Gå til innhold

Lite penger, trist og lei!

Anbefalte innlegg

Gjest lillehi
Skrevet

Først vil jeg bare få presisere at dette er IKKE et tiggeinnlegg, men jeg har ingen å snakke med så må bare lufte litt frustrasjon og tanker til dere lydhøre damer😀

Hverdagen har innhentet oss og julen er over. Det nye året begynte trist for oss når datteren min fant hamsteren sin død første nyttårsdag😢 Pcen fant det for godt å ta farvel igår kveld, så nå når hun begynner på skolen igjen må jeg på en eller annen måte få fikse det! Hun går i åttende klasse, og da klarer de seg ikke uten.

På kontoen lyser saldoen rødt etter at banken, som en hyggelig nyttårspresang, trakk kortavgift og gebyrer den 31😝 og det hadde jo jeg selvfølgelig glemt! Grrr..... Så nå har jeg den nette sum av 234 kr å leve på til den 20. Har ingen familie eller venner som kan hjelpe😔 er lei av at når jeg prioriterer å lage en noenlunde OK jul for datteren min så blir det sånn som dette de første ukene av det nye året. Ikke har vi vært ekstragavante i julen heller men jeg har prøvd å gi henne den kosen hun fortjener sånn at hun ikke skal føle at det skiller seg for mye ut fra hvordan vennene hennes har det😃

Er lut lei av å være alene om alt og å finne lure og kreative løsninger for at vi skal klare oss.

Puh var godt å få det ut, takk for at dere tok dere tid til å lese😃 godt nytt år til dere alle sammen❤

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes ikke noe godt ut :(

Er alene selv og vet hvordan det er :(

Trøsteklem

Anonymous poster hash: 77a48...44b

Skrevet

Hei, trist å høre at alt føles kjipt for dere.

Hvis du ønsker litt gode råd så er det mange kjekke jenter her inne som har smarte løsninger på smale budsjett.

Vil du si litt om inntekt og utgifter ?

Kanskje vi kan hjelpe deg til at det blir litt mer å rutte med i mnd :D

Anonymous poster hash: d9455...c5e

Skrevet

Har du ikke jobb?

Det høres ut som du må gjøre noen drastiske endringer hvis dette er normalen for dere.

Anonymous poster hash: a9360...928
Skrevet

Er i samme situasjon selv. Går i minus hver eneste mnd. Går bare å drømmer om en lottogevinst... Synd at penger har så mye å si :(

Anonymous poster hash: 06632...867
Skrevet

har du kanskje noe du kan selge da?

kjipt med slunken lommebok ja, er ikke all verden her i januar heller...

Skrevet

Om det er noen trøst så er vi flere. Bilen vår står på verksted nå, dommen får vi i morgen. Gruer meg hinsides. I tillegg skal jeg til legen og ene sønnen til lege. Siden han er over 16, blir det garantert 500 kr ut i morgen til lege. Kanskje medisiner også. Hurra:( Mannen får sannsynligvis lønn i morgen, men de pengene renner nok ut igjen med det samme.

Ønsker deg også godt nytt år, og håper på snarlig lysere tider:-)

Anonymous poster hash: 68c26...514

Skrevet

Har du ingenting å selge? Det har jeg gjort i vanskelige perioder. Barneutstyr, klær, gamle ski El?

Skrevet

Er i samme situasjon selv. Går i minus hver eneste mnd. Går bare å drømmer om en lottogevinst... Synd at penger har så mye å si :(

Hvordan kan du drømme om en lottogevimst? Hvis du har dårlig råd spiller du vel ikke Lotto???
Skrevet

Føler med deg :(

Har 700 kr frem til forhåpentligvis pensjonen etter pappa blir betalt ut til arvingene den 20.jan. jenta mi skal feire bursdag den 18( sammen med en annen så kan ikke avlyse)

Julebordet neste helg må jeg avlyse.

Anonymous poster hash: 5df66...b3f

Skrevet

Akkurat i forhold til PC får du vel det med utsatt betaling mange steder nå. Salg er det også så tidspunktet er ikke så galt selv om det må betales.

