Gå til innhold

Trenger erfaring og råd! Baby og hundeallergi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en hund, og vi har en baby på snart 10 måneder. 

De siste ukene har babyen fått utslett og litt hevelser i ansiktet etter å ha vært i kontakt med hundespytt (blitt slikket, sikkel på gulvet ol). Hun har atopisk eksem, og reagerer også på et par matvarer med utslett av samme slag. Utslettet kommer raskt, og varer omtrent en time. Ingen andre symptomer på allergi.
Skal ringe til legen på mandag, for å få time, men er usikker på om de tester så små barn for hundeallergi?

Er det noen som har noen erfaring med lignende opplevelser? Hva gjorde dere i så fall med hunden? 

Trenger litt råd, for vi aner ikke hva vi skal gjøre med situasjonen. Bør vi omplassere hunden? Bør vi avvente situasjonen? Bør vi vente til vi får svar på om det er allergi eller ikke? 
Uansett om allergi påvises, er det jo ingen tvil om at hun reagerer på hundens spytt...

Noen som vet om dette kan utvikle seg til å bli verre om vi beholder hunden (luftveissymptomer ol)? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kvittet meg med hunden. Allegi kan godt utvikle seg ved vedvarende eksponering.

Er usikker på om de tester, men etter det du skriver så er det ikke tvil om at barnet reagerer på hundespyttet.

Skrevet

Takk for svar valkyrien. Vi blir nok nødt til å omplassere den, ja :(  

Noen flere med erfaringer? 

Skrevet

Jeg elsker hunder, og hunden min (som dessverre døde før jul), var nesten som mitt firbente barn.

Så jeg forstår godt ditt dilemma. 

Hunder blir som familiemedlemmer, og de er ikke gjenstander man kan bytte ut og slenge fra seg ettersom det passer. 

MEN, når ens barns helse står på spill, er det en annen sak. Hvis det virkelig er slik at det er hunden barnet reagerer på, så må jo ungens ve og vel gå foran hunden, sånn er det bare. 

Som det sies over her, slik allergi blir gjerne verre ved gjentatt eksponering. 

Jeg hadde nok omplassert hunden, selv om det var med blytungt hjerte. Men barnet kommer før hunden. 

Skrevet

Jeg ville skrevet en annonse om omplassering allerede nå, fordi det kan ta tid. Da har man også mulighet til å ta tiden til å finne en som virkelig er interessert i å ta godt vare på hunden og ønsker å ha den.

Jeg forstår det er veldig tungt, men det er dessverre lite å gjøre med det. Hvis barnet ditt reagerer så kraftig allerede nå vil det nok bare bli verre. Det kan hende hun vokser det av seg når hun blir voksen, men det har verken babyen, du eller hunden tid til å vente på.

Det er selvfølgelig kjempetrist, men her må du tenke på barnet ditt.

Jeg håper dere finner et godt hjem til hunden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...