Gå til innhold

Vi giftet oss av feil grunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 9 år siden vi giftet oss, men jeg angrer fortsatt så mye på hvordan ting ble gjort. "Hvis vi gifter oss før nyttår så sparer vi masse penger på skatten". Der har dere frieriet fra mannen. Jeg var ung, ikke at det er en unnskyldning, og jeg tenkte ikke så nøye gjennom det, jeg gikk bare med på det. Bryllupsdagen er ikke mye å minnes. Vi giftet oss etter noen få uker, nesten ingenting planlagt. Vi giftet oss borgerlig og jeg hadde sort kjole:o Vi har nesten ingen bilder fra dagen og de som ble tatt er dårlige:( Ingen bryllupsbilde å henge på veggen. Spiste bryllupsmiddag hos svigers og så bar det til en crappy hotellrom som en kompis av mannen hadde ordnet gratis. Der tilbragte vi bryllupsnatta. Jeg blir så trist... Hvorfor gjorde vi så lite ut av det? Jeg hadde ikke krevd noe stort bryllup uansett og kunne godt tenkt meg et lite bryllups borgerlig. Men jeg skulle gjerne planlagt litt bedre. Gjerne en hvit, fin kjole. Gjerne samlet både familie og venner for å feire oss. Lagt litt penger i et bedre hotellrom, men det viktigste av alt, tatt brudebilder:( Synes det er så trist å tenke tilbake på en dag som jeg burde minnes med glede, men heller blir trist av å tenke over.

Anonymous poster hash: 97e10...e71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dere får fornye løftene deres ved 10 års jubileumet deres, da har du jo ett år å planlegge :)

Anonymous poster hash: b68e0...218
Skrevet

Som hun over her skriver. :)

Anonymous poster hash: 9d698...44e

Skrevet

Kjener meg litt igjen. Bryllupet hos oss ble kun planlagt i 2 uker. Her kjørte mine foreldrene nesten hele løpet. Min mann hadde flere ønsker som ikke ble tatt hensyn til. Alle trodde ting gikk så fint, også jeg. Helt til min mann fortalte om sin opplevelse. Vi har bilder og alt fra dagen, men jeg får ikke lov å ha de på veggen. Min mann ønsker å skille seg, bare for å kunne gifte seg på ny etter våres ønsker. Hele brullpesdagen er en verkebull i historien vår.

Anonymous poster hash: 0bbac...279
Skrevet

Hadde "giftet" meg på nytt på 10års jubileet :)

Skrevet

Vi måtte, av ulike grunner, også haste litt i vei med giftingen. Men vi har planer om en stor 10-årsfeiring. Bilder kan dere jo ta nå. Dra ti len fotograf å ta skikkelige familiebilder. Det er gull verdt :)

Anonymous poster hash: a3c5b...a52
Skrevet

Kjener meg litt igjen. Bryllupet hos oss ble kun planlagt i 2 uker. Her kjørte mine foreldrene nesten hele løpet. Min mann hadde flere ønsker som ikke ble tatt hensyn til. Alle trodde ting gikk så fint, også jeg. Helt til min mann fortalte om sin opplevelse. Vi har bilder og alt fra dagen, men jeg får ikke lov å ha de på veggen. Min mann ønsker å skille seg, bare for å kunne gifte seg på ny etter våres ønsker. Hele brullpesdagen er en verkebull i historien vår.

Skille seg? Hallo? Forny løftene deres da ;)

Anonymous poster hash: 2f5f8...dba

Skrevet

Dere giftet dere vel ikke av feil grunn? Men, på feil måte bare? Hvorfor ikke fornye løftene? Planlegg det akkurat slik dere vil ha det.

Skrevet

Min søster har det litt slik. Hun giftet seg slik at han  kunne bli igjen i landet. Hun var såvidt 18, ikke penger eller noe. Alt ble ordnet ila 3 måneder og veeeeldig stram budsjett. Hun hadde en liten svart kostyme på seg, ingen penger til fotograf, han som skulle ta bilder tok flest av et barn som var der...Jeg vil anta han som viet dem lurte på hvor kjapt skillsmissesøknad sendes inn

Vel så feil kan man ta. Fremdeles lykkelig gift 22 år senere. De skal ha gedigen feit sølvbryllupsfeiring og planlegger allerede.

Anonymous poster hash: 38428...916
Skrevet

Jeg har foreslått det, men han mener at enten må vi bare la det ligge eller så må vi GIFTE oss på ny. Og det er vel ikke mulig å gifte seg uten å først skille seg? Jeg har også et sterkt ønske om å gjennomføre det på ny, slik at det kan være en dag vi er stolte over og det hadde vært gøy og hatt bilder på veggen. De fleste tror jo nå at vi bare er samboere.

Skrevet

Jeg har tenkt det samme. Vi hadde en liten, liten vielse med bare fem stk tilstedet, ingen familiemedlemmer, og gikk på byen og feiret ;) Nesten alle bildene er borte fra den dagen, etter virusinfeksjon på pcen..

Vielse nummer to var i hans hjemland, større fest (mat og noe dansing ) med familien hans, men her fikk vi tatt kanskje TRE bilder...ødela ett kamera, og det andre hadde ikke batterier. Har ett bilde av oss tatt i etterkant, men jeg var syk og ser sur ut.

Jeg tar det derimot ikke så tungt lengere. Vi planlegger å ha en stor fest på 10-års-dagen, men om vi dropper det eller ikke, vet jeg ikke ennå. Jeg skulle gjerne hatt flere bilder, det er det eneste jeg synes er trist.

Skrevet

Jeg har foreslått det, men han mener at enten må vi bare la det ligge eller så må vi GIFTE oss på ny. Og det er vel ikke mulig å gifte seg uten å først skille seg? Jeg har også et sterkt ønske om å gjennomføre det på ny, slik at det kan være en dag vi er stolte over og det hadde vært gøy og hatt bilder på veggen. De fleste tror jo nå at vi bare er samboere.

Om dere giftet dere borgerlig, så kan dere ha forbønn for ekteskapet i kirken. Da får dere alt, unntatt "vil du ha...".

http://www.kirken.no/?event=doLink&famID=9269

Skrevet

Enig med de over, lag drømmebryllup (uten skilsmisse, men fornyelse eller forbønn).

Jeg er så utrolig glad jeg har minnene og bildene fra tidenes fest. Vi var usikre på om vi ville ha tradisjonelt bryllup pga økonomi, men jeg er ubeskrivelig glad for at vi gjorde det:)

Anonymous poster hash: 53004...868

Skrevet

Tusen takk for svar, alle sammen! Fornyelse av løftene har jeg tenkt litt på, men min bror skal gifte seg nå i år når vi har 10 års bryllupsdag, så det går vel heller dårlig å gjøre det i den anledning. Eller? Det ville jo blitt noen måneder etter de har giftet seg, men jeg vil på ingen måte risikere å stjele noe oppmerksomhet fra dem.

Jeg håper jeg kan slutte å dvele over at det ble slik som det ble. Den dagen får vi aldri tilbake uansett hvor trasig jeg synes det er. Nye minner får lages:)

Anonymous poster hash: 97e10...e71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...