Hamstere lever heller ikke så lenge, ca 2 år er vel vanlig. De koster ikke mer enn rundt 250,- i butikk. Sikker på at dere vil ha kjelder som dør så unge?

Har ikke noen råd om hvordan du skal skaffe penger, men ønsker deg lykke til.

Anonymous poster hash: 94b7c...3b3

Skrevet

Er mange grep man kan gjøre i hverdagen som sparer deg for store summer i løpet av mnd og år.

Slutte å røyke

Ikke drikke brus, juice i hverdagen. Vann som hoveddrikk.

Ikke kjøpe kaffe og lunsj i kantine / bensinstasjon.

Handle en gang i uken, lag en god plan der ingredienser kan brukes i flere retter

Bytt til et billig mobil abonnement .

Titt på Finn.no eller Fretex etter klær / møbler

Kutt ut blader og aviser. Les på nettet.

Kan noe av dette være til hjelp ?

Skrevet

Hvordan kan du drømme om en lottogevimst? Hvis du har dårlig råd spiller du vel ikke Lotto???

Jeg drømmer om at moren min vinner i lotto, for hun har planer om å vinne 20 millioner og bygge hus til alle barna sine. ;)

Anonymous poster hash: d4bc3...0e0

Skrevet

Jeg er student og alenemor til tre. Pcen døde like før jul, bilen er på klippelisten og jeg har hele hundre kroner på konto frem til bostøtten kommer. Handlet mat i dag, så vi skal ikke sulte.

Er lei av dårlig råd og ser frem til jeg er ferdig utdannet, siste semesteret nå!

Så vi er flere som har det skralt, men det kommer bedre tider for oss :)

Anonymous poster hash: 231dc...f34

Gjest lillehi
Skrevet

Er mange grep man kan gjøre i hverdagen som sparer deg for store summer i løpet av mnd og år.

Slutte å røyke

Ikke drikke brus, juice i hverdagen. Vann som hoveddrikk.

Ikke kjøpe kaffe og lunsj i kantine / bensinstasjon.

Handle en gang i uken, lag en god plan der ingredienser kan brukes i flere retter

Bytt til et billig mobil abonnement .

Titt på Finn.no eller Fretex etter klær / møbler

Kutt ut blader og aviser. Les på nettet.

Kan noe av dette være til hjelp ?

Takk for mange tips😃 røyker ikke, og handler allerede en gang i uken. Skal slutte å kjøpe juice til meg selv og heller bare kjøpe til datteren min. I og med at jeg ikke jobber blir det heldigvis ikke utgifter på lunsj til meg😃 skal sjekke mobilabbonementet mitt, internettet er inkludert i husleien😃
Gjest lillehi
Skrevet

Hei, trist å høre at alt føles kjipt for dere.

Hvis du ønsker litt gode råd så er det mange kjekke jenter her inne som har smarte løsninger på smale budsjett.

Vil du si litt om inntekt og utgifter ?

Kanskje vi kan hjelpe deg til at det blir litt mer å rutte med i mnd :D

Anonymous poster hash: [acronym=Full hash:

d9455a0f6ec014a4c2fcacd3698aec5e] d9455...c5e [/acronym]

Takk for svar😃 når faste utgifter er betalt sitter jeg igjen med ca 4000 i mnd til mat og andre ting. Det pleier å gå sånn noenlunde, men etter jul har det komt litt bakpå😃
Gjest lillehi
Skrevet

Om det er noen trøst så er vi flere. Bilen vår står på verksted nå, dommen får vi i morgen. Gruer meg hinsides. I tillegg skal jeg til legen og ene sønnen til lege. Siden han er over 16, blir det garantert 500 kr ut i morgen til lege. Kanskje medisiner også. Hurra:( Mannen får sannsynligvis lønn i morgen, men de pengene renner nok ut igjen med det samme.

Ønsker deg også godt nytt år, og håper på snarlig lysere tider:-)

Anonymous poster hash: 68c26...514

Kjipt😔 godt nyttår til deg og og lykke til😃

Gjest lillehi
Skrevet

Har du ikke jobb?

Det høres ut som du må gjøre noen drastiske endringer hvis dette er normalen for dere.

