen drastiske endringer hvis dette er normalen for dere.

Anonymous poster hash: a9360...928

Vet ikke om jeg tĂžr Ă„ si det her inne, men jeg er ufĂžretrygdet😏 pleier Ă„ gĂ„ sĂ„nn noenlunde til vanlig men etter julen er det vanskelig Ă„ komme ajour😃
Skrevet

FÞler med deg. Jeg har nÄ ca 6000.- igjen pÄ konto etter regninger ble trukket idag. Fikk lÞnn idag. Og har ca 14000.- i regninger og lÄn som ogsÄ skal ut denne mnd :( Aner ikke hvordan det skal gÄ. Hadde endel regninger fra desember ogsÄ som jeg ikke hadde fÄtt betalt. Er ogsÄ alene.

Anonymous poster hash: b14fa...830
Skrevet

FÞler med deg. Jeg har nÄ ca 6000.- igjen pÄ konto etter regninger ble trukket idag. Fikk lÞnn idag. Og har ca 14000.- i regninger og lÄn som ogsÄ skal ut denne mnd :( Aner ikke hvordan det skal gÄ. Hadde endel regninger fra desember ogsÄ som jeg ikke hadde fÄtt betalt. Er ogsÄ alene.

Anonymous poster hash: b14fa...830

Da mÄ du ta den kjipe ringerunden og be om utsatt betaling. 

Skrevet

Er nok mer vanlig enn man tror for mange, virker det som. Har hatt det tÞft Þkonomlsk i 1, 5 Är som alenemor (eller har ungene da 50/50.) Hadde kun noen tusenlapper igjen til mat og div etter alle faste utgifter var trekt. Av og til kun en tusenlapp. Er hÞgskoleutdannet og har en ok jobb, men hva nytter det nÄr man er alene med alle utgifter. MÄtte selge mÞbler og div for Ä.fÄ penger til mat nÄr ungene var her. NÄr jeg var alene gikk det ikke mye mat. LÊrte meg Ä handle billigprodukter og stort 1 gang i uka . Ikke mange so viste og vet hvor tÞft jeg hadde det, skammen satt nok i. Det er lov Ä vÊre lei seg, og fÄ det ut. Men dette klarer du:) man blir sterkere og mere ydmyk. Og vet du hva? Det blir bedre:)

Anonymous poster hash: be82d...717

Skrevet

FĂžler veldig med deg, pengetrĂžbbel er kjipe greier!

Men kanskje du kan fÄ inn litt ved Ä vÊre litt kreativ? Kanskje du kan ta pÄ deg et og annet vaskeoppdrag hos noen? Det ville jo Þkt budsjettet ditt betraktelig. Eller noe sÄ enkelt som Ä tilby deg Ä sitte barnevakt eller noe, skal jo lite til fÞr det merkes mye mtp ekstra kroner her...

Ellers er det jo helt greit Ä vÊre litt Äpen om det og hÞre om du kan invitere deg selv og dattera pÄ middag hos noen litt her og der. Om man gjÞr det med et smil og er Äpen om situasjonen tipper jeg det er mange som gjerne ber deg komme over. Ville jeg gladelig gjort.

Gjest lillehi
Skrevet

Tusen takk for mange koselige svar😃 det varmer❀og til alle dere andre som sliter sender jeg en klem😘

Skrevet

Kan datteren din skaffe seg jobb? Selge aviser i nabolaget pÄ sÞndager, sitte barnevakt, enkle vaskejobber? Da tjener hun penger selv og fÄr rÄd Ä vÊre med pÄ ting hun ellers ikke kunne.

Hvor er far? Kan han bidra med pc?

NĂ„ vet jeg ikke grunnen til hvorfor du er ufĂžr. Men kan du vĂŠre barnevakt? Hente for noen i barnehagen? Ha et nabobarn fĂžr skolestart eller etter skolen? VĂŠre overnattingsbarnevakt for noen som jobber turnus?

Jeg har en venninne som tjener ekstra penger pÄ Ä ha en 4 Äring fra barnehagen og pÄ overnatting mens mora jobber pÄ sykehus. Ca 1 natt i uka. I tillegg kommer et nabobarn kl 7 og ho fÞlger henne til skolen 4 dager i uka. Foreldrene pendler. Hun tjener litt penger pÄ dette og synes det er koselig.

NÄr det gjelder hamster er det helt sikkert noen som vil gi bort hamstere pÄ finn.

Anonymous poster hash: 9f9e6...c69

Gjest lillehi
Skrevet

Takk for svar og flere gode tips😃 skal sjekke ut om noen trenger barnevakt i nabolaget!

Far bidrar ikke til noe som helst mer enn det han mĂ„, og han og datteren min har dessverre et vanskelig forhold akkurat nĂ„. Nevnte for han at hun trenger ny pc, men fikk da beskjed om at det er jeg som har hovedomsorgen, sĂ„ det var ikke hans problem😡 dust!!!

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...