Gå til innhold

Trenger hjelp til råd angående str. på dyner og sengesett til baby.

Anbefalte innlegg

Vi har sånn smått begynt å kjøpe litt utstyr, men siden vi er helt nye på dette området, må jeg spørre dere erfarne om hjelp :)

Tenker på sengetøy og dyner. Får jo sommerbarn, så jeg vil tro at det holder med tepper i vugge og vogn. (?) Når vinteren kommer skal vi ha voksipose i vogna uansett. Men må jo ha en dyne i sprinkelsenga.

Hvilke størrelser skal brukes når? Ser på princess at det de har dyner som er 65x80 og 80x100. Hvor gammelt bør barnet være når man går opp til 80x100, eller kan man starte med denne med en gang?

Fortsetter under...

"hjelp til råd" - var jo en merkelig skrivemåte om jeg skal si det selv... Men så fikk jeg ikke redigert det etter jeg hadde publisert det, huff.. =P

Vi har 80x100 i sengen og 65x80 i vugge/kurv og vogn. Har brukt dyne på sommeren til mine barn, minstemann er født i mai og hun hadde en tynn sommerdundyne i kurven og vognen, kjøpte på Kid -kostet omtrent ikkeno :)

Vi har 80x100 i sengen og 65x80 i vugge/kurv og vogn. Har brukt dyne på sommeren til mine barn, minstemann er født i mai og hun hadde en tynn sommerdundyne i kurven og vognen, kjøpte på Kid -kostet omtrent ikkeno :)

Takk for svar :D

Det vil si at vi som får junibaby, kan gå rett på 80x100 dyne i sengen da :) Det høres veldig kjekt ut. Tenkte å ha en sommerdyne og ha på sommeren, og kjøpe dundyne da det trengs :) Visste ikke at det fantes sommerdundyne, så det skal jeg se etter, for det hørtes jo veldig deilig ut :)

Siden du har litt erfaring - hvor mange sengesett og laken bør man ha til en babyseng egentlig? :)

Endret av MiniMuffin♥Liten i magen

Takk for svar :D

Det vil si at vi som får junibaby, kan gå rett på 80x100 dyne i sengen da :) Det høres veldig kjekt ut. Tenkte å ha en sommerdyne og ha på sommeren, og kjøpe dundyne da det trengs :) Visste ikke at det fantes sommerdundyne, så det skal jeg se etter, for det hørtes jo veldig deilig ut :)

Siden du har litt erfaring - hvor mange sengesett og laken bør man ha til en babyseng egentlig? :)

Jeg har hatt tre sett til hver dyne og madrass størrelse. Har holdt hos oss, men har i perioder vasket og tromlet det ofte. Er jo en del uhell i starten som regel, både gulp, tiss og bæsj ;)

Er veldig kjekt med sånn stikk-laken i flanell, jeg har alltid brukt disse over lakenet, lett å skifte ut om det skulle bli et uhell.

Vi har hatt disse:

http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/SparBase/PID-510252.aspx?VariantID=&ColorOnly=1&params=fh_eds%3d%25c3%259f%26fh_view_size%3d16%26fh_secondid%3dp510252%26fh_lister_pos%3d6%26fh_location%3d%252f%252fcatalog01%252fnb_NO%252fcategories%253c%257bcatalog01_c3007%257d%252fcategories%253c%257bcatalog01_c3007_c3014%257d%26fh_refview%3dlister

Endret av Vogndilla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...