Anonymous poster hash: a9360...928

Vet ikke om jeg tør å si det her inne, men jeg er uføretrygdet😏 pleier å gå sånn noenlunde til vanlig men etter julen er det vanskelig å komme ajour😃
Skrevet

Føler med deg. Jeg har nå ca 6000.- igjen på konto etter regninger ble trukket idag. Fikk lønn idag. Og har ca 14000.- i regninger og lån som også skal ut denne mnd :( Aner ikke hvordan det skal gå. Hadde endel regninger fra desember også som jeg ikke hadde fått betalt. Er også alene.

Anonymous poster hash: b14fa...830
Skrevet

Føler med deg. Jeg har nå ca 6000.- igjen på konto etter regninger ble trukket idag. Fikk lønn idag. Og har ca 14000.- i regninger og lån som også skal ut denne mnd :( Aner ikke hvordan det skal gå. Hadde endel regninger fra desember også som jeg ikke hadde fått betalt. Er også alene.

Anonymous poster hash: b14fa...830

Da må du ta den kjipe ringerunden og be om utsatt betaling. 

Skrevet

Er nok mer vanlig enn man tror for mange, virker det som. Har hatt det tøft økonomlsk i 1, 5 år som alenemor (eller har ungene da 50/50.) Hadde kun noen tusenlapper igjen til mat og div etter alle faste utgifter var trekt. Av og til kun en tusenlapp. Er høgskoleutdannet og har en ok jobb, men hva nytter det når man er alene med alle utgifter. Måtte selge møbler og div for å.få penger til mat når ungene var her. Når jeg var alene gikk det ikke mye mat. Lærte meg å handle billigprodukter og stort 1 gang i uka . Ikke mange so viste og vet hvor tøft jeg hadde det, skammen satt nok i. Det er lov å være lei seg, og få det ut. Men dette klarer du:) man blir sterkere og mere ydmyk. Og vet du hva? Det blir bedre:)

Anonymous poster hash: be82d...717

Skrevet

Føler veldig med deg, pengetrøbbel er kjipe greier!

Men kanskje du kan få inn litt ved å være litt kreativ? Kanskje du kan ta på deg et og annet vaskeoppdrag hos noen? Det ville jo økt budsjettet ditt betraktelig. Eller noe så enkelt som å tilby deg å sitte barnevakt eller noe, skal jo lite til før det merkes mye mtp ekstra kroner her...

Ellers er det jo helt greit å være litt åpen om det og høre om du kan invitere deg selv og dattera på middag hos noen litt her og der. Om man gjør det med et smil og er åpen om situasjonen tipper jeg det er mange som gjerne ber deg komme over. Ville jeg gladelig gjort.

Gjest lillehi
Skrevet

Tusen takk for mange koselige svar😃 det varmer❤og til alle dere andre som sliter sender jeg en klem😘

Skrevet

Kan datteren din skaffe seg jobb? Selge aviser i nabolaget på søndager, sitte barnevakt, enkle vaskejobber? Da tjener hun penger selv og får råd å være med på ting hun ellers ikke kunne.

Hvor er far? Kan han bidra med pc?

Nå vet jeg ikke grunnen til hvorfor du er ufør. Men kan du være barnevakt? Hente for noen i barnehagen? Ha et nabobarn før skolestart eller etter skolen? Være overnattingsbarnevakt for noen som jobber turnus?

Jeg har en venninne som tjener ekstra penger på å ha en 4 åring fra barnehagen og på overnatting mens mora jobber på sykehus. Ca 1 natt i uka. I tillegg kommer et nabobarn kl 7 og ho følger henne til skolen 4 dager i uka. Foreldrene pendler. Hun tjener litt penger på dette og synes det er koselig.

Når det gjelder hamster er det helt sikkert noen som vil gi bort hamstere på finn.

Anonymous poster hash: 9f9e6...c69

Gjest lillehi
Skrevet

Takk for svar og flere gode tips😃 skal sjekke ut om noen trenger barnevakt i nabolaget!

Far bidrar ikke til noe som helst mer enn det han må, og han og datteren min har dessverre et vanskelig forhold akkurat nå. Nevnte for han at hun trenger ny pc, men fikk da beskjed om at det er jeg som har hovedomsorgen, så det var ikke hans problem😡 dust!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...