Gå til innhold

Min sønn er blitt voldelig, og jeg tror det er pga sviktende far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Far skal ha samvær 2dager i måneden. Vi lagde denne avtalen i oktober. De to første samværene far ikke kom på reagerte min sønn "vanlig" han ble kjempe lei seg, gråt og var helt fra seg. Vi trøstet og gjorde opp så godt vi kunne. Altså samboeren min og jeg. 3samværet far ikke dukket opp på var rundt 15 desember. Han gråt i kanskje 5 minutter og det var det. Samværet som var denne søndagen endret seg helt. Etter denne dagen har min sønn rett og slett vært voldelig! Han har bitt, sparket, slått lille bror. De gangene jeg må ha tatt min sønn ut av situasjoner har han slått seg helt vrang.

Idag satt lillebror og min sønn og lekte fint med Lego på stuegulvet, mens jeg satt og sorterte de andre legoposene. Lillebror hadde en bit storebror mente han måtte ba, lille bror ville ha den delen selv og storebror reagerer med og bite lillebror hardt i hånda, for så og dytte han så han slår hodet :( jeg går bort og snakker rolig med storebror og forteller konsekvenser av slikt mens jeg trøster lillebror, og da bare slår storebror meg hardt i ansiktet.

I hele desember måned har ikke vi fortalt han når far skal komme på samvær, men han har full kontroll selv på når det er annenhver søndag. Hva faen skal jeg gjøre???? Jeg snakker å snakker, forteller hvor nye han betyr, mye skryt og forståelse

Anonymous poster hash: c6875...30e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er gutten?

Ta ungen ut av situasjonen, snakk med ham når han har roet seg, positiv oppmerksomhet. Dette gjør du igjen og igjen og igjen. 3uker er ikke lenge, du må bare holde ut og være konsekvent. Det er en tålmodighetsprøve.

Anonymous poster hash: 250dd...b10

Skrevet

Hvor gammel er storebror da? uasett alder tror jeg ikke å snakke rolig om sånt hjelper når det har blitt så ille. jeg hadde blitt rasende og plassert ungen rett i trappa med kort forklaring på at slåing/biting/dytting er.fullstendig uaktuelt. også kan vi snakke om det etterpå. kanskje be han bruke ord når han blir sint og ikke kroppen. men da er det viktig at du er der for å lytte.

Anonymous poster hash: 97cd5...012
Skrevet

Her tror jeg du som mor må ta te et skikkelig blikk inn i don sønn å fatte et vettugt valg. Hva med å skåne sønnen din for for disse enorme skuffelsene?

Stefar får ta et tak og vise sin kjærlighet.

Anonymous poster hash: ca1c4...21a

Skrevet

Hvor gammel er gutten din? 

Anonymous poster hash: 17ffb...d11
Skrevet

Takk for svar. Gutten min er 4.5 år. Jeg har prøvd og skjerme han så mye som mulig. Men det er jo ikke så enkelt når han ser på kalenderen at det er rød dag, og pappa skal komme på annenhver av de røde dagene. Nå er jo uansett kalenderen i søpla. 

Og jeg har ikke kjeftet brått på han, eller tatt han "hardt" som en over her sier at hun hadde gjort. Jeg vet jo at det er dette som må være grunnen til hans adferd, men hvordan stoppe det? Jeg har aldri sagt noe om når far skal komme, men han er flink med dager og vet hvordan klokka ser ut når den er 14.00. 

Stefar har vært i livet til min sønn i 3 år og han kunne ikke fått en bedre stefar. min sønn har i ca et år kaldt han for Pappa*navn* .. Men nå de siste 3 ukene så har han sagt pappa, og vi merker at han tester ut min samboer litt. min sønn har også sagt at han er redd for han skal dra og ikke komme tilbake. :( 

hi

Anonymous poster hash: c6875...30e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...