Gå til innhold

Erfaringer med bukplastikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Orker ikke denne magen mer. I hele mitt liv har den pølsa over bukselinningen plaget meg. Nå etter to svangerskap, hvorav det ene var tvillingsvangerskap er det helt grusomt. Betaler gjerne det det koster. Noen som har gjort det og er fornøyd?

Anonymous poster hash: 71a57...3c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk via fastlege først om du kan ha krav på å få det dekt.

Jeg ønsket det selv, men må klare å gå ned nok først.

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Har ikke erfaring selv, men min mor gjorde dette da jeg var 15 (forminsket puppene i samla slengen, de var altfor store for den lille kroppen hennes). Hun hadde enorme smerter de tre første dagene husker jeg (ikke for å skremme, operasjoner er vondt) Men, etter de dagene kom hun seg veldig. Sårene grodde veldig pent, og du kan nesten ikke se det i dag. Hun var et helt annet menneske etterpå, hun fikk selvtillit igjen, var blidere, brukte mindre tid til å finne ting å ha på seg osv. Hun fikk det dekket fordi det henger var så stort, og utgjorde fare for sopp osv. Hun har et punkt på magen, ca 5x5 cm hvor hun ikke har følelser, nervene tålte det visst ikke. Men hun sier det bare er praktisk om mannen hennes f.eks er kald på hendene ;)

Skrevet

Jeg har :)

Verdt hver en krone og jeg har ikke angret et eneste sekund. Det var tøft de to første ukene, den første spesielt. Jeg hadde konfirmant tre uker etter operasjonen og det gikk kjempebra. Jeg kunne ikke bidra med løfting og lemping, men jeg dekket bord og laget blomsteroppsatser.

Anonymous poster hash: a2553...a2a

Skrevet

Jeg skal ha det, men tror jeg skal ha et svangerskap til først. Vil ikke ødelegge magen en gang til. Gleder meg villt til å

Bli flat igjen, passe inn i alle klær og føle meg fin og ikke redd for noe på

Soverommet igjen! Tror det er verdt det. Hvorfor skal man ikke fikse på noe sånt? Er jo en skade på huden. Vel fortjent når man har vært gjennom svangerskap. Skulle gjøre det nå, men må nok vente til jeg er ferdig med barn gitt.. Hurra for flere barn, sukk for å vente ;)

Skrevet

Tusen takk for svar dere. Jeg skal gjøre det! Må man ha normal BMI?

Skrevet

Er vanligvis er grense ja. Se feks på stokkanklinikken sine nettsider, der står krav og annet nyttig info. Men vil anbefale deg å be fastlege om vurdering for henvisning. Kan spare en del på det.

Skrevet

Ja, man må ha normal bmi

Anonymous poster hash: 50fd1...085

Skrevet

bmi må være under 28 :)

Jeg har gjort det, men jeg ønsker ikke å dele min historie for å si det sånn. Som oftest går det veldig bra :)

Lykke til om du velger det ! :)

Skrevet

Et tips, ta og ring private klinikker i nærheten av der du bor og hør om de har refusjonsordning. Så ber du fastlegen sende henvisning dit. Da slipper du å vente i årevis på å få utført operasjonen. Hvis du har nok heng til å få det dekket da.

Har selv tatt denne operasjonen og fikk det dekket etter tvillingsvangerskap og to KS.

Forferdelig vondt de første tre døgnene, verre enn KS. Men verdt det.

Anonymous poster hash: 64a6e...d48

Skrevet

Takk for svar. Hvor mye heng må man ha? For meg er det den øvre magen som er verst.